مهدی المشاط

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که «در صورت ادامه حملات ائتلاف سعودی،‌ آنقدر عمق خاک کشورهای متجاوز را هدف قرار می‌دهیم تا مجبور شوند به صلح روی بیاورند».

به گزارش مشرق، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن پس از دیدار با رهبر جنبش انصارالله، با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرد.

به گزارش المسیره، دیدار گریفیتس و مهدی المشاط روز چهارشنبه در مقر ریاست شورای عالی سیاسی یمن انجام گرفت و دو طرف درباره آخرین تحولات مربوط به این کشور گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

وزیر یمنی: ادامه محاصره یمن برابر است با ادامه زدن اهدافِ سعودی

 آنطور که المسیره درباره جزئیات این دیدار گزارش داده، ابتدا رئیس شورای عالی سیاسی یمن صحبت کرد و به طرف مقابل یعنی گریفیتس هشدار داد که «اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حملاتش ادامه دهد، یمن آنقدر حمله می‌کند تا متجاوزان مجبور شوند صلح را بپذیرند».

مهدی المشاط ضمن ابراز امیدواری درباره ایجاد صلح در یمن اظهار داشت که رفتارهای تجاوزکارانه ائتلاف سعودی نشان می‌دهد متجاوزان صلح در یمن را نمی‌خواهند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد، برخی از طرف‌های عضو ائتلاف از دستیابی یمن به صلح متضرر می‌شوند، بنابراین برای به شکست کشاندن اقدامات مثبت جهت برقراری صلح در این کشور، دست به هر کاری می‌زنند.

وی در ادامه دیدارش با گریفیتس به توافق سوئد اشاره کرد و گفت که ارتش یمن و انصارالله نیمی از تعهداتش در قبال توافق الحدیده را به صورت یک‌جانبه اجرا کرد، اما طرف مقابل [دولت مستعفی یمن] هیچ اقدامی برای انجام تعهداتش انجام نداده و حتی یک گام هم در راستای برقراری صلح در یمن برنداشته است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان بر ضرورت اعمال فشار سازمان ملل به طرف مقابل در خصوص اجرای تعهداتش تاکید کرد و از این نهاد بین‌المللی خواست تا با جدیت تمام برای بازگشایی فرودگاه صنعاء و توقف جنگ اقتصادی متجاوزان علیه یمن اقدام کند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن که دیروز (سه‌شنبه) وارد صنعاء شده بود، با سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

رهبر انصارالله در این دیدار بر ضرورت «توقف حملات متجاوزان و رفع ظالمانه محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعاء» تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 0
    در مقابل چنگ و دندان نشان دادن تنها همین روش جواب میده. مجاهدان یمنی را خدا حفظشان کند. با هجمه دشمن میز مذاکره راه نمیدازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس