کد خبر 975585
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
اقتدار حزب‌الله

دو روز ازسخنان قاطع سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نمی‌گذرد که رژیم صهیونیستی ورسانه‌های آن به توان نظامی پیدا و پنهان مقاومت لبنان اذعان کردند و بروعده‌های صادق رهبر مقاومت اطمینان دارند چرا که مقاومت قادر است آنچه را عنوان می‌کند محقق کند.

به گزارش مشرق، دو روز از سخنان قاطع سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نمی‌گذرد که رژیم صهیونیستی و رسانه‌های وابسته آن به توان نظامی پیدا و پنهان مقاومت لبنان اذعان کردند و بر وعده‌های صادق رهبر مقاومت در لبنان اطمینان دارند چرا که مقاومت قادر است آنچه را عنوان می‌کند محقق کند.

بیشتر بخوانید

فریاد بلند «آقای مقاومت» و میکروفونهای خاموش و زنگ زده‌ی ما

کد مهم نظامی که سید حسن نصرالله برای صهیونیست‌ها رو کرد

سید حسن نصرالله از چه منطقه‌ای‌ برای جنگ سخن گفت؟

بیش از ۲۰ نکته شایان توجه در مصاحبه سید حسن نصرالله

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان شامگاه جمعه، 21 تیرماه به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود در صورتی که اسرائیل جنگ جدیدی  به راه اندازد، مقاومت قادر است تمام مناطق اشغالی تا ایلات را هدف قرار داده و این رژیم را به حالت «عصر حجری» برگرداند.

 سخنانی که نشان از اقتدار مقاومت لبنان دارد و موجب واکنش ضعیف نتانیاهو نسبت به این موضوع شد و همچون گذشته فقط بیروت را به جنگ جدید تهدید کرد؛ جنگی که بیان آن حکایت از ضعف رژیم صهیونیستی است چرا که ارتش تحت امر نتانیاهو چند روز پیش در پی تیراندازی به یک عضو گردان‌های قسام و شهادت وی، مجبور به عذرخواهی از گروه‌های مقاومت درغزه از ترس واکنش قاطع آنها شده بود و به نظر می‌رسد تهدید جدیدش در واکنش به سخنان قاطع سید حسن نصرالله، در چارچوب جنگ روانی و تاثیرگذاری بر افکارعمومی داخلی رژیم صهیونیستی و برای جلب آرای آن‌ها مطرح شده است.

نباید فراموش کرد که در جنگ 48ساعته که اخیراً میان نیروهای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی پیش آمد، بیش از 600 موشک و راکت از غزه به اراضی اشغالی شلیک شد و بیشتر آنها با عبور از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی توانستند اقتدار و هیمنه صهیونیست‌ها را بر هم زنند و این موضوع را برجسته کرد که ارتش رژیم اسرائیل با داشتن تجهیزات نظامی و پیشرفته در حال ضعف و سست‌شدن است و توان ایستادگی در برابر موشک‌های مقاومت را ندارد و آنچه از تجهیزات نظامی یا اقتدار نظامی خود سخن می‌گفته است جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای بیش نبوده است.

اکنون و پس از موفقیت‌های قابل اشاره نیروهای مقاومت فلسطینی، سیدحسن نصرالله با سخنان و وعده‌های صادق خود بار دیگر نفس صهیونیست‌ها را در سینه حبس کرد و از موشک‌هایی سخن گفت که ممکن است برای سرنگون کردن هواپیماهای صهیونیست‌ها به کار گرفته شود.


 
توانایی سرنگون کردن هواپیماهای صهیونیست‌ها

آری به گفته این رهبر مقاومت، حزب‌الله قادر است حداقل ویرانی گسترده‌ای به اسرائیل وارد کند، به‌راستی رازی را که اسرائیل نمی‌داند، نصرالله به خوبی در سخنانش با المنار فاش کرد و این‌گونه سخنان را اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند که تحقق می‌یابد.

البته نصرالله علاوه بر توانایی سرنگون‌کردن هواپیماهای صهیونیست‌ها، به نکات دیگری هم اشاره کرد که می‌توان به در تیررس بودن تمام نقاط رژیم صهیونیستی اشاره کرد که اگر موشک‌های مقاومت، به یکی از مراکز صهیونیست‌ها مانند مخازن آمونیاک برخورد کنند، آن‌ها به عصر حجر باز می‌گردند چرا که توانایی موشکی مقاومت چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ نوع پیشرفت، سلاحی دقیق است.

علاوه بر این، مقاومت توانسته است در زمینه پهپادها، هم به توانایی قابل توجهی دست یابد که نصرالله در سخنانش به آن نیز اشاره و تاکید کرد که در سال 2006 تعداد کمی از آن‌ها را داشتیم اما امروز این سلاح قدرتمند بوده و امکانات زیادی در این زمینه در اختیار داریم که همه تاسیسات و انبارهای نظامی و کارخانه‌های پتروشیمی را می‌توانیم رصد کنیم.

با این هشدارهای نصرالله نسبت به اقتدار موشکی و توانایی در سقوط هواپیماهای صهیونیست‌ها به نظر می‌رسد تل‌آویو دیگر جرات نخواهد کرد که با نادیده گرفتن مرزهای هوایی لبنان، مناطقی از این کشور را مورد اصابت موشک‌های خود قرار دهد چرا که مقاومت لبنان این قدرت و شهامت را دارد تا پاسخی قاطع به متجاوزگران مرزهای هوایی و زمینی خود بدهد. کما اینکه این قاطعیت را از سوی ایران در سقوط پهپاد جاسوسی تروریست‌های آمریکایی در مرزهای جنوبی کشورمان اخیراً دیدیم.

اقتدار موشکی و پهپادی حزب‌الله

از سخنان نصرالله پیداست که مقاومت لبنان به اقتدار موشکی و پهپادی دست یافته است و این سؤال در ذهن تداعی می‌شود که آیا با موشک‌باران این منطقه، رژیم صهیونیستی می‌تواند با پیامدهای آن کنار بیاید؟ چرا که به گفته نصرالله، مقاومت لبنان قدرت تهاجمی و سلاح‌های منحصر به فرد و کیفی در اختیار دارد.
توانایی و اقتدار حزب‌الله موجب شده است تا سران رژیم اسرائیل پیش از هر زمان دیگر در ترس و وحشت به سر برند و مقاومت، امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر خود باشد.

صهیونیست‌های اسرائیلی‌خوب می‌دانند که سخنان نصرالله جدی است و او را در بیان این‌گونه سخنان «السید الصادق» می‌دانند. این رهبر مقاومت در سال 2000 در بنت جبیل گفت که رژیم اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است و شاهد عبور موشک‌های مقاومت از گنبد آهنین بودیم که در جنگ 48 ساعته در غزه با فلسطینی‌ها داشت. اکنون باید گفت با سخنان قاطع و جدی نصرالله و تاکید او بر توانایی‌های موشکی و دیگر تجهیزات نظامی، رژیم غاصب اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر شده است.
 


اذعان رسانه‌های صهیونیستی به قدرت مقاومت

اقتدار نظامی حزب‌الله تا آنجا پیش رفته است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به آن اذعان می‌کنند. رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی روز گذشته در رسانه‌های خود اذعان کردند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این سخنان، بدون شلیک یک موشک به سمت شهرک‌های شمال اراضی اشغالی پیروز شده است.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه اسرائیل باید نگران باشد چرا که دشمن آن حزب‌الله است، اذعان کردند: حزب‌الله توان نظامی‌ای دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
ضعف اسرائیلی‌ها در عدم ثبات و توان نظامی آن‌ها تا آنجا پیش رفته که بیستم آبان‌ماه گذشته نیز گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی براساس عملیات از پیش طراحی‌شده به منطقه‌ای در شرق «خان یونس» حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند؛ عملیاتی که موجب شد کماندوهای صهیونیست پس از لو رفتن این عملیات ناموفق، در درگیری شدیدی که با نیروهای مقاومت داشتند، تعدادی از نظامیان خود را از دست بدهند. گردان‌های القسام نام عملیات نیروهای مقاومت را که باعث شکست مأموریت نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی شد، «حدالسیف» (لبه شمشیر) نامیده‌اند؛ عملیاتی که موجب موشک‌باران مناطقی از غزه و دیگر نقاط فلسطین توسط صهیونیست‌ها شد و لیبرمن، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی نسبت به کشته شدن یکی از سرهنگ‌های اطلاعاتی ارتش رژیم تل‌آویو در این عملیات، رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد. عملیات شکست‌پذیر صهیونیست‌ها همچنین منجر شد تا پس از وزیر دفاع رژیم اسرائیل، «آفیف کوخافی»، رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم استعفا دهد.

منبع : صبح نو                           

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس