کد خبر 976633
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
image-20190720134757-2.png

تبلیغات کلیکی به نوعی از تبلیغات اطلاق می‌شود که در آن به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات می‌شود، هزینه پرداخت می‌شود. در این مقاله سعی می‌کنیم نگاهی نو به تبلیغات کلیکی گوگل داشته باشیم.

تبلیغات کلیکی سازوکاری است که بین نمایش دهندگان آگهی و تبلیغ کنندگان ایجاد شده است. ایده اصلی این است که شما برای دسترسی به تعدادی از مشتریان بالقوه ،در هنگامی که رقبای بزرگی دارید، می‌توانید از شبکه های تبلیغاتی استفاده کنید و تنها هزینه‌ای برای هر کلیک بر روی تبلیغات را پرداخت کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC) مانند سامانه مزایده‌ای است که شما به‌عنوان اگهی دهنده برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که مشتریان بالقوه تان در موتورهای جستجو آن را سرچ میکنند، قیمتی را پیشنهاد می‌کنید و رقبایتان نیز در این مزایده حضور دارند و قیمت‌های خودشان را برای کلمات کلیدی مختلف ارایه می‌دهند.

فرقی نمی‌کند در تبلیغات گوگل یا بینگ سرمایه گذاری کرده باشید. هزینه هر کلیک با توجه به میزان رقابت در هر کلمه کلیدی تعیین می‌شود.. خیلی ها این اصطلاح "مزایده" را شنیده اند و اینطور فکر میکنند هرچه قیمت را بالاتر ببرند موقیعت بهتری فراهم میشود. البته این چندان درست نیست و به جز هزینه پیشنهادی معیار دیگری نیز در تبیلغات گوگل وجود دارد که مربوط به کیفیت و میزان ارتباط آگهی با کلمات کلیدی می‌شود.

آگهی های گوگل کجا نشان داده می‌شود؟

دو نوع عمده از تبلیغات کلیکی وجود دارد:

·         تبلیغات سرچ

·         تبلیغات نمایشی (Display)

در تبلیغات متنی گوگل، شرکت شما به گوگل هزینه ای پرداخت می‌کند، زیرا که آنها آگهی هایتان را در صفحه نتایج جستجوی کاربران (کسانی که کلیدواژهای مرتبط با آگهی‌تان را جستجوکرده اند و شما برای نمایش نتایج آن، انتخاب شده اید) نمایش میدهد.

تبلیغات بنری، به عبارت دیگر، تبلیغات تصویر و متن است که در اپلیکیشن‌های موبایل یا وب‌سایت‌ها در سرتاسر اینترنت ظاهر می‌شود. علاوه بر تبلیغات بنری گوگل که در همه سایت‌هایی که با گوگل جهت نمایش آگهی همکاری می‌کنند، فیسبوک و اینستاگرام نیز تبلیغات بنری دارند.

چه نوع آگهی هایی میتوانم به نمایش بگذارم؟

تبلیغات متنی در نتایج گوگل و تبلیغات بنری دارای انواع متنوعی از آگهی های هستندکه با اهداف متفاوتی که تبلیغ‌دهندگان دارند، نمایش داده می‌شود.

تبلیغات متنی گوگل

تبلیغ متنی نتایج جستجوی گوگل، بهینه ترین نوع تبلیغات هستند. این تبلیغات برای کسانی که درصدد افزایش مشتریان، تماس ها و یا تکمیل فرم‌های تماس یا مشاوره هستند، عالی است. با بهبود متن آگهی های متنی گوگل می‌توانید کارایی این تبلیغات و ترافیکی که از این طریق به دست می‌آورید را افزایش دهید.

تبلیغات بنری

یک تبلیغ بنری نوعی از تبلیغات نمایشی است که شامل تصاویر گرافیکی پویا و یا غیر متحرک می شود. هدف گرفتن کاربران اینترنتی در سرتاسر صفحات وبلاگ‌ها ، وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع، از طریق این نوع تبلیغات امکان‌پذیر است. این نوع تبلیغات مناسب برای کسب وکارهایی هستند که می‌خواهند دیده شوند و برند خود را توسعه دهند.

تبلیغات ویدئویی

دیگر گزینه عالی تبلیغات نمایشی درگیرکردن کاربران در سراسر وب با تبلیغات ویدئویی است. با کمک تبلیغات ویدیویی می‌توانید کسب و کارتان را با یک داستان جذاب و تصاویر بصری جالب به کاربران معرفی کنید. یوتیوب بزرگترین شبکه ویدیویی است که می‌توانید در آن تبلیغ کنید. تبلیغات ویدئویی ابزار عالی برای گسترش اطلاع رسانی از وجود یک برند و افزایش مخاطبان‌تان هستند.

تبلیغات افزایش نصب اپلیکیشن

از طریق تبلیغات گوگل همچنین امکان افزایش نصب اپلیکیشن نیز وجود دارد. در واقع در این نوع تبلیغات، اپلیکیشن شما به کاربران مرتبط معرفی می‌شود و آنها در صورت تمایل اپلیکیشن شما را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند. با توجه به اختیاری بودن نصب اپلیکیشن شما، احتمال حذف اپلیکیشن بسیار پایین می آید.

چگونه میتوانم مخاطبان خود را پیدا کنم؟

گزینه های هدفگیری مطابق با هر پلتفرم تبلیغات کلیکی ابزارهایی هستند که آگهی هایتان را قادر می‌سازند تا برای افراد مناسب، در جایگاه، روز و در زمان مناسب نشان داده شوند. با بازبینی ابعاد کمپین‌های تبلیغات کلیکی تان که در ادامه آمده، هدف تبلیغاتتان را محدود و کارایی آنرا افزایش دهید:

هدفگیری جغرافیایی

مکانهای خاص هدف، جایی هستند که شما میخواهید آگهی های خود را در آنجا به نمایش بگذارید. شهرها و ایالت های جداگانه را سوا کنید. با افزایش موقعیت‌های جغرافیایی که هدف قرار می‌دهید، تبلیغات شما برای افراد بیشتری نمایش داده می‌شود. با توجه به تحریم ایران، در تبلیغات گوگل امکان استفاده از هدفگیری جغرافیایی برای شهرهای ایران وجود ندارد.

هدفگیری جمعیت شناسی

چنانچه بخوبی مخاطبین هدف خود را می‌شناسید، هدفگیری جمعیت شناختی به شما این امکان را میدهد آگهی‌هایتان را با گروههای سنی خاص، جنسیتها، درآمدخانوار و وضعیت والدینی سازگار کنید.

هدفگیری براساس علایق مخاطبان

برای نمایش تبلیغات بنری، امکان هدفگیری افراد بر اساس علایق وجود دارد. مانند افرادی که به ورزش، مسافرت و مد علاقه‌مند هستند. حتی برای تبلیغات بنری امکان هدفگیری کاربران براساس علاقه افرادی که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند (ریمارکتینگ) نیز وجود دارد.

هدفگیری براساس زمان نمایش

مشتریان بالقوه بیشتر در چه روزهایی محصولاتتان را جستجو می‌کنند؟ حدوداً چه ساعاتی در روز؟ زمانبندی تبلیغات امکان تنظیم ساعات معینی از روز و روزهایی از هفته را برای نمایش تبلیغات به شما می‌دهد.

هدفگیری براساس دستگاه نمایش

منظور از دستگاه نمایش، موبایل، تبلت یا کامپیوتر رومیزی است که تبلیغات شما در آن نمایش داده می‌شود. تلفن همراه اغلب اولین جایی است که افراد برای جستجوی سریع از آن استفاده میکنند. با هدفگیری دستگاه می‌توانید تعیین کنید که می‌خواهید تبلیغات‌تان در چه دستگاهی نمایش داده شود.

چگونه بفهمم که تبلیغات کلیکی برایمان مفید است یا نه؟

پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی معمولا اطلاعات ارزشمندی درباره آمار نمایش و کلیک تبلیغات را در اختیار ما قرار می‌دهند که چگونگی کارکردن کمپین‌ها را نشان می‌دهد. با کمک داده‌هایی که از کمپین‌هایتان در اختیار دارید، می‌توانید آنها را بهبود دهید.

هر کمپین تبلیغاتی سودآور تبلیغات بنری یا متنی، با شاخص های عملکرد کلیدی مثل تعداد کلیک‌ها یا بازدیدهایی که آگهی هایتان دریافت کرده اند، کلمه کلیدی که کاربران با جستجوی تبلیغ‌تان را مشاهده کرده‌اند و سایر موارد، مشخص می‌شود.

از ابزارهای رهگیری داده (مانند گوگل آنالیتیکس) نیز می‌توانید برای نظارت برعملکرد کمپین‌های خود استفاده کنید.

بعد از آنکه کاربری روی آگهی شما کلیک کند، احتمال دارد اقداماتی ارزشمند در سایت شما انجام دهد، که بهتر است این اقدامات را نیز رهگیری کنید. این اقدامات با عنوان Conversion نامگذاری می‌شوند و توسط پلتفرم گوگل ادز قابل رصد و پیگیری هستند. تعداد سفارش‌ها، فرم‌های تماس، خبرنامه‌ها، تعداد ثبت‌نام‌ها، تعداد دانلودها و سایر موارد مثال هایی از رهگیری و رصد کانورشن‌ها هستند. رهگیری کانورشن برای ارزیابی موفقیت یک کمپین کلیکی بسیار حیاتی است. بدون رهگیری کانورشن نمی‌توانید بفهمید که آیا تبلیغات‌تان به درستی کار می‌کند یا اینکه نیاز به اعمال تغییراتی برای بهبود آنها دارید.

تبلیغات کلیکی را از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای شروع تبلیغ در گوگل یافتن شرکت مناسبی است که با صداقت و شفافیت برای نمایش آگهی‌های تبلیغات کلیکی با شما همکاری کند. همچنین تجربه و سابقه آژانس تبلیغاتی در ارایه خدمات، می‌تواند باعث بهبود عملکرد و راندمان تبلیغات شما شود. پارس ادوردز به عنوان پارتنر گوگل ادز در ایران پیشنهاد ما برای شروع تبلیغات گوگل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس