کد خبر 979708
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
سازمان لیگ

جست‌وجوی پرسپولیس برای جذب یک مهاجم به مودیبو مایگا رسیده. وقتی مهدی طارمی با ریوآوه پرتغال قرارداد بست، باشگاه مجبور شد سراغ یک گزینه خارجی برود و در نهایت این مهاجم اهل مالی را پسندید.

به گزارش مشرق، مایگا سابقه پوشیدن پیراهن وستهم و تیم ملی مالی را دارد، ولی این حضور به سال‌های اوجش برمی‌گردد و او در چند سال گذشته تنها در آسیا بازی کرده و به تیم ملی دعوت نشده. بر همین اساس مایگا شرایط بازی در لیگ برتر را ندارد.

 

طبق محدودیت‌های سازمان لیگ که برای تأیید کیفیت بازیکنان خارجی اعمال می‌شود، بازیکن آفریقایی تنها در صورتی اجازه بازی خواهد داشت که در دو فصل گذشته در رده‌های امید و بزرگسالان ملی‌پوش بوده باشد‌. شرط دیگر این است که بازیکن باید در دو فصل گذشته در لیگ‌های A و B اروپا یا آمریکای جنوبی حداقل 10 بازی انجام داده باشد.


بررسی کارنامه مایگا نشان می‌دهد که او هیچ‌کدام از این شرایط را ندارد. مهاجم اهل مالی آخرین بار در سال 2015 عضو متز در دسته اول فرانسه بوده و بعد از آن در النصر عربستان، الاتحاد کلبا و عجمان امارات و بوریرام تایلند بازی کرده است. او آخرین بار پیراهن مالی را 12 نوامبر 2016 مقابل گابن به تن کرده و در دو و نیم سال اخیر به تیم ملی دعوت نشده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین صحبت بیرانوند درمورد جدایی از پرسپولیس


درباره قیمت مایگا هم اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد و حتی قیمت این مهاجم در برخی سایت‌ها 600 هزار دلار عنوان شده. این در حالی است که یکی از آگاهان ایرانی بازار نقل و انتقالات قیمت او را نصف این رقم دانست و گفت: «با مدیر برنامه‌ای که با مایگا آشناست صحبت کردم و او مدعی شد این مهاجم حاضر است با 300 هزار دلار در ایران بازی کند. این رقم برای مهاجمی که آخرین بار در لیگ تایلند بازی کرده عادی است، ولی پس از اینکه متوجه شدم شرایط بازی در لیگ برتر را ندارد، انتقالش را پیگیری نکردم.»


همین باعث می‌شود که رقم بالای خرید مایگا مشکوک به نظر برسد. شایعه پیشنهاد فرانسوی برای این مهاجم 31 ساله را هم باید یک بازارگرمی دانست، چرا که در رسانه‌های معتبر فوتبال فرانسه هیچ خبری از چنین پیشنهادی دیده نمی‌شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس