کد خبر 975257
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
دهکده خاک بر سر - فائضه غفارحدادی - کراپ‌شده

فائضه غفار حدادی روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ مهمان کتابفروشی کیهان است تا گپ و گفتی صمیمانه با مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب داشته باشد.

به گزارش مشرق، فائضه غفار حدادی روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ مهمان کتابفروشی کیهان است تا گپ و گفتی صمیمانه با مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب داشته باشد.

کتاب «دهکده خاک بر سر»، روزنوشت‌های فائضه غفار حدادی از زندگی در لوزان سوئیس که به تعبیر خودش «دوره ریاضت» است. دوره‌ای که او با یک فرزند ۴ ساله و جنینی در شکم راهی کشوری غریب می‌شود که زبان آن را هم نمی‌داند. به همین خاطر او در توصیف کتاب خود نوشته «روایت‌هایی از یک سال زندگی در لوزان از زبان یک بی‌زبان».


لحن طنز مهم‌ترین نکته‌ای است که در روایت «دهکده خاک بر سر» توجه برانگیز است. نویسنده با رویکردی طنز به موضوعات ورود می‌کند و حتی وقتی مشغول روایت یک اتفاق جدی است که حتی گاهی نفس را در سینه خواننده حبس می‌کند و خودش نیز اشک می‌ریزد، اما دست از طنازی برنمی‌دارد و تلاش می‌کند که این فضا را حفظ کند.


نویسنده تلاش کرده همان چیزی را که در لحظه برایش اتفاق افتاده، روایت کند و اطلاعات بعدی و تحلیل‌های پسین را به روایت روزنوشت خود از زندگی در لوزان اضافه نکند.

 برای مثال اگر چیزی را نمی‌دانسته بی‌پرده بیان و حسی که در آن لحظه داشته را بی‌رودربایستی برای خواننده‌اش آشکارا مطرح کرده است. از این حیث خواننده در سراسر متن احساس نمی‌کند که با راوی حرف‌هایی دارد که برای او بیان نکرده و یا به عبارتی از او مخفی کرده است.

گفتنی است این برنامه ترویجی چهارشنبه ۲۶ تیرماه در کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان فخررازی و دانشگاه برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس