سردار محمد مارانی

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از آئین بهره‌برداری دو هزار و ۵۳۳ پروژه عمرانی در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش مشرق،  سردار محمد مارانی گفت: امروز نزدیک به چند ماه است که به‌دنبال بهره برداری از برنامه‌های مردم‌یاری، مردم‌داری و اقتصادی که سپاه در این منطقه به آن کمک کرده و قرارگاه قدس به عنوان مجری طرح‌ها خدمتگزاری مردم را بر عهده داشته هستیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: افتتاح پروژه‌های سپاه به دلیل انجام برنامه‌های خاص به تاخیر می‌افتاد که با یاری خداوند روز پنجشنبه ۱۰ مردادماه آئین بهره‌برداری از ۲ هزار و ۵۳۳ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آزادی ۲ گروگان توسط رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

او با اشاره به اینکه این پروژه‌ها هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به مردم خونگرم و شهیدپرور استان سیستان و بلوچستان است تصریح کرد: کنار این موضوع اهدای ۷۶۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان استان را نیز خواهیم داشت.

مارانی در مورد افتتاح پروژه‌های عمرانی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های عمران روستایی، مسکن، اشتغال، خدمات فرهنگی، آموزش،  بهداشت و درمان است که از سال ۸۸ تاکنون در منطقه توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که به ایجاد برقراری امنیت پایدار در جنوب شرق کشور کمک می‌کند طرح‌هایی به نام طرح‌های اقتصادی، مردم‌یاری، مردم‌داری و برنامه‌های فرهنگی است گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان متولی امر امنیت هستند به همین دلیل باید توجه خاصی به این استان شود.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان روستانشین هستند و نیاز است که به آن‌ها توجه خاص شود تاکنون جلسات متعددی برای چگونگی امر اشتغال و مسکن روستائیان انجام شده در واقع می‌توان گفت در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات شایسته و ارزشمندی در بحث مردم‌یاری، مردم‌داری و معیشت مردم انجام شده است.

مارانی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از روستاها راه ارتباطی مناسبی نداشتند تاکنون ۹۶۰ کیلومتر جاده اصولی با زیرساخت مناسب توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روستاها و نقاط مرزی استان سیستان و بلوچستان ساخته شده همچنین در این منطقه هزار و ۶۲۹ خانه ساخته و نزدیک به ۴۱۳ منزل نیز تعمیر و در اختیار مردم گذاشته شده است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: ۸۶ پروژه مدرسه‌سازی داشتیم که در حال حاضر ۴۵ مدرسه ساخته و ۴۱ مدرسه نیز بازسازی شده و برخی از این مدارس همچنان نیز در حال ساخت است.

اواز افتتاح ۱۳۲ پروژه مختلف در بحث ساخته خانه عالم، مسجد و مجموعه ورزشی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی از روستاها چیزی به عنوان زمین ورزشی نداشتند این اقدامات از سال ۸۸ در مناطق محروم شروع و همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    خداوند بزرگ سپاهیان ایران را حفظ کند ولی کاش نی شد فهمید که این هزینه سنگین از کجا تامین اعتبار می شود مگر برادران ذر آمد دارند که هزینه را می کنند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا عمرتون بده ان شا الله
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام خدا بر سپاه پاسداران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس