کد خبر 978791
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

آشنایی با تفاوت دندانپزشکی زیبایی با عمومی

یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص دندانپزشکی مذکور پرسیده می شود تفاوت آن با دندانپزشکی عمومی می باشد که در این خصوص می توان گفت، دندانپزشکی عمومی برای درمان های رایج از جمله جرم گیری، عصب کشی، کشیدن دندان و پر کردن دندان و در برخی مواقع برای عمل یا جراحی لثه ها و دندان های افراد به کار می رود که تمام متخصصان دندانپزشکی دوره های مختلف دندانپزشکی عمومی را سپری می کنند. این در حالی است که دندانپزشکی زیبایی فقط به دنبال زیباسازی بوده و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و مواد به دنبال زیبایی دهان افراد می باشند. پیشرفت فناوری نیز در این مسیر کمک بسیار شایانی را برای پزشکان و بیماران داشته است به گونه ای که درمان ها به شکل موثر، سریع و با درد بسیار کمتری مواجه هستند. البته امروزه بسیاری از دندانپزشکان عمومی قدرت و توانایی انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکان زیبایی را دارند و دوره های مختلف را در این خصوص طی کرده اند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از اقداماتی که توسط بهترین دندانپزشک زیبایی صورت می گیرد توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

آیا اطلاعاتی در مورد دندانپزشکی زیبایی دارید؟ آیا می دانید دندانپزشکی زیبایی شامل چه اقدامات و فرایند هایی می باشد؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کنید تا اطلاعات بسیار مفیدی را از این طریق به دست بیاورید. دندانپزشکی زیبایی به شاخه ای از رشته ی دندانپزشکی گفته می شود که آمیخته ای از علم و هنر بوده و باعث ایجاد زیبایی و سلامت در دندان ها و دهان افراد می شود. امروزه بسیاری از افراد جامعه در تمام کشورهای جهان به دنبال زیبا ساختن دندان ها و لبخند خود هستند تا از این طریق بتوانند توجه اطرافیان خود را به سوی خود جلب کنند از طرفی نیز بسیاری از دندانپزشک خوب در تهران با انجام تبلیغات بسیار گسترده سعی بر آن دارند تا بهترین و بی نظیرترین خدمات را در این حوزه به بیماران خود ارائه داده و سهم خود را در زیبایی عموم افراد ایفا کنند. توجه داشته باشید که با بهره مندی از این شاخه ی دندانپزشکی می توانید به جذابیت و زیبایی بسیار خاص و بی نظیری دست پیدا کنید و یکی از جذاب ترین افراد در میان دوستان و نزدیکان خود به شمار بیایید.

 

اقدامات صورت گرفته در دندانپزشکی زیبایی

همانطور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، دندانپزشکی زیبایی یکی از مهمترین شاخه های دندانپزشکی بوده که امروزه در کل جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین افزایش روز افزون تقاضا نیز برای زیبایی دندان ها نیز سهم بسیار زیادی را در گسترش و افزایش درمان های دندانپزشکی های زیبایی داشته است. شما نیز می توانید با دندانپزشک خوب در تهران اولین گام را برای داشتن یک لبخند شگفت انگیز بردارید. در نظر داشته باشید که یک لبخند بسیار زیبا و داشتن دندان های سفید و مرتب می تواند سهم فوق العاده ای را در زیبایی افراد داشته باشد که امروزه نیز بسیاری از افراد به دنبال این امر هستند. از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دندانپزشکی زیبایی نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •   طرح لبخند
  •  ارتودنسی
  • سفید کردن دندان ها
  •  ایمپلنت
  •   باندینگ کامپوزیت
  • روکش دندان
  •  افزایش طول تاج دندان
  •  تغییر شکل لثه

 

 

توجه داشته باشید که افراد با توجه به نوع نیاز و علاقه خود یکی از موارد ذکر شده را انتخاب می کنند و به زیبایی خود می افزایند. شما نیز می توانید با دکتر ساسان ترابیان یکی از بهترین و معتبرترین دندانپزشکان مشورت های لازم را در خصوص زیبایی دندان های خود داشته و یکی از اقدامات دندانپزشکی زیبایی را بر روی دندان های خود اعمال کنید.

طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی

لبخند یکی از موثرترین و بهترین آیتم ها در برقراری ارتباط با دیگران می باشد، به گونه ای که طبق تحقیقات انجام شده لبخند تاثیرگذاری بسیار بیشتری را نسبت به لباس، مو و غیره داشته و افرادی که لبخند می زنند بی شک بسیار جذاب تر و جالب تر از سایر افراد به نظر می رسند. به همین جهت طرح لبخند از طرفداران بسیار زیادی در دندانپزشکی زیبایی به شمار می آید. در طرح لبخند قسمتی از لثه های اضافه را که مانع از دیده شدن کامل دندان ها می شود را جراحی ساده می کنند که البته این اقدام فقط در این خلاصه نمی شود بلکه با تغییرات بسیار جزئی در دندان های نیش نیز به زیبایی لبخند شما خواهند افزود. توجه داشته باشید که طرح لبخند در سال های اخیر از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد چرا که لبخند تاثیر فوق العاده ای را در زیبایی و جذابیت افراد دارد به همین جهت نیز شاهد افزایش تقاضا در این امر هستیم.

ایمپلنت در دندانپزشکی زیبایی

ایمپلنت دندان ها یکی دیگر از مهم ترین اقداماتی می باشد که دندانپزشکان زیبایی می توانند انجام دهند. این روش از دیگر مشهورترین  روش های پر کردن جای خالی دندان ها می باشد. توجه داشته باشید که دندان های به کار رفته شده در این روش شباهت بسیار زیادی را به دندان ها واقعی داشته و از لحاظ زیبایی بسیار بهتر از دندان های مصنوعی می باشد. توجه داشته باشید که قبل از تصمیم در مورد هرگونه اقدامی بهتر می باشد که با پزشک قابل اعتماد خود در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید چرا که در برخی از مواقع انجام ایمپلنت برای بعضی از بیماران منهای هزینه ایمپلنت دندان مقدور نبوده و مشکل آن ها با این روش حل نمی شود. به همین جهت شما نیز می توانید قبل از هرگونه اقدامی راهنمایی های لازم را دریافت نموده و یکی از بهترین روش ها را برای پر کردن جای خالی دندان خود انتخاب کنید.

 

ارتودنسی در دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که در دندانپزشکی زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران بسیار خاص خود را دارد، میتوان به ارتودنسی اشاره نمود. در این روش دندان های از بین رفته فرد بیمار به شکل کامل کشیده می شود و با توجه به سلیقه بیمار و پزشک مربوطه دندان های مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که البته توجه داشته باشید این امر در صورتی اتفاق می افتد که پزشک صلاحیت ترمیم دندان های اصلی فرد بیمار را رد کند و تنها راه درمان را ارتودنسی اعلام نماید. توجه داشته باشید که با توجه به جنس و نوع دندان های ارتودنسی، هزینه ی لازم برای انجام این روش درمان و زیبایی بسیار متفاوت خواهد بود و فرد بیمار می تواند با در نظر گرفتن بودجه در اختیار خود یکی از بهترین آن را انتخاب کند.

سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی زیبایی

از دیگر مهمترین اقدامات دندانپزشکی زیبایی می توان به سفید کردن دندان اشاره نمود. توجه داشته باشید که سفید کردن دندان یکی از پرطرفدارترین اقدامات به شمار می رود که در این فرایند با استفاده از روش ها و مواد بسیار مختلفی به دنبال سفید تر شدن دندان های بیماران هستند. سفید کردن دندان را در اصلاح بلیچینگ می گویند که در این روش از محلول پراکسید هیدروژن استفاده می شود تا تمام لکه های دندان از بین رود. این روش درمان معمولا در یک جلسه به اتمام می رسد و مدت زمان صرف شده برای آن نیز در حدود 40 دقیقه می باشد. البته اگر لکه های موجود در دندان بسیار شدید باشد، بی شک زمان و جلسات متعددی را بایستی برای این روش درمان صرف کنید. بعد از انجام این روش درمان بایستی به نوع غذاهایی که استفاده می کنید دقت لازم را داشته باشید و شست و شوی دندان های خود را بسیار جدی بگیرید و از سیگار کشیدن نیز خودداری نمایید.

برگرفته از سایت دکتر ساسان ترابیان متخصص دندانپزشکی زیبایی drtorabian.com

 

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس