تنگه هرمز

آلمان اعلام کرد در ائتلاف پیشنهادی آمریکا برای تنگه هرمز شرکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دویچه‌وله نوشت: معاون صدراعظم آلمان، گفت دولت ائتلافی این کشور در ائتلاف آمریکا برای حفاظت از کشتیرانی در خلیج ‌فارس شرکت نمی‌کند. آمریکا رسما از آلمان خواسته بود تا از ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از نفتکش‌ها در تنگه هرمز حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل بلومبرگ از حوادث تنگه هرمز


به گزارش دویچه‌وله از قول  اولاف شولتس، معاون صدراعظم آلمان، اعلام کرد این کشور مشارکت در طرح تأمین امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج ‌فارس به رهبری آمریکا را رد می‌کند.


معاون صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون سراسری و در پاسخ به این پرسش که «آیا ائتلاف بزرگ دولتی آلمان در ارتباط با طرح آمریکا موضعی واحد دارد؟» گفت: «آری، برداشت من این است.»


اولاف شولتس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برلین به شکل رسمی‌نیز درخواست آمریکا را رد کرده یا نه، گفت که موضع دولت آلمان در ارتباط با این مسئله چیز جدیدی نیست و پیش از این نیز روشن بوده است.


آمریکا رسما از آلمان خواسته بود تا از تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از نفتکش‌ها در تنگه هرمز حمایت کند.


معاون صدراعظم آلمان افزود: «بسیاری می‌گفتند ما می‌خواهیم در این مورد با شرکای فرانسوی و بریتانیایی خود در اروپا بحث و رایزنی کنیم که چگونه می‌توان بر وضعیت نظارت داشت. در اینجا اما بحث مأموریتی در میان نیست، آنگونه که اکنون خواست آن مطرح شده است.» معاون صدراعظم آلمان که همزمان وزیر دارایی این کشور نیز هست، در ادامه مأموریت دریایی برای حفاظت از آزادی کشتیرانی تجاری در منطقه خلیج ‌فارس را عجولانه دانست و چنین اقدامی‌را به «پرشی چند گام جلوتر» از نیاز کنونی تشبیه کرد.


به گفته اولاف شولتس، اگر بتوان از «تنش دامنه‌دار» میان ایران و دیگر بازیگران مناقشه کنونی در منطقه جلوگیری کرد، این خود حفاظت مناسبی از کشتیرانی محسوب خواهد شد. معاون صدراعظم آلمان همچنین هشدار داد: «بدترین چیز یک مناقشه واقعی نظامی‌در منطقه خواهد بود. آنگاه کشتیرانی واقعاً به خطر خواهد افتاد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    آمریکا هم از قبل این را میدانست اما صرفا جهت مستند کردن عدم همکاری آلمان و مقابله به مثل در مسایل دیگر از آلمان درخواست کرد. آلمان بهای همکاری نکردن را خواهد پرداخت.
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    صد در صد پیشنهاد جناب بولتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس