کد خبر 977983
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
/////

عراقچی در سفر اخیر خود به پاریس، حامل طرح جایگزین روحانی در مقابل طرح رئیس‌جمهور فرانسه در مورد برجام و تنش‌های بین ایران و آمریکا بود.

به گزارش مشرق،  ۱۶ تیر سال جاری، ایران در واکنش به نقض برجام توسط آمریکا و بدعهدی اروپا در زمینه تامین منافع برجامی تهران، دومین گام کاهش تعهدات برجامی خود را برداشت.

بر همین اساس، طی هفته‌های اخیر رفت و آمدهای دیپلماتیک میان تهران و پاریس، افزایش یافته است. در آخرین مورد، شامگاه سه‌شنبه ۱ مرداد ۹۸، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کشورمان با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد و پیام کتبی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی را به وی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

«امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه ۱۹ تیر به تهران سفر کرده بود تا با مقامات ایران درباره حفظ توافق هسته‌ای گفت‌وگو کند.

امانوئل بُن مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه، در سفر به تهران از  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان شنید که اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای راهبرد غیر قابل تغییر ایران است و این مسیر در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.

امانوئل بُن همچنین در سفر ۱۹ تیر خود به تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار کرد و در این دیدار آخرین تحولات مربوط به موضوعات مختلف فی‌مابین دو کشور و همچنین مسائل بین‌المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

امانوئل بُن که یک دیپلمات فرانسوی با حوزه تخصصی منطقه غرب آسیا است و حدود پانزده سال پیش نیز در ایران مشغول به فعالیت بوده است، حدود ۲۰ روز پیش از سفر ۱۹ تیر خود به تهران، سفر دیگری به ایران انجام داده بود.

روحانی رئیس‌جمهور کشورمان عصر پنجشنبه ۲۷ تیر در گفت‌وگوی تلفنی با مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، اهتمام و تلاش فرانسه برای حفظ برجام را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور فرانسه به کشورمان، اظهار داشت: طرفین ایرانی و اروپایی برجام باید تلاش کنند تا گام‌های متوازنی در راستای حفظ این توافق برداشته شود.

این تاکید روحانی به مکرون مبنی بر ضرورت برداشتن گام‌های متوازن در برجام از سوی ایران و اروپا، زمانی حائز اهمیت می‌شود که بدانیم طبق گفته‌های یک منبع مطلع، با توجه به دو سفر امانوئل بُن مشاور رئیس‌جمهور فرانسه به تهران، عراقچی در سفر اخیر خود به پاریس، حامل طرح جایگزین روحانی در مقابل طرح رئیس‌جمهور فرانسه در مورد برجام و تنش‌های بین ایران و آمریکاست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    31 1
    جناب روحانی هنکام مذاکرات برجام چرا به توصیه‌های دلسوزان و رهبری در مورد ضرورت برداشتن گام‌های متوازن در اجرای برجام توجه نکردید و با خودکامگی تسلیم خواسته‌های دشمن شدید و به امضای مگس گونه کری اعتماد کردید که تازه حالا بعد از اجرای تمام تعهدات نابجای برجام به دشمن التماس کنید که به تعداتشان عمل کنند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    28 1
    مگه اینها جز""فدات بشم ""پیغام دیگری هم برای دشمنان مادارند؟!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    17 0
    طبق معمول پیام تسلیم .ولی تسلیم خودش نه ملت‌.
  • ناصرمحمدیان IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    18 0
    باسلام اینجانب جانباز شیمیایی واعصاب روان هستم خوشحال هستم که ایران قدرت منطقه است اینجانب اگر مقام معظم رهبری اجازه بفرمائید خودم و بچه هام جانمان رابرای کشورم واسلام فدا کنم؟ وپیروی به امیده خداوند متعال نزدیک است، من الله....التوفیق جانم فدای رهبر
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    2 0
    مستر روحانی تو و تمامی افراد حاضر در دولتت بوی از انسانیت نبردید شما با این سیاست کثیف حزب کثیفتان اصلاح طلبان باعث نابودی همه زندگی ها همه امیدها و همه پیشرفتها و همه آینده ها شدید خسارتی که شما زدید به کل کشور و کل ملت دشمنان قسم خورده نزده بودند در این چهل سال انقلاب
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    2 0
    نفرین ما همیشه وهرروز سر نماز برای نامقامات ایران خوارکن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس