استان دایکندی.jpg

نیروهای امنیتی و محلی افغانی موفق شدند حمله گسترده شبه نظامیان به شهر «کجران» در مرکز افغانستان را دفع کنند.

به گزارش مشرق، از مرکز افغانستان خبر می رسد، شبه نظامیان طالبان در هفته های اخیر دور جدیدی از حملات را علیه نیروهای امنیتی، ارتش و مردمی در شهرستان شیعه نشین «کجران» در غرب استان «دایکندی» آغاز کرده اند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای شبه نظامی طالبان در گام نخست، عملیات را علیه نیروهای امنیتی و مردمی در شهر «کجران» ترتیب دادند.

به گفته این منبع میدانی، شبه نظامیان طالبان حملات را علیه ایستگاه ها و پاسگاه های نیروهای امنیتی در حومه بازار شهر «کجران» انجام دادند و درگیری های سنگین و نفس گیر در این محور حدود ۳ ساعت به طول انجامید.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای شبه نظامی طالبان با واکنش قاطع در این محور مواجه شدند، گفت: نیروهای امنیتی در نهایت با کشته و زخمی کردن ۳۵ تن از شبه نظامیان طالبان موفق به دفع حملات شدند.

به گزارش مشرق، پیشتر در روزهای گذشته نیروهای شبه نظامی طالبان حمله ناگهانی را علیه مواضع نیروهای امنیتی افغانستان در شهر «کجران» انجام داده بودند و حدود ۱۷ تن را کشته و زخمی کرده بودند.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان در مجموع در ۴۵ روز گذشته بیش از ۵ مرتبه به مواضع نیروهای امنیتی و مردمی افغان در شهر کجران حمله کردند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

در روزهای گذشته فقط نیروهای امنیتی در شهرستان «کجران» هدف قرار نگرفته اند و شبه نظامیان طالبان هشتم مرداد ماه امسال به منطقه «چهارخانه» در شهرستان «میرامور» حمله کردند و درگیری ها در این محور چندین ساعت ادامه داشت.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی در شهرستان «میرامور» به ارسال نشدن تجهیزات نظامی مورد نیاز و نیروهای کمکی و تازه نفس به دولت مرکزی اعتراض شدیدی دارند و می گویند این کمبود ها و بی توجهی ها، شبه نظامیان طالبان را گستاخ تر کرده است.

به گزارش مشرق، استان «دایکندی» در مرکز افغانستان ۹ شهرستان به نام های «سنگ تخت، اشترلی، شهرستان، خدیر، نیلی، میرامور، گیزاب، گیتی و کجران» دارد؛ حدود ۶۰ درصد از این استان به شبه نظامیان طالبان آلوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    15 13
    هدف ناامن کردن مناطق شیعه نشین در نزدیک انتخابات است تا دولت غیرقانونی اشرف غنی به بهانه ناامن بودن,از گذاشتن صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری در این مراسم,امتناع کند و به این صورت بخش بزرگی از آرای مخالفان خود را از بین میبرد.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    30 24
    اگر طالبان بخواد شیعه کشی بکنه باید ضربات بسیار سخت و محکمی از طرف ما دریافت کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس