کد خبر 977616
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
فتاح: کمیته امداد جای سیاسی کاری نیست

رئیس سابق کمیته امداد با بیان اینکه بزرگترین توفیق ما این بود که معتمد مردم باشیم، گفت: سعی کردیم وحدت و همگرایی وجود داشته باشد، سیاسی عمل نکردیم چرا که کمیته امداد جای سیاسی‌کاری نیست.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد امروز در مراسم معارفه رؤسای جدید این نهاد با اشاره به خدمات 52 ماهه خود در کمیته امداد اظهار داشت:‌ بنده در کمیته امداد 52 ماه خادم و مددکار بودم، البته رشته و سابقه‌ام متفاوت بود، اما امر مولا (رهبر معظم انقلاب) است و سرباز هستیم و باید اطاعت کنیم و گفتیم به کمیته امداد می آییم و یاد می‌گیریم.

وی با بیان اینکه همه توفیقات به دست آمده در کمیته امداد از الطاف خداوند بوده است، افزود: از خداوند می‌خواهم که از کار مددکاری دل نکنم و همیشه یک مددکار باقی بمانم، چرا که من هیچ وقت بدون وضو به کمیته امداد نیامده و همیشه با وضو به دیدار مددجویان می‌رفتم و این کار یک عبادت است. 

بیشتر بخوانید:

رئیس سابق کمیته امداد خاطرنشان کرد: از همراهی دولت، مجلس، قوه قضائیه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و... سپاسگزاری می‌کنم.

وی با تشکر از همه حامیان و خیّران کمک‌رسان به کمیته امداد بیان داشت: یک اجماع ملی در کمیته امداد ایجاد شد و همه به این نهاد کمک کردند، ضمن اینکه اعتماد مردم بهتر شد و به حرف‌های ما گوش کردند. 

فتاح تصریح کرد: بزرگترین توفیق ما این بود که معتمد مردم باشیم، البته از قبل نیز وجود داشت، اما سعی کردیم این موضوع بیشترشود. 

وی با بیان اینکه سعی کردیم وحدت و همگرایی وجود داشته باشد، ابراز داشت: سیاسی عمل نکردیم، چرا که اینجا جای سیاسی‌کاری نیست و چتر ما باید به اندازه نظام و فراتر از آن باشد. 

رئیس سابق کمیته امداد با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته امداد، یادآور شد: با همه کارهایی که صورت گرفته است، هنوز کافی نیست و از سران قوا می‌خواهم بنشینند و به محرومان عنایت ویژه‌ای کنند، ضمن اینکه ما رویکرد تکریم ارباب رجوع را بیشتر مدنظر قرار دادیم و گفتیم اکرام بسیار مهم است.

فتاح با تأکید بر اینکه سعی کردیم همیشه مددکار باشیم، گفت: کمیته امداد رئیس نمی‌خواهد و باید مقابل نیازمندان خاضع بود، چرا که تواضع در برابر فقرا ما را بزرگ می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد بزرگترین شبکه مددکاری و مشارکت‌های مردمی را دارد، افزود: 700 هزار حامی داشته و چند میلیون نفر نیز صندوق‌های صدقه خانگی دارند و کمک می‌کنند. 

رئیس سابق کمیته امداد با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان، افزود: قرض‌الحسنه را توسعه دادیم و از 400 میلیارد تومان، اکنون به 2 هزار میلیارد تومان رسیده و قرض الحسنه می‌دهیم، ضمن اینکه وام‌های قرض‌الحسنه کمیته امداد یک درصد نیز کاربرد ندارد. 

فتاح با اشاره به خدمات فرامذهبی کمیته امداد به نیازمندان در کشور، متذکر شد: کمیته امداد فرامذهبی عمل کرده و به برادران اهل سنت در سیستان و بلوچستان به همان اندازه کمک می‌کند که به شیعیان کمک می‌کند، ضمن اینکه باید بگویم حامیان تمام ایتام در کردستان و بلوچستان شیعه بوده و شیعه حامی فرزند یتیم اهل تسسن است. 

وی با اشاره به 170 سفر استانی به مناطق مختلف کشور، افزود: بارها چندین هزار نفر به خاطر وضعیت خود مقابل مجلس تجمع کردند، اما یک نفر مددجو نیز چنین اعتراضی نداشته است، چرا که نظام برای اینها بوده و اینها ولی‌نعمت هستند. 

رئیس سابق کمیته امداد با تأکید بر اینکه نظام وظیفه خود را در قبال نیازمندان انجام داده اما ناکافی است، خطاب به سران قوا گفت: اگر از جایی به خاطر تحریم و فروش نفت کم می‌کنید، نباید بودجه مربوط به نیازمندان و مددکاران را کم کنید.

وی با انتقاد از ثروت‌اندوزی برخی، افزود: بسیاری از گره‌ها در کمیته امداد و بهزیستی باز شده است اما گره‌های زیادی وجود دارد و همه باید کمک کنند تا در این شرایط کشور و تحریم‌ها نیازمندان زیر دست و پا له نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاوو IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    3 1
    خدا حافظ و نگهدارت ، ان شاءالله در بنیاد مستضعفان نیز کار انجام دهی کارستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس