برجام نمایه

همکار نشریات زنجیره‌ای در رسانه‌های بیگانه اذعان کرد: انتظار عمل به تعهدات برجامی از اروپا بی‌فایده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

فریدون مجلسی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و درباره ادعای اروپا درباره حفظ برجام گفت: اروپا متحد آمریکاست. من معتقدم که ایران باید گام به گام از برجام خارج شود، چرا که اروپایی‌ها هیچ کاری به سود ایران نکرده و نخواهند کرد. از طرفی کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران، شاید برای کشور ما در چارچوب برجام باشد، اما برای اروپایی‌ها چیزی جز تهدید نیست. تصمیم با ایران است که در قبال برجام چه سیاستی اتخاذ کند. آنچه در عرصه عمل نشان داده شده، غرب علیه ایران است و با بی‌عملی خود نشان داده که صرفاً درصدد اتلاف‌وقت است و قرار نیست کاری انجام بدهد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت جنگ راهبردها

نشست فوق العاده برجام شش مرداد در وین


صندوق اینستکس اروپایی نیز به‌ نوبه خود مورد تهدید آمریکا قرار گرفته و باز هیچ کشوری حاضر نشده که معامله‌ای در قالب این صندوق انجام دهد و انجام نخواهد داد. لذا ما باید پنبه انجام تعهدات طرفین برجام را از گوش خود درآوریم.


وی در پاسخ این سؤال «با این اوصاف معتقدید که اروپایی‌ها تمایلی به انجام تعهدات خود در برجام ندارند؟»، می‌گوید: همین‌طور است. تمایل ندارند چون نفعی برای آنها ندارد. حداکثر نفع اروپایی‌ها این خواهد بود که شرکت‌های بزرگ اروپایی به سرمایه‌گذاری و داد و ستد با ایران بپردازند و بیش از این چیزی دست آنها را نخواهد گرفت.


مجلسی گفت: اگر هیچ‌کدام از اعضاء هیچ تعهدی به برجام نداشته باشند و فقط ایران بخواهد به تعهد خود ادامه دهد این توافق از بین نخواهد رفت و فقط زیان‌های انباشته ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    دولت ما روی اروپا خیلسی حساب باز میکنه در جالسکه اگه ماهیت اروپای بعد از جنگ جهانی را بشناسه متوجه میشه اروپا ی نوکره پله که از باباش یعنی امریکا حساب میبره و البته با تحمل حقارت داره پیشرفت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس