کد خبر 978428
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
بازدید معاون قوه قضاییه از مدرسه کودکان کار

مدیرکل بهزیستی تهران ضمن تکذیب شایعه اخراج کودکان کار اتباع از کشور گفت: کودکان کار فاقد هویت که بدون مجوزهای قانونی وارد کشور شده‌اند توسط اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری‌ها ساماندهی می‌شوند.

به گزارش مشرق، داریوش بیات‌نژاد، با اشاره به آخرین وضعیت کودکان کار اتباع بیگانه در استان تهران اظهار داشت: در مجموع کودکانی که در طول یک سال و نیم اخیر در استان تهران پذیرش و خدمات بهزیستی دریافت کرده‌اند حدود 70 درصد کودکان اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان و بعضاً عراق بوده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، از این تعداد کودکان کار غیر ایرانی که در استان تهران مشغول کار هستند قریب به 70 درصد نیز مجوز قانونی برای ورود به کشور را نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

عکس/ کودکان کار کجا کارتون می‌بینند؟

فیلم/ کودکان کار در اینستاگرام!

حناچی: شهرداری وظیفه‌ای در قبال کودکان کار ندارد

 مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن تکذیب شایعه اخراج کودکان کار اتباع از کشور افزود: اخیراً اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که قرار است تعدادی از این کودکان کار از کشور اخراج شوند که صحت ندارد.

بیات‌نژاد تصریح کرد: این تعداد کودکان کار که فاقد هویت، شناسنامه و مدارک شناسایی هستند و بدون مجوزهای قانونی وارد کشور شده‌اند توسط اداره اتباع در وزارت کشور و استانداری‌ها ساماندهی شده و اقدامات مؤثری در این زمینه صورت می‌گیرد و هیچ کودک کار که وارد کشور ایران شده اخراج نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس