کد خبر 974860
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
ماهواره

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: چهار ایستگاه ماهواره‌ای در کشور راه‌اندازی می شود.

به گزارش مشرق، مرتضی براری صبح یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در استان از توسعه و ایجاد چهار ایستگاه ماهواره‌ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از این ایستگاه‌ها با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در شهرستان سلماس ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پروژه ماهواره سنجشی پارس ۲ کلید خورد

وی با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره‌ای و سرویس دهی به ماهواره‌های دیگر کشورها و نیز اشتغالزایی افزود: ایجاد زیر ساخت‌های فضایی و توسعه ایستگاههای زمینی ماهواره‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان فضایی ایران است.

براری با اشاره به جایگاه مهم آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان فضایی ایران با مقدمات همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شروع کرده که توانمندسازی آذربایجان غربی در صنعت فضایی می‌تواند در تقویت این همکاریهای منطقه‌ای بسیار مؤثر باشد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از دستاوردهای فضایی کشور که موجبات تقویت اقتدار ملی را در پی دارد تصریح کرد: آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از نیروی انسانی خلاق و ظرفیت‌های خاص طبیعی نیازمند نقش آفرینی جدی تر سازمان فضایی ایران بویژه در بحث پایش محصولات کشاورزی و معادن است.

در دیدار مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، ضمن تاکید بر توسعه فضایی به منظور دستیابی به صنعت فضایی، اعلام آمادگی شد تا از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی حمایت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس