کد خبر 974799
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
‌

در روز میلاد فرخنده امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا (ع)، کاربران فضای مجازی هشتگ #ولادت_عشق را داغ کردند.

به گزارش مشرق،  امروز در تقویم کشورمان مصادف است با جشن ولادت امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا (ع)، کاربران فضای مجازی در روز ولادت این امام بزرگوار طوفان توییتری عظیمی را با هشتگ #ولادت_عشق در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند و عشق و ارادت قلبی خود را به سلطان خراسان ابراز کردند.

سلطان خراسان، ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه متولد شدند، نامشان علی بن موسی الرضا(ع) و القابش رضا، صابر، رضیّ و وفیّ، کنیه‌اش ابوالحسن است. پدر بزرگوار امام علی بن موسی الرضا علیه السلام، موسی بن جعفر(ع) و مادر ارجمندش بانو نجمه است، از مادر امام رضا علیه السلام نقل است که لحظه تولد حضرت رضا(ع)، امام موسی بن جعفر(ع)، نزد من آمد و فرمود:‌ ای نجمه، کرامت پروردگارت بر تو گوارا باد، در واقع امام هشتم، مولود مبارک از کرامت پروردگار است. امام هشتم(ع) با صبر بسیار، مشکلات پیچیده عصرش را با دریایی از سعه صدر، متانت، بردباری، صبر انقلابی و با سرپنجه تدبیر حل کرد که دردانه مُلک ایران، ۲۰ سال امامت کرد و سرانجام با انگور زهرآلود مأمون خلیفه عباسی در سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید.

در ادامه برخی از پست های کاربران فضای مجازی در توییتر را که به مناسب ولادت علی بن موسی الرضا (ع) با هشتگ #ولادت_عشق در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است مشاهده می‌کنید.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس