کد خبر 976390
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مهدی محمدی

. امریکا با ادعای تسلط کامل بر فضای حیاتی منطقه بیشترین کاری که می تواند بکند رویارویی منفعلانه با اقدامات ایران است. ادعای ساقط کردن پهپاد ایرانی تازه ترین نمونه از تلاش های امریکا برای حفظ آبروست.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

بیشتر بخوانید:

آسمان منطقه همیشه برای امریکا یک فضای «آسان» بوده. امریکایی ها آزادانه در آن تردد می کردند و هرگز لازم نمی دیدند بابت اهداف خود به کسی توضیح بدهند. اما مدتی است هم آسمان و هم در دریا برای امریکا در منطقه به «میدان ها دشوار» تبدیل شده.

رویدادها از کنترل امریکا خارج شده است و هر لحظه یک غافلگیری یا تحقیر جدید در راه است. امریکا لابد می فهمد که دارد هزینه چیزی را می پردازد. اخیرا و پس از ماجرای پهپاد، انفعال و تلاش برای حفظ آبرو هم به غافلگیری و تحقیر اضافه شده. امریکا با ادعای تسلط کامل بر فضای حیاتی منطقه بیشترین کاری که می تواند بکند رویارویی منفعلانه با اقدامات ایران است. ادعای ساقط کردن پهپاد ایرانی تازه ترین نمونه از تلاش های امریکا برای حفظ آبروست.

ایران یک پهپاد 200 میلیون دلاری را ساقط کرده و امریکا هر طور شده می خواهد بگوید به این اقدام پاسخ داده است. این یعنی از موازنه نظامی ناامید شده اند و به ایجاد موازنه حداقلی روانی فکر می کنند، مخصوصا که ترامپ در محیط داخلی امریکا سخت نیازمند حفظ آبروست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس