کد خبر 977107
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
مازولا

مازولا به عنوان وینگر برزیلی که سابقه درخشانی در لیگ برزیل و برخی از تیم‌های شرق آسیا دارد توانسته در ۱۸۳ بازی ۳۴ گل و ۲۷ پاس گل به نام خود ثبت کند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، مارسلینو جونیور لوپز آرودا ملقب به مازولا در هشت می سال ۱۹۸۹ در یکی از شهرهای ایالت سائوپائولو برزیل متولد شده است. این بازیکن، فوتبال حرفه‌ای خود را از یکم آگوست سال ۲۰۰۹ در تیم دوم باشگاه پرآوازه سائوپائولو آغاز کرده و خیلی سریع توانسته به تیم اول سائوپائولو راه یابد.

بیشتر بخوانید:

قلعه‌نویی تراکتور را محکوم کرد

اعلام ترکیب تراکتور برای دیدار مقابل ریزه اسپور

باشگاه سائوپائولو با دادن قرضی مازولا به باشگاه‌های مختلف از قبیل پائولیستا، گورانی، اوراواردز ژاپن، گرین تاون، پورتیمونز پرتغال و ... از این استعداد جوانش سال‌ها درآمدزایی کرده است تا اینکه در نهایت سال ۲۰۱۶ این بازیکن برزیلی به تیم هنگ فنگ چین با رقم ۸۰۰ هزار یورو منتقل شد.

وی فوتبالش را در تیم‌های جون بوک موتورز کره و سائو بنتو برزیل ادامه داده است و امسال نیز به جمع شاگردان مصطفی دنیزلی اضافه شده تا چالشی جدید در غرب آسیا را آغاز کند.

مازولا در حالی امروز  به تراکتور پیوست که کوهی از تجربه را با خود به همراه آورده، این بازیکن در ۱۰ لیگ و تورنمنت مختلف در سطح جهان فوتبال بازی کرده است.

وی در ۱۸۳ بازی که تاکنون انجام داده، توانسته ۳۴ گل و ۲۷ پاس گل به نام خود ثبت کند، به تعبیری دیگر مازولا در یک سوم بازی‌هایی که انجام داده روی یکی از گل‌های تیمش تأثیر مستقیم داشته است.

این بازیکن که توانایی بازی با هر دو پای راست و چپ را دارد در پست‌های مختلفی همچون مهاجم، وینگر راست، وینگر چپ، هافبک راست، هافبک تهاجمی و مهاجم سایه به کار گرفته شده است؛ با این حال طبق آمار، این بازیکن در ۱۸ بازی که به عنوان هافبک راست بازی کرده توانسته هفت گل و دو پاس گل ثبت کند که آمار بسیار خوبی برای یک هافبک که دور از دروازه است، به شمار می‌رود.

اوج عملکرد مازولا به زمانی بر می‌گردد که پیراهن تیم هنگ فنگ چین را بر تن می‌کرد، مازولا در ۲۸ بازی با پیراهن این تیم چینی ۱۴ گل و ۴ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

 باتوجه به تکنیک بالا، سرعت خوب و هوش بالای وی در فضاسازی مناسب برای سایر هم تیمی هایش در امر گلزنی، مصطفی دنیزلی بعد از تماشای بازی ۱۰۰ بازیکن در نهایت از مدیریت باشگاه برای جذب این بازیکن برزیلی درخواست کرد. 
تجربه نشان داده بازیکنان خارجی که در تیم‌های مختلف توسط دنیزلی جذب شدند، همواره عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و به نوعی این سرمربی با تجربه، استعداد خاصی در کشف بازیکنان خارجی دارد.

این فصل تراکتوری ها امیدوار هستند با اضافه شدن این وینگر تکنیکی در کنار سایر نفرات هجومی این تیم خط آتش قدرتمندی را تشکیل دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس