برد پرگل پرسپولیس مقابل نیروی زمینی در جام شهدا

مرتضی فنونی‌زاده معتقد است برگزاری دربی تهران بدون حضور تماشاگران در فصل آماده‌سازی تیم‌ها به هر دو تیم کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده درباره عملکرد پرسپولیس در جام شهدا و اتمام این رقابت‌ها با پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل نیروی زمینی ارتش گفت: تقریبا ۹۰ درصد شاکله تیم در این دیدار بازی کرد. جوانان هم اضافه شدند و چندین بار گل زدند. به نظرم علیپور باید بیشتر دقت کند.

وی درباره وضعیت نیروی زمینی در این دیدار یادآور شد: نیروی زمینی از لیگ دسته دو به لیگ دسته یک ملحق شده است. داشته‌های این تیم در همین حد بود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره تاثیرگذاری کالدرون در وضعیت تیمی پرسپولیس گفت: باید منتظر بازی‌های سخت تر از این باشیم. به نظرم تا شروع لیگ برتر وقت هست چون زمان شروع رقابت‌ها مشخص نشده است. باید یک بازی تدارکاتی خوب با تیم‌های شهرستانی برگزار کنند. بازی با تیم‌های لیگ یک و لیگ دو به درد پرسپولیس نمی‌خورد.

فنونی‌زاده تاکید کرد: اگر دربی استقلال و پرسپولیس بدون حضور تماشاگران برگزار شود، بسیار تاثیرگذار است و مشخص می‌کند کت در فصل نقل و انتقالات تن کدام تیم بوده است. این اتفاق بسیار مثبت است. بازی پخش مستقیم شود اما هواداران برای برگزاری راحت‌تر مسابقه، حضور نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر پرسپولیس بیشتر بازی کند، بهتر است. این بازی ها ترکیب اصلی تیم را هم مشخص می‌کند.

مدافع سال‌های دور پرسپولیس درباره ترافیک بازیکنان نامدار در ترکیب این تیم گفت: پارسال پرسپولیس کمبود بازیکن داشت اما امسال دست کالدرون باز است. او باید به خوبی از بازیکنانش استفاده کند. این ترافیک به افزایش رقابت میان بازیکنان هم کمک می‌کند. البته در خط حمله گزینه نهایی مشخص است اما باید جایگزین علیپور هم مشخص شود.

وی ادامه داد: پارسال فشار بازی‌ها روی علیپور زیاد بود و نتوانست به اندازه کافی استراحت کند. در خط دفاعی با آمدن کنعانی‌زادگان، مدافعان بیشتر استراحت می‌کنند.

فنونی‌زاده درباره عدم جذب هافبک باتجربه نیز اظهار کرد: به جای جذب چند بازیکن و هافبک نامدار باید یک مهاجم تمام عیار به خدمت گرفته شود. نمی دانم چرا با طارمی مذاکره نشد.  لیگ برتر ما از لیگ دسته اول پرتغال بهتر است. زمانی می‌گفتیم کی‌روش بازیکنان را ترغیب به حضور در اروپا می‌کند اما الان مدیرعامل و هیات مدیره باید بیشتر از این برای جذب بازیکنان مدنظر تلاش کنند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: امیر روستایی که مقابل نیروی زمینی هم گل زد، بازیکن خوبی است اما نیاز به کسب تجربه دارد.

فنونی‌زاده با اشاره به ترکیب بازی پرسپولیس گفت: سیستم پرسپولیس در این دو بازی ۱-۳-۲-۴ بود. این ترکیب مقابل نیروی زمینی جواب می دهد اما مقابل سایر تیم ها باید بیشتر حمله کنیم. نباید مانند فصل گذشته یک گل بزنیم و عقب بکشیم.

او درباره استفاده از وحید امیری در خط حمله پرسپولیس با نظر کالدرون گفت: در سیستم ۱-۳-۲-۴ بیشتر وینگرها گلزنی می کنند. اگر تیم هجومی باشد وینگرها هم گلزنی می کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس