کد خبر 978162
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
نرخ تورم نمایه

یک روزنامه اصلاح‌طلب ضمن بررسی میزان افزایش اجاره‌بها در محله رئیس‌جمهور نوشت؛ مشاوران املاک در این منطقه برخلاف سخنان آقای روحانی می‌گویند رفع اجاره بها ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

به گزارش آفتاب یزد، در حالی که رئیس جمهور اعلام کرد میزان اجاره بها در تهران به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یافته و از عملکرد برخی رسانه‌ها در اعلام رقم اجاره بها انتقاد کرده‌اند، مردم می‌پرسند مبنای رئیس‌جمهور برای اعلام این آمار چه بوده است؟

بیشتر بخوانید:

جدول/ قیمت اجاره آپارتمان نوساز در تهران

اما و اگرهای طرح مسکن قسطی کارمندان


رئیس جمهور چند روز پیش در نشست با مدیران ارشد بخش مسکن با انتقاد از گزارش‌ها و اعداد و ارقامی که در زمینه افزایش اجاره‌بها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت که براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن استیجاری به طور متوسط در تهران میزان اجاره بها ۳۰ درصد افزایش یافته که این رقم امیدوارکننده است.


مردم می‌پرسند ما در زندگی روزمره خود شاهد افزایش اجاره بها به صورت بسیار بالا و نه ۳۰ درصد هستیم. اگر مستند آمار رئیس‌جمهور آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار است که این آمار با واقعیات زندگی ما همخوانی ندارد. اگر نیست بر چه اساسی این رقم محاسبه شده چرا که با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن اجاره‌بها هم بسیار بیشتر از ۳۰ درصد بالا رفته است.


خبرنگار آفتاب یزد برای بررسی اجاره بهای مردم سری به محله رئیس‌جمهور زد و با بررسی میدانی قیمت‌های منطقه ولنجک تهران متوجه ارقام بالای اجاره بها در این منطقه شد. بیشتر متراژ آپارتمان‌های اجاره‌ای در این منطقه بالای ۸۰ متر است.


صاحب یکی از بنگاه‌های املاک در منطقه در گفت‌وگو با آفتاب یزد گفت: قیمت ملک در این منطقه مانند سایر مناطق تهران رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.


وی گفت: آپارتمان ۱۳۵ متری ۲۰ سال ساخت که سال گذشته رهن ۱۲۰ میلیونی داشت امسال با پول پیش ۲۰۰ میلیون و اجاره ماهانه ۴ میلیون تومان برای اجاره گذاشته شده است که مشاهده می‌کنید چقدر افزایش قیمت داشته است.


مهدی غلامی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با آفتاب یزد چندی پیش گفت که داده‌های مربوط به تورم اجاره بها معمولاً توسط مرکز آمار منتشر می‌شود که داده‌های مربوط به تابستان و بهار امسال هنوز منتشر نشده است. رسانه‌ها نیز معمولاً به صورت میدانی گزارش‌هایی از بازار مسکن و تحولات آن منتشر می‌کنند که افزایش ۵۰ درصدی و بعضاً بیشتر نیز در شهرهای بزرگ مشاهده شده است. داده‌های مربوط به مسکن مخصوصاً اجاره بها بخاطر عدم ثبت رسمی همه قراردادها مخصوصاً قراردادهایی که مربوط به تمدید اجاره بهاست، قابل مناقشه است. لذا اگر همه قراردادها ثبت شود مشخصاً این عدد نیز افزایش می‌یابد.


به گفته وی معمولاً در بازار، نرخ اجاره بها تابعی از تورم عمومی کشور و تورم قیمت مسکن است. در این صورت هم افزایش ۳۰ درصدی قیمت اجاره‌بها قابل مناقشه است. زیرا در شهر تهران مطابق گزارش‌های بانک مرکزی در تمامی ماه‌های اخیر تورم نقطه به نقطه حدود ۱۰۰ درصد بوده است.


وی تصریح کرد که به دلیل عدم تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان کشور، بسیاری از داده‌های مربوط به بخش مسکن قابل مناقشه است. در صورتی که راه‌اندازی این سامانه برای رصد و برنامه‌ریزی و اجرای مالیات‌های تنظیمی بسیار ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    5 2
    خدالعنت کنه اینا رو بابا هرجور حساب کنی این تورم بالای 1000درصده اواسط پارسال یه مسکن مهر رو توهمدان میشدبا 50تا 100میلیون خریداری کرداما امسال با 350میلیون هم نمیتونی بخری بابا چرا این مملکت انقدبی دروپیکره یعنی تمام این دولت قربون یک تارموی احمدی نژادکه باز این مسکن مهرهارو ساخت وگرنه الان یه اجرروبایدبخریدی یک میلیون تومن
  • GB ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    3 2
    جناب رئیس جمهور تو از چی خبر داری. فقط میگفتی برجام که فرجام برجامت هم مشخص شد. مردم را از نان خوردن انداختی. الان هم آواره کردی. چرا سریع اقدام نمی کنی و با تصویب قانونی عاجل جلوی گرانفروشی مسکن و دلالان مسکن را نمی گیری و از سویی چرا اجاره را کنترل نمی کنی. مردم از شما سوال دارند داری تحت عنوان رئیس جمهور چکار می کنید. ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Sadra IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    3 0
    سواره از پیاده خبر ندارد چون متوهم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس