سهیل شاهین

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: ما در زمان آغاز جنگ به آمریکایی‌ها گفتیم که به پیک نیک نیامده‌اید و مدت زمانی نیاز بود که این موضوع را آمریکایی‌ها بفهمند.

به گزارش مشرق، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی قطر در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی‌» در پاسخ به اینکه آیا خروج آمریکا از افغانستان به عنوان شکست برای این کشور و پیروزی برای طالبان است، گفت: آمریکا نباید علیه ملت افغانستان وارد جنگ می‌شد و در حال حاضر آنها به این نتیجه رسیدند که قادر نیستند یک ملت را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

اختلاف جدی طالبان و آمریکا بر سر یک بند از توافق اولیه

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که کشورمان آزاد شود و صلح در این کشور جاری شود و خواهان رابطه‌ای خوب با تمام کشورها از جمله آمریکا هستیم، آمریکا باید این موضوع را ۱۸ سال پیش متوجه می‌شد و نیازی به خونریزی نبود.

شاهین در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی ادامه داد: ما در زمان آغاز جنگ به آمریکایی‌ها گفتیم که به پیک نیک نیامده‌اید و مدت زمانی نیاز بود که این موضوع را آمریکایی‌ها بفهمند و بعد از کشته شدن افراد بسیار بر سر میزه مذاکره با طالبان آمدند.

وی همچنین درباره اینکه آیا آمریکا به اهداف خود در افغانستان رسیده است یا نه، خاطرنشان کرد: آنها ادعا داشتند که دولتی را در افغانستان شکل داده و آرامش و امنیت را به این کشور خواهند آورد، اما در این موضوع شکست خوردند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین در پاسخ به اینکه آیا طالبان اجازه خواهد داد بخشی از نیروهای ویژه آمریکا در افغانستان باقی بمانند، تصریح کرد: ما به دنبال خروج کامل آمریکا از افغانستان هستیم، ادامه حضور نیروهای آمریکا به معنای ادامه اشغال است.

شاهین ادامه داد: حتی اگر آمریکا بخواهد ۱۸ سال دیگر نیز به جنگ ادامه دهد، نسل‌های جدیدی در افغانستان با این کشور تا زمان آزادسازی به جنگ ادامه خواهند داد، بنابراین هرچه زودتر این جنگ تمام شود، برای دو طرف بهتر خواهد بود.

وی درباره حقوق زنان بعد از توافق صلح نیز گفت: آنها از تمامی حقوقی که اسلام به آنها داده است برخوردار خواهند بود و حتی در دوران حکومت قبلی طالبان آنها به مدرسه می‌رفتند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: بعد از توافق صلح نیازی نیست که زنان حجابی همانند دوران طالبان داشته باشند و پوشاندن موهای آنان کافی خواهد بود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که هفتمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان به پایان رسیده و طرفین اعلام کردند پیشرفت‌هایی در مذاکرات صلح داشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 0
    خود کزده را تدبیر نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس