محمد نوازی

سرمربی مستعفی تیم فوتبال جوانان و پیشکسوت این تیم گفت:‌در باشگاه استقلال ارزش این پیراهن را پایین آوردند ولی این بازیکنان باید بدانند هواداران زیادی پیگیر آنها هستند.

به گزارش مشرق، محمد نوازی در خصوص دلایل جدایی‌اش از تیم جوانان استقلال و اتفاقاتی که طی مدت حضورش در آکادمی این باشگاه رخ داد، صحبت‌های زیر را انجام داد.

*قرار بود سرمربی امیدها باشم اما جوانان را به من دادند

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: روز اولی که با آقای فتحی صحبت کردم قرار بود سرمربی امیدها شوم. وقتی نزد محمد مومنی رئیس آکادمی استقلال رفتم او گفت که من قول سرمربیگری امیدها را به رضا حسن‌زاده دادم و نمی‌توانم تو را سرمربی کنم به همین دلیل مجددا نزد فتحی رفتم و با او صحبت کردم.مدیرعامل استقلال گفت من می‌توانم تیم امیدها را به تو بدهم ولی اگر می‌توانی همان جوانان را قبول کن من هم برای اینکه تنشی به وجود نیاید و از آنجا که هدفم خدمت بود مسئولیت تیم جوانان را قبول کردم.  بلافاصله با حنیف عمران‌زاده، لطیفی و نیک‌سیرت کار را بدون قرارداد شروع کردیم و حقیقتا امکانات درست و حسابی هم نداشتیم. بعد از یکی دو هفته به ما گفتند فورا به آمل بروید چون آن شخصی که ما را دعوت کرده می‌خواهد به خارج کشور برود.ما هم این موضوع را پذیرفتیم و رفتیم و بماند که در آنجا فقط یک دست لباس داشتیم. دو بازی دوستانه انجام دادیم و سپس به تهران آمدیم. 

*آقایان می‌خواستند هر روز به دفترشان بروم و به آنها سلام کنم

وی افزود:بعد از این دو هفته مسئله لیست‌ها به وجود آمد و به ما گفتند باید چند نفر را از فهرست خط بزنید که من زیر بار نرفتم. ظاهرا آقایان می‌خواستند چند نفر را وارد لیست کنند که وقتی پرس و جو کردم متوجه شدم این اشخاص همان هایی هستند که در تست‌های ما رد شده بودند. هدف من از اول هم این بود که شایستگی و لیاقت بازیکنان جوان را ببینم. این افرادی که در آکادمی استقلال مسئولیت داشتند دنبال بله قربان گو بودند و می‌خواستند هر روز قبل از کارم به دفترشان بروم و به آنها سلام کنم در حالی که من از بچگی با افرادی کار کردم که شرایط مالی خوبی نداشتند و سختی کشیدن را یاد گرفته بودم. من زمانی وارد فوتبال شدم که پولی نبود و لی نمی‌دانستم یکسری‌ها با پول عوض می‌شوند به همین خاطر زیر بار نرفتم و سعی کردم کاری انجام دهم از مربیانم یاد گرفته بودم.  در این مدت هم هزینه‌های از جیب‌مان انجام دادیم و سوء‌استفاده‌هایی از اسم ما شد که باعث شد که خیلی ناراحت شوم.  

*خطیر به مومنی گفت می‌توانی استعفا بدهی ولی بعدا او را برگرداند

وی با اشاره به جلسه‌ای که بین او، مدیر عامل استقلال و معاون این باشگاه برگزار شده است،‌گفت: ما در آن جلسه صحبت‌هایی را انجام دادیم و مومنی گفت اگر 4 بازیکنی که گفتم از لیست شما خط نخورند استعفا خواهم داد که همانجا علی خطیر گفت شما می‌توانی استعفا بدهی اما بعدها دوباره دوستان او را برگرداندند. همه هدف من این بود که حق این بچه‌ها ضایع نشود و آنها در فهرست لیست جوانان بمانند چون کیفیت‌شان خوب بود. ولی بعد از اینکه ما جدا شدیم شنیدم حرف‌هایی پشت ما درآوردند و گفتند پدر یکی از این بچه‌ها به ما پول داده است. بماند که آقایان فقط حرف زدند و نتوانستند چیزی را ثابت کنند ولی بعد از جدایی ما اسم یکی از آن نفرات را از فهرست خارج کردند و حقش را خوردند. ایرادی هم ندارد چون در نهایت باید به خدا جواب بدهند. 

بیشتر بخوانید:

واکنش فدراسیون به ادعای فتحی درباره رایزنی با فیفا

*فتحی روز اول از عدالت و سالم سازی حرف زد ولی ما چیزی ندیدیم

نوازی در خصوص دلیل اصلی جدایی‌اش گفت: همه این مشکلات را گفتم تا به زمان عقد قرارداد رسیدیم. شخصی را فرستادند که با ما قرارداد امضا کنند که اصلا ما او را در استقلال ندیده بودیم. همین باعث ناراحتی‌ام شد و پرسیدم مگر استقلال مسئول و مدیر ندارد که شما آمده‌اید؟ هدف من در آنجا سالم سازی بود ولی ظاهرا آقایان در عمل اعتقادی به آکادمی ندارند. میلیاردها تومان برای بزرگسالان خرج می‌شود ولی 500 میلیون برای آکادمی خرج نمی‌کنند. من دنبال پول نبودم و در این مملکت همیشه زندگی کردم. سالم هم زندگی کردم. الان هم از فتحی می‌خواهم به این مسائل رسیدگی کنم چون کسی این کارها را انجام نداده است. اینها همه از مشکلات مدیریتی چون فتحی از روز اول از عدالت و سالم سازی حرف می‌زد ولی ما که چیزی ندیدیم. 

*با خاله زنک بازی و دروغ هواداران را ناراحت کردند

بازیکن سابق استقلال در خصوص جدایی بازیکنان متعدد از این تیم گفت: هر سال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.سال گذشته با از دست دادن امثال تیام و جباروف و ... فهمیدیم که اتفاقاتی رخ داده و پای دلالی وسط بوده است. امسال هم در مورد پاتوسی شرایطی عجیب به وجود آمد و بعضی با خاله زنکی و دروغ طرفداران استقلال را آزرده خاطر کردند. تصمیمات مدیریتی همه چیز را زیر سؤال برد. اگرچه یک مربی جدید به استقلال آمده و امیدوارم بتواند از این بازیکنان استفاده کند. او بازیکنانش را نمی‌شناسد و از طرفی یکسری بازیکنان که به دردش می‌خوردند به دلایل نامعلوم از تیم جدا شدند. ما هر سال این مشکلات را داریم و به عنوان یک استقلالی از مسئولان استقلال می‌خواهم واقعیت‌ها را به مردم بگویند. 

*امیدوارم تصمیمات آقایان برای نابودی استقلال نباشد

نوازی ضمن انتقاد از فروش بازیکنانی مثل صیادمنش گفت:امیدوارم تصمیماتی که آقایان می‌گیرند برای نابودی استقلال نباشد بلکه منجر به سربلندی تیم باشد. برایم جالب است که در آن شرایط که استقلال نیاز به بازیکنان جوان داشت صیادمنش را فروختند. اول فصل اصلا او را نمی‌خواستند بعد سریع او را فروختند و نفهمیدیم پول فروش او چه شد. جالب است زمانی که ما به استقلال آمدیم می‌خواستیم طلب عمران‌زاده را زنده کنیم و این بازیکن از مطالبات یک میلیارد و 100 میلیونی‌اش راضی شد که فقط 500 میلیون بگیرد، قرار بود طلب او را دو سه ماهه بدهند ولی تا الان به او پولی نداده‌اند. این همه پول به باشگاه استقلال آمد. از استقلال پول به استقلال آمد، صیادمنش را فروختند و از بابت حق انتخاب بازیکنانی مثل حسینی و تیام هم پول‌هایی نصیب باشگاه شد اما ریالی به عمران‌زاده پرداخت نکردند. اینها همه مشکلات مدیریتی است و تعجب می‌کنم بازیکن جوانی که در تیم جا نیفتاده و می‌تواند سرمایه شود چطور یک شبه به فروش می‌رسد. زمانی که در آکادمی بودم متوجه شدم آقایان بازیکنانی را به تمرینات ما می‌فرستند که من فقط باید سفارش آنها را اجرا می‌کردم. چون این کارها را نکردم آدم بدی شدم. در صورتی که کار اصولی این نیست. 

*هواداران استقلال به عشق  موفقیت تیمشان می‌خوابند و بیدار می‌شوند

وی با انتقاد از تغییرات پی در پی در سرپرستی تیم هم گفت: خوشبختانه یا متاسفانه هر دو سه سال یک بار مدیران عوض می‌شوند و هر شخصی که می‌آید تقصیر را به گردن مدیر قبلی می‌اندازد. در مورد سرپرست هم همیشه تغییرات وجود دارد در حالی که این پست بسیار حساس و مهم است. خیلی از هواداران استقلال روزها و شب‌ها به یاد موفقیت های این تیم می‌خوابند اما مدیران باشگاه احترام بازیکنانی که سال‌ها برای این تیم عرق ریختند را حفظ نمی‌کنند. 

* پروپیچ بازیکن چندان خوبی نبود اما قراردادی عجیب بست

نوازی در خصوص شکایت پروپیچ از استقلال و اینکه این بازیکن در زمان حضور پرویز مظلومی در جمع آبی‌پوشان حضور داشت گفت: پروپیچ زمان مربیگیری آقای مظلومی که اتفاقا ما هم همکارش بودیم در استقلال حضور داشت. او بازیکن چندان تاپی هم نبود.قراردادی هم که با او بسته شد عجیب بود. قرارداد بازیکنان خارجی هم معمولا عجیب و قریب است و مدیران باشگاه هم روز آخر با سلام و صلوات پول آنها را پرداخت می‌کنند. در مورد بازیکنان داخلی هم این طور است. بازیکنانی که زبان ندارند دیرتر پولشان را می‌گیرند و بازیکنانی که لابی می‌کنند  فوری به پولشان می‌رسند. 

*ارزش پیراهن استقلال را پایین آورده اند

وی در خصوص اینکه چه صحبتی با بازیکنان جدید استقلال دارد، گفت: بعید می‌دانم آنها را مربی جدید انتخاب کرده باشد ولی این بازیکنان باید بدانند که در چه تیمی بازی می‌کنند. در باشگاه استقلال ارزش این پیراهن را پایین آوردند ولی این بازیکنان باید بدانند هواداران زیادی پیگیر آنها هستند. 

*مربی که الان جای من آمده کِی‌ مدرک مربیگری گرفت؟

مربی سابق جوانان استقلال در پایان تاکید کرد: زمانی که در تیم جوانان حضور داشتیم به ما گفتند از افرادی که در دوره گذشته آکادمی آن اتفاقات را رقم زدند اصلا استفاده نکنید. حتی ما سرپرست هم نداشتیم ولی مسئولان آکادمی از افرادی که پارسال در آنجا حضور داشتند استفاده کردند. هر روز هم در راه ما سنگ اندازی کردند و یک روز به مدرک تقلبی ایراد می‌گرفتند و یک روز هم می‌گفتند نوازی بداخلاق است. ما نفهمیدیم مسئولان آکادمی استقلال چه هدفی داشتند. بعد از جدایی ما هم شخصی را مربی تیم کردند که تا همین چند ماه پیش فوتبال بازی می‌کرد. چطور آقایان که به مدرک مربیان ما ایراد می‌گرفتند الان از خودشان سؤال نمی‌پرسند آیا مربی جدید جوانان استقلال، مدرک دارد یا ندارد و آیا او در عرض این چند ماه چگونه مدرک گرفته است؟‌من از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم به تیم جوانان خدمت کنم و امیدوارم افرادی که در آنجا حضور دارند به فکر سالم سازی باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس