کد خبر 976809
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
پهپاد یمن

خودزنی و استعمال مواد مخدر به عنوان دو شگرد سربازان سعودی برای فرار از جنگ یمن شناسایی شده است.

به گزارش مشرق، آل‌سعود دست به اقدامات مختلفی برای جذب نیرو و اعزام به مناطق مرزی با یمن زده‌ اما حملات دقیق یمنی‌ها بسیاری را از حضور در این مناطق به واهمه‌انداخته است. خودزنی و استعمال مواد مخدر به عنوان دو شگرد سربازان سعودی برای فرار از جنگ یمن شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپادی یمن به یک پایگاه هوایی مهم سعودی

آیا امارات هم مانند عربستان هدف حملات قرار می گیرد؟

فیلم/ تغییر مسیر هواپیمای سعودی از ترس پهپادهای یمن

شدت حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن به مناطق جنوبی عربستان باعث فرار نظامیان سعودی از جبهه‌های جنگ شده است. بسیاری دیگر از نظامیان سعودی نیز به دنبال بهانه‌هایی برای فرار از جنگ هستند. در همین رابطه خبرگزاری فارس به نقل از برخی منابع داخلی عربستان نوشته با افزایش فرار سربازان سعودی از مرزهای جنوبی، دولت این کشور اقدام به ارائه مشوق‌های مالی و خدماتی برای کسانی که در مرزها حضور یابند، کرده است.


پایگاه خبری مرآة الجزیره هم به نقل از همین منابع نوشته که پس از حملات روزانه نیروهای یمنی و ناکامی ارتش سعودی در حفظ امنیت مرزها به خصوص در منطقه «نجران»، دولت این کشور ابتدا دست به مسلح کردن تروریست‌ها و گسیل آنها به سمت مرز جنوبی زد و پس از مدتی با شکست این طرح شروع به فشار آوردن به اهالی نجران برای اعزام آنها به مناطق درگیری کرد و حال نیز مشوق‌های مالی و حقوق ماهیانه را پیش کشیده است.


طبق این گزارش اداره گشت‌های امنیتی در «نجران» شروع به تشویق و تحریک اقوام و نزدیکان نیروهای عضو این اداره کرده است تا در ازای پنج هزار ریال سعودی (۱۳۰۰ دلار) به صورت مازاد بر حقوق ماهیانه و همچنین پرداخت حقوق فوق‌العاده، آنها را به مناطق مرزی بکشاند. به گفته منابع سعودی، بیشترین اعضای گشت‌های امنیتی از قبایل «عتیبه»، «عنوز» و «قحاطین» هستند و دلیل تلاش وزارت کشور عربستان برای کشاندن مردم به نقاط مرزی این است که بسیاری از عناصر ارتش و گارد مرزی از مناطق درگیری فرار کرده و برخی نیز اقدام به خودزنی کرده‌اند تا از جنگ معاف شوند. برخی از نیروها نیز عامدانه دست به استعمال مواد مخدر می‌زنند تا به زندان بیفتند. برخی سربازها نیز بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند تا دستگیر شوند اما به مصاف یمنی‌ها در جنوب نروند و تمامی این اقدامات باعث شده تا ارتش سعودی با کمبود نیروها در مرزها مواجه شود.


انفجارهای مهیب در صنعا


از سوی دیگر دیروز انفجارهای مهیب پایتخت یمن را در پی سلسله حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی لرزاند. در این راستا ائتلاف متجاوز سعودی از آغاز عملیات ویژه خود علیه صنعا خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز عربی، ائتلاف متجاوز سعودی در بیانیه‌ای گفته، اهداف نظامی مورد هدف، پایگاه‌های پدافند هوایی و محل ذخیره موشک‌های بالستیک انصارالله هستند. این ائتلاف مدعی شده، «پدافند هوایی انصارالله هواپیماهای سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی را تهدید می‌کند»(!)


ساکنان محلی نیز به خبرگزاری آلمان گفته‌اند، جنگنده‌های ائتلاف حدود ۱۰ حمله هوایی به اردوگاه الفریجه در شهرستان ارحب در شمال صنعا و پارک ۲۱ سپتامبر و اردوگاه الصباحه در غرب پایتخت انجام دادند. هنوز از میزان تلفات این حملات وحشیانه خبری منتشر نشده است. این حملات پس از شکست‌های پی در پی عربستان در مواجهه با حملات پهپادی انصارالله اتفاق افتاده است.


حمله پهپادی ارتش یمن


اما در واکنش به این حملات، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز از حمله جدید به یک پایگاه هوایی سعودی خبر داد. سرتیپ سریع اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش یمن با پهپاد قاصف کی ۲ پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» عسیر (در جنوب غرب عربستان) را هدف قرارداده است. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، یحیی سریع تصریح کرد، پهپاد قاصف کی۲ رادارها و مراکز نظامی مهمی را در پایگاه ملک خالد هدف قرارداده و این عملیات در پاسخ به ادامه حملات و جنایات ائتلاف صورت گرفته است. نیروهای ارتش یمن و انصارالله دوشنبه هفته گذشته (۲۵ تیرماه) نیز با استفاده از چند فروند پهپاد قاصف کی۲، پایگاه هوایی ملک خالد را هدف قراردادند. عملیات دیروز پس از آن انجام شد که ائتلاف سعودی بامداد شنبه از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعا پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد» نامید.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف، مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک شد و گفت این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان پدافندی یمن است.
خبر دیگر اینکه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده، شرکت لاکهید مارتین امتیاز عقد قراردادی به ارزش ۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار برای فروش سامانه‌های دفاعی موشکی «تاد» به عربستان را به دست آورد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، پنتاگون اعلام کرد، این قرارداد جدید اصلاحیه توافق‌نامه سابق در زمینه تولید سامانه دفاعی برای عربستان است و ارزش اجمالی قرارداد فروش سامانه تاد را تا ۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد. در این راستا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز اعلام کرد، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با حضور نیروهای آمریکایی در کشورش موافقت کرده است. خبرها حاکی از این است که آمریکا به دنبال اعزام ۵۰۰ نظامی به عربستان است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 0
    صعودی های احمق...
  • GB ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 18
    ارتش يمن !!!! خخخخ منظورتون نيروهای حوثی است ؟؟؟ خخخخ ارتشی که فقط ٢٠ درصد يمن را در اختيار دارد ؟؟؟ خخخخخ
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      5 0
      البته بیستی که بیست است هر چند شما ...
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      2 0
      سعودی ها با تصور این که در عرض حداکثر دو هفته تمام خاک یمن رو می گیرن با حمایت ائتلاف عبری عربی و اروپایی و آمریکایی وارد باتلاق یمن شدن و الان پنج ساله که توش گیر افتادن و به غلط کردنم افتادن ..فراموش نکن که یک زمانی یمن حیاط خلوت سعودی ها بود .در ضمن شاید به ظاهر قسمت هایی که تحت سیطره حوثی هاس به نظر افراد نا آگاه خیلی عظیم نباشه اما باید اینو بدونید که ۸۰ درصد جمعیت یمن در این مناطق هستند و تجهیزات و امکانات و قدرت هم در این مناطق است .
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      3 0
      انگلیسی خبییث = روباه مکار
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 0
    چقدر این عربا زرنگ اند. واسه چی بروند الکی بمیرند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 0
    فعلأ. انصارالله حسابی داره حال. ال شیطان می گیره.. مرگ بر ال.سعود.. درود بر ملت یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس