کد خبر 976797
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
دیوید تراچتنبرگ

معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا از کناره‌گیری خود طی روزهای آینده خبر داد تا تعداد پست‌های کلیدی پنتاگون که هم اکنون خالی هستند به ۱۴ عدد برسد.

به گزارش مشرق، «دیوید تراچتنبرگ» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز جمعه آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

«کارلا گلیسون» سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با پایگاه خبری هیل، کناره‌گیری تراچتربرگ را که مقام سیاسی دوم وزارت دفاع آمریکا به شمار می‌آید تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌ پنتاگون: دنبال جنگ با ایران نیستیم

تراچتنبرگ از اکتبر ۲۰۱۷ به عنوان معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا مشغول به کار شد و سپس با ۷۰ رای موافق و ۱۷ رای مخالف توسط سنا مورد تایید قرار گرفت.

پیش از آن، وی رئیس و مدیر شرکت «شرت‌ویور» بود که در زمینه مشاوره امنیت ملی فعالیت داشت. وی همچنین در پنتاگون و کنگره آمریکا نیز فعالیت داشته است.

تراچتنبرگ به عنوان دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌المللی کار کرده و در کمیته نیروهای مسلح آمریکا در کنگره نیز فعالیت داشته است.

با رفتن تراچتنبرگ، تعداد بیشتری از پست‌های کلیدی پنتاگون خالی خواهند ماند، موضوعی که باعث انتقاد سناتورها از «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در جلسه استماع وی شده بود.

«جک رید» از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «تعداد زیادی از پست‌های مهم وزارت دفاع خالی است. من نگران هستم که وزارت دفاع در مسیری غوطه ور شده باشدکه تا کنون شاهد آن نبوده‌ام.»

اسپر به سناتورهای کنگره گفته که وی روز گذشته با مقامات کاخ سفید دیدار داشته و لیستی از افرادی که برای ۱۴ پست کلیدی پنتاگون که همچنان خالی است ارائه داده و از کاخ سفید خواسته تا برای پیشبرد امور در این زمینه کمک کند.

تعداد کناره‌گیری‌ها از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های اخیر قابل توجه بوده و تنها طی ماه گذشته رئیس سازمان خدمات مهاجرت آمریکا و وزیر کار دولت ترامپ  از سمت‌های خود اعلام کناره گیری کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس