کد خبر 977978
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
چرا آمریکا با ایران نمی‌جنگد؟

دلیل اصلی وارد شدن آمریکا به یک سری جنگ ها در سالهای گذشته، تنها حفاظت از منافع نفتی این کشور بوده است. ولی حالا به نظر می رسد نفت دلیل اصلی وارد نشدن آمریکا به جنگ علیه ایران است.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان بی سی، بسیاری از  منابع قبول دارند که دلیل اصلی وارد شدن آمریکا به یک سری جنگ ها در سالهای گذشته، تنها حفاظت از منافع نفتی این کشور بوده است. ولی حالا به نظر می رسد نفت دلیل اصلی وارد نشدن آمریکا به جنگ علیه ایران است.

 مهم نیست چقدر ترامپ در عراق جنگ افروزی کرده ، آنهایی که امیدوارند جلوی جنگ خلیج فارس با ایران گرفته شود دلایل دیگری دارند و آن هم قیمت و عرضه نفتی است که مسبب جنگ های قبلی خلیج فارس بوده است.

بیشتر بخوانید:

  ظاهراً نوع دیگری از ترس و اضطراب هر هفته در گذرگاه حیاتی تنگه هرمز ایجاد می شود ولی قیمت نفت خام آمریکا همچنان روی 56 دلار در هر بشکه ثابت مانده است. میانگین قیمت داخلی بنزین هم در آمریکا زیر سطح 3 دلار و 2.76 دلار است.

 ولی قیمت نفت و بنزین تنها نیمی از داستان است. چون قیمت نفت  قبل از جنگ عراق هم چندان بالا نرفته بود، آنچه بالا رفته بود ترس از توقف عرضه نفت مورد نیاز آمریکا توسط صدام بود. 

اینجاست که مهیج ترین و قدرتمند ترین عامل ضد جنگ وارد بازی می شود. آمریکا در حال حاضر بزرگترین تامین کننده نفت خام جهان است. این بدان معنا نیست که قطع تولید نفت متحدان آمریکا مثل عربستان آسان است ، بلکه حداقل حالا این امر امکان دارد.

البته یک برگ برنده دیگر هم وجود دارد. اختلال در تولید نفت ایران در خلیج فارس باعث شده کشورهای بیشتری نفت خام آمریکا و یا حتی گاز طبیعی آن را بخرند. شاید ترامپ مانند رئیس جمهور های قبلی مثل بوش چندان به صنعت نفت نزدیک نباشد، ولی حالا شاهد رونق اقتصادی به خاطر افزایش تقاضای انرژی  آمریکاست.

 تنها یک دهه پیش، هر حرکتی در خلیج فارس ، هر تغییر تولیدی توسط عربستان سعودی و هر اختلالی در خط لوله های نیجریه می توانست قیمت نفت را 4 دلار در هر بشکه بالا ببرد و خشونت را افزایش دهد.ولی حالا باید باور کنیم که نفت باعث صلح در منطقه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    47 11
    جرات ندارد ما خدارا داریم.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    7 141
    عددی حساب نمیکنه
    • DE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      7 9
      ۱۴:۱۰عددی حساب نمیکنه// آی کیو کسی ننوشته چرا امریکا به تو حمله نمیکنه که جواب درستش عددی حساب نمیکنه باشه. با همین کامنتت برو سفارت امریکا تا ته سفره شون رو بریزن تو دامنت از گرسنگی نمیری اکبیری.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      8 8
      ایران آمریکا را عددی حساب نمیکنه.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    7 6
    آمریکا از بلوغ سیاسی تصمیم برخوردار است و دست به اقدام غیر عقلانی نمی زند جنگ بیهوده برای چی برای این که سعودی های دیکتاتور بی مقدار خوششان بیاید !!!!!!!!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    9 5
    نیازی به جنگ ندارد ابر قدرت ها ساخت و پاخت کردن با وجود ایران اسلحه های فراوانی به کشورهای عربی فروخته میشود
  • حامد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    18 0
    آمریکا از وارد کننده نفت به صادر کننده آن تبدیل شده. شاید اگر خلیج فارس نا امن باشد برای بازرگانی نفتی او بهتر است و رقبایی مانند عربستان و اوپک بازارهایشان را به نفع آمریکا از دست خواهند داد و این مساوی است با قدرت بیشتر آمریکا
  • GB ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 0
    به خاطر اینکه وجود ایران برای امریکا نعمت است.از قبال ایران کلی سلاح میفروشه و پول به دست میاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس