جرمی هانت

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه برای کاهش تنش با ایران در شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا شرکت می‌کند، مدعی شد که رفتار ایران در غرب آسیا ثبات‌زدا بوده است.

به گزارش مشرق، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه گفت این کشور در تلاش است تا از تنش‌های به وجود آمده بر سر توقیف یک کشتی حامل نفت ایران در تنگه «جبل الطارق»، بکاهد.

نیروهای ویژه ارتش انگلیس هفته گذشته با حمله به نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران و در حال عبور از تنگه جبل الطارق بود، این کشتی را توقیف کردند. لندن مدعی است که این اقدام را با هدف جلوگیری از «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» و به درخواست دولت محلی جبل الطارق انجام داده است. این در حالی است که سوریه تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار ندارد و تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز فقط برای کشورهای عضو این بلوک سیاسی لازم‌الاجراست.

بیشتر بخوانید:

هانت که امروز در شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا با موضوع ایران شرکت می‌کند، پیش از سفر به بروکسل، در توییتر نوشت: «برای گفت‌وگوهای فوری درباره نحوه کاهش تنش با ایران، راهی بروکسل هستم. رویکرد آن‌ها در قبال خاورمیانه، اساسا ثبات‌زدا بوده است، اما ما می‌خواهیم از تنش بر سر گریس ۱ بکاهیم، نه اینکه بر آن بیافزاییم. ضمنا می‌خواهیم از یک منطقه هسته‌ای شده، اجتناب کنیم.»

وزیر خارجه انگلیس دیروز هم پس از تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران مدعی شد که این کشور حاضر است روند آزادسازی نفتکش توقیف‌شده را تسهیل کند، «مشروط بر اینکه» ایران تضمین کند این محموله نفتی به سوریه نمی‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    5 0
    اروپاییها سگهای خوبی برای آمریکا هستند هر وقت او بخواهد اینها واق واق می کنند.نوکری وبی غیرتی بر شما مبارک.
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      4 0
      مرگ بر انگل ستان
  • ناشناس IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    6 0
    صبر كن موقع كشيده خوردن انگليسي ها هم ميرسه، امروز كه خك توليد پژو ٣٠١ خورد توي پوز فرانسه.
  • ناصرامرایی IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 0
    این مسخره بازی ها یعنی چی سپاه پاسداران باید هرجه سریعتر تنگه هرمز را ببندد،تل پا تمام ببرهای کاغذی اروپائی پی به جدیت سپاه ببرند و حساب کار دستشان بیاد اما تعلل و دیپلماسی به زبان ظریف و ظرفا راهی ست که مقصدش به به همان جایی که گریس یک پهلو گرفت،بقول آقای شریعتمداری عزیز باید تنگه هرمز را ببندیم و بهترین راهش همینه در غیراینصورت آش همین آش و کار و بار ظریف همون موگرینی و کاسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس