کد خبر 976904
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
اکبر فلاح

قهرمان سابق کشتی جهان گفت: آنهایی که در فدراسیون قبلی همه کاره بودند باید بروند؛ من این کار را تسویه حساب نمی‌دانم.

به گزارش مشرق، اکبر فلاح در مورد انتخابات فدراسیون کشتی که روز چهارشنبه گذشته با انتخاب علیرضا دبیر به پایان رسید، اظهار داشت: اینکه کشتی بالاخره از بلاتکلیفی خارج شد، خوب بود. این کار باید بلافاصله بعد از استعفای رئیس قبلی انجام می‌شد اما بی دلیل وزارت ورزش انتخابات را برگزار نکرد و کشتی به حاشیه رفت. کاندیداها و جامعه کشتی به جان هم افتادند و شاهد بی حرمتی بودیم. این اتفاق در تاریخ ثبت می‌شود و وزارت ورزش این را همیشه به کشتی بدهکار می‌ماند که چنین فضایی را ایجاد کرد. نباید با ورزش ملی کشور چنین برخوردی می‌شد.

بیشتر بخوانید:

خادم: مسیرِ پَلشت انتخابات ربطی به دبیر نداشت

وی در مورد عدم تایید صلاحیت امیررضا خادم و عباس جدیدی برای شرکت در انتخابات و تایید دیرهنگام علیرضا دبیر نیز تصریح کرد: کار ناجوانمردانه‌ای علیه کشتی و این نامزدها صورت گرفت. خانواده کشتی خودشان باید انتخاب و رد می‌کردند و آنها نباید این موضوع را تا روز آخر می‌کشاندند. حق آن دو نفر هم بود که در انتخابات شرکت کنند تا مجمع سالمی با حضور همه نامزدها برگزار شود. درست مثل برگزاری انتخابی تیم ملی، که وقتی همه مدعیان روی تشک انتخابی می‌روند، بهترین نفر از بین آنها به عضویت تیم ملی درمی‌آید.

فلاح تاکید کرد: روی هم رفته انتخاب خوبی صورت گرفت و کسی از جنس کشتی روی کار آمد. من همیشه حرفم این است که یکی از خانواده کشتی مسئولیت را برعهده داشته باشد تا امثال یزدانی‌خرم و آدم‌های سیاسی به کشتی ما نیایند. این برای ما سخت است که چنین آدم‌هایی را در راس کشتی بپذیریم، اما دبیر هم باسواد است و هم قهرمان المپیک. امیدوارم برنامه‌های قشنگی هم داشته باشد و همه کمکش خواهیم کرد، بزرگ و کوچک، پیشکسوت، کشتی گیر و مربی که در راه درست و قانونمند بهترین نتیجه را بگیرد.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می شود کشتی "آشتی" می‌خواهد، خاطرنشان کرد: در این چند سال هم آشتی وجود نداشت و همه اش درگیری بود و به صورت چرخ و فلکی کار می‌شد. چند نفر سوارِ بر کار بودند و به دیگران راه داده نمی‌شد. اگر دبیر هم بخواهد رفقایش را بیاورد و سلیقه‌ای عمل کند، اولین کسی که انتقاد می کند، من هستم، با کسی هم تعارف ندارم. او باید قانون بنویسد و با برنامه حرکت کند. هیئت‌ها، باشگاه‌ها و ... باید بدانند در فدراسیون چه خبر است و همه چیز قانونمند باشد.

سرمربی پیشین تیم ملی جوانان، ایجاد تغییرات در شروع کار را حق فدراسیون دبیر دانست و گفت: آنهایی که در فدراسیون قبلی همه کاره بودند باید بروند.درست است که جهانی نزدیک است اما هر کسی هم بیاید همان خط را خواهد رفت. من این را تسویه حساب نمی‌دانم. یک عده مارکوپولو شده بودند و به نظر من باید بروند. باید خون تازه تزریق شود و مربیان دیگری هم خودشان را نشان دهند. نباید آنها ریشه کنند، مگر می‌شود حسن یزدانی که ستاره کشتی ما است همه مسابقات المپیک، جهانی، آسیایی، تورنمنت و ... را برود؟

فلاح در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم کشتی راه خودش را با قانون پیدا کند. ما دنبال قانونیم. متاسفانه در این چند سال بی قانونی شده و این بار امیدوار هستیم چنین اتفاقی رخ ندهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس