بی تفاوتی دولت درباره نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها/ ارز کوتاه آمد گرانی اجناس نه

نماینده محلات در مجلس گفت: مشخص نیست دولت درباره نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی چه می‌کند و چرا نسبت به اجرای وظایف‌ اش و درخواست‌های مردم بی‌اعتنا است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات  در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشی از اجناس با پایین آمدن نرخ ارز کاهش پیدا کرد اما قیمت اجناسی که با زندگی مردم سروکار دارد همچنان گران بوده و به نظر می‌رسد نمی‌خواهد کوتاه بیاید. این در حالی است که مردم به دنبال آن هستند که قیمت‌ها پایین‌تر آمده و کمی نفس راحت بکشند. 

وی افزود: مردم از گرانی‌ها کلافه‌ شده‌اند و روزگاری افزایش قیمت‌ها و جولان دلال‌ها را در خودرو می‌دیدند و روزگاری در محصولات کشاورزی نظیر گوجه فرنگی و سیب‌زمینی، ضمن اینکه مسکن و موبایل هم چنین وضعیت داشته است.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشخص نیست دولت در باره نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی چه می‌کند و چرا نسبت به اجرای وظایف‌ اش و درخواست‌های مردم بی‌اعتنا است. 

سلیمی گفت: باید سازمان تعزیرات به وضعیت بازار ورود کرده و به وظایف مهمی که دارد جامع عمل بپوشاند. 

نماینده مردم محلات  در مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی در غیر فصل برداشت سیب‌زمینی صادر می‌شود کاملا مشخص است که قیمت این محصول کشاورزی بیش از 10 هزار تومان خواهد شد گویا مدیران دولت آقای روحانی نمی‌دانند باید چه زمانی صادرات مجاز باشد و چه زمانی ممنوعیت اعمال شود. البته چنین بی‌تدبیری را ما درمورد مرغ و تخم‌مرغ داشته و داریم. 

وی خاطرنشان کرد: نرخ خرید گندم و جو در بازار آزاد با نرخ خرید تضمینی آن توسط دولت تفاوت زیادی دارد. این در حالی است که نمایندگان مجلس بارها نگرانی و دغدغه خود را در این باره اعلام کرده‌اند.

سلیمی گفت: به دلیل پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم متاسفانه این محصول استراتژیک خوراک دام می‌شود و قطعا در فصل زمستان با مشکل مواجه خواهیم شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس