کد خبر 979344
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
حمله میمون‌های وحشی به سیاهکل/۲ قلاده زنده گیری شدند

قربانعلی محمد پور گفت:هفته گذشته تعدادی از مردم محلی به اداره محیط زیست گزارش دادند که ۳ میمون وحشی را در جنگل مشاهده کرده اند که بلافاصله نیروها به این منطقه اعزام شدند و پس از ٤٨ ساعت جست و جو موفق شدند ۲ میمون را زنده گیری کنند.

به گزارش مشرق، طی چند روز گذشته تعدادی میمون وحشی در جنگل‌های سیاهکل دیده شدند در حالی که جنگل‌های سیاهکل اصلا زیستگاه میمون نبوده است و تاکنون هیچ گونه میمونی در این جنگل‌ها دیده نشده است. تعدادی از مردم محلی حتی مدعی شده اند که این میمون‌ها به آن‌ها حمله کرده و موجب مجروح شدن آن‌ها شده اند.

به همین دلیل خبرنگار ما این موضوع را از مدیر کل محیط زیست گیلان جویا شد که وی این موضوع را تائید کرد و این پاسخ را داد «۲ قلاده میمون وحشی زنده گیری شدند» «عملیات جستجو ادامه دارد»

بیشتر بخوانید:

سازمان محیط زیست با شکارچی خارجی مردم ایران را تحقیر کرد+ فیلم

گرگ های باغ وحش ارم معدوم شدند

قربانعلی محمد پور، مدیر کل محیط زیست استان گیلان، درباره اخبار شنیده شده مبنی بر وجود چندین میمون وحشی در گیلان گفت: هفته گذشته تعدادی از مردم محلی به اداره محیط زیست گزارش دادند که ۳ میمون وحشی را در جنگل مشاهده کرده اند که بلافاصله نیروها به این منطقه اعزام شدند و پس از ٤٨ ساعت جست و جو موفق شدند ۲ میمون را زنده گیری کنند.

وی در ادامه گفت: جست و جوها برای یافتن سومین میمونی که گزارش شده است همچنان ادامه دارد، ولی با توجه به اینکه چند روز از عملیات جست و جو می‌گذرد احتمال وجود سومین میمون بسیار کم است.

محمد پور در ادامه در پاسخ به این سوال که گونه و زیستگاه این میمون‌ها کجا است اظهار کرد: این میمون از گونه زورس است و زیستگاه آن پاکستان و هند است و جنگل‌های سیاهکل اصلا زیستگاه میمون نیست.

مدیر کل محیط زیست استان گیلان در ادامه در پاسخ به این سوال که این میمون‌ها چطور از پاکستان یا هند به جنگل‌های سیاهکل رسیده اند افزود: این میمون قطعا به وسیله انسان در این منطقه رها سازی شده است.

لازم به ذکر است میمون رزوس یا (Macaca mulatta) نیز یکی از جانوران وحشی مناطق جنوب شرقی آسیاست که متاسفانه در سال‌های اخیر به صورت قاچاق و از راه‌های غیر قانونی وارد کشور ما شده و برخی از مردم از روی دانش پایین و اطلاعات ناکافی در این زمینه، مبادرت به نگهداری از این حیوان در منازل مسکونی می‌نمایند. میمون رزوس از پاکستان به سمت شرق و جنوب شرقی آسیا تا چین ‏است و از وحشی‌ترین و پرخاشگرترین میمون‌های دنیا قلمداد می‌شوند.

این حیوان در ابتدا جثه کوچک و جذابی دارد و به همین دلیل بازار خرید و ‏فروش غیرقانونی آن در چندسال اخیر رونق گرفته و به‌عنوان حیوان خانگی در منازل نگهداری ‏می‌شود. اما بعد از مدتی رزوس‌ها بزرگ و غیرقابل کنترل می‌شوند و همین مسأله باعث ‏رهاسازی این میمون‌ها از سوی صاحبان آن‌ها می‌شود. ورود و رهاسازی این حیوانات در حیات وحش کار غیرقانونی و جرم است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس آذری IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    26 68
    علت زنده گیری میمون هایی که دارند در جنگل برای خودشان زندگی می کنند چیست؟ مگه به کسی آسیبی رسونده اند؟ یا اینکه قانونی وضع شده که جنگل های ایران نباید میمون داشته باشد؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      46 7
      ورود گونه های مهاجم یکی از دلایل نابودی محیط زیست است.نزدیک چهار صد سال پیش مهاجران پرتغالی سگهای کشتی‌شان را در جزیره موریس رها کردند.پس از مدتی سگها نسل پرنده ای به نام دودو که پرواز نمی کرد را منقرض کردند. اسراف مهاجر بریتانیایی نیز پس از مهاجرت به نیوزیلند و استرالیا ،همین کار را با خرگوش کردن.یک سری خرگوش در محیط رها کردند تا تفریح شکارشان فراهم شود.همیندخرگوشها ،در نبود گونه مهاجم ،با زاد و ولد وحشتناکشان، برای جان استرالیا و نیوزلند شدند
    • FR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      68 4
      يک گونه جانوری يا گياهی که متعلق به اکوسيستمی نباشد و از جای ديگری وارد شود ميتواند خيلی خطرناک و بر هم زننده تعادل طبيعی باشد.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      10 1
      شماها شمالو نابود کردید. هر چیز بومی رو از درخت تا انسان و معماری از بین بردید و چیزهای بی ربط بهش وارد کردید
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      4 15
      اگه به من حمله کنند حتما با یک گلوله حرومشون می کنم . هر حیوانی که مزاحم آسایش من باشه کشتنش واجبه و اون گوساله نفهمی که از اونا حمایت می کنه نیز کشتنش واجبه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    23 0
    زامبی ها خیلی وقته به شمال حمله کردند و همه چیزو غارت کردند.میمون که چیزی نیست
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    10 8
    این ماجرا در کرج هم رخ داد انگلیسی ها 6 سنجاب ول کردند و یک سال بعد هزاران درخت گردو نابود شد
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
      3 6
      انگلیسی کجا بود؟ درخت گردو نابود شه چی میشه مردم ار گرسنگی میمیرن؟مزخرف نگو
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    10 1
    میمون رزوس یادر گویش عامیانه همان عنتر از قدیم الایام به ایران وارد میشد و با آن نمایش های دوره گردی اجرا میشد. وجود این گونه غیر بومی و پرزادوولد در طبیعت ایران اصلا صلاح نیست و میتواند به حیات دیگر جانداران این سرزمین آسیب بزند. ازجمله این آسیب ها از بین بردن تخم پرندگان و نوزاد پستانداران همچنین انتقال بیماری.....
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    4 5
    بکشید واون وحشی ای که اینارو آورده و ول کرده,به حسابش برسید.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 0
    خب اینجوری اون یکی تنها میمونه که
  • طرفدار میمونها IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    2 4
    شما انسانها فرازمینی هستید . گمشید برید از زمین .
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 3
    چرا زنده گیری خوب با تیر بزنیدشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس