حجت الاسلام نیازی

اگر قتل‌ها در سیستم اتفاق افتاد و عوامل اصلی این جنایت خودسر و محفلی نبودند، چرا در پروژه‌ای با این اهمیت جانشین معاون امنیت آن را مدیریت کرد نه خود معاون امنیت؟

به گزارش مشرق؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمان رسیدگی به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای با صدور اطلاعیه‌ای به‌صورت مستدل به اظهارات اخیر مصطفی پورمحمدی پاسخ داد و در پایان گفت: دفاع ایشان از همفکران و دوستان قدیم‌شان را قابل فهم می‌دانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نیازی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمان رسیدگی به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در پاسخ به اظهارات اخیر مصطفی پورمحمدی درخصوص قتل‌های زنجیره‌ای اطلاعیه‌ای صادر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است:

«۱ ـ این گفته آقای پورمحمدی که آقای عالیخانی از بچه‌های سپاه بود، صحت ندارد. (منظور مهرداد عالیخانی، معروف به صادق، متهم ردیف دوم در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای است که با حکم قطعی دادگاه به اتهام آمریت در قتل‌ها به ۴ فقره حبس ابد محکوم شد.) البته عالیخانی تلاش کرد وارد سپاه شود ولی موفق نشد. طبق سوابق موجود، وی در شهریور ۱۳۶۲ برای استخدام در کمیته انقلاب اسلامی اقدام کرد و سپس از این طریق به واجا [وزارت اطلاعات] وارد شد.

۲ ـ ایشان می‌گوید: «حتی این داستان قتل‌های زنجیره‌ای در سیستم اتفاق افتاد و عوامل آن خودسر نبوده‌اند» و برای اثبات این ادعا می‌افزاید: مدیر این پروژه جانشین معاون امنیت بود. (منظور آقای مصطفی کاظمی، معروف به موسوی، متهم ردیف اول در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای است که با حکم قطعی دادگاه به اتهام آمریت در قتل‌ها به ۴ فقره حبس ابد محکوم شد.)

چند سؤال از جناب آقای پورمحمدی:

اولاً، اگر قتل‌ها در سیستم اتفاق افتاد و عوامل اصلی این جنایت خودسر و محفلی نبودند، چرا در پروژه‌ای با این اهمیت جانشین معاون امنیت آن را مدیریت کرد نه خود معاون امنیت؟ اگر تصمیم سیستم بود چرا مسئول اصلی، یعنی معاون امنیت، از اجرای آن بی‌اطلاع بود؟ (هرچند معاون امنیت وقت نیز از این جهت زیر سؤال است.)

ثانیاً، چرا عناصری از برخی معاونت‌های دیگر، از جمله معاونت اطلاعات مردمی، درگیر قتل‌ها شدند بدون آن‌که معاونت مربوطه در جریان قرار گرفته باشد؟

ثالثاً، آقای مصطفی کاظمی در جلسه دادگاه اعلام کرد که سوژه‌ها را خودم انتخاب می‌کردم و قتل همسر فروهر را همان زمانی که نیروها برای اجرای عملیات رفته بودند، و چند ساعت قبل از شروع عملیات، تصمیم گرفتم.

جناب آقای پورمحمدی! آیا سیستم این‌گونه برای قتل انسان‌ها تصمیم می‌گرفت؟ آیا این اتهامی بزرگ به وزارت اطلاعات نیست؟

۳ ـ جناب پورمحمدی، درباره انگیزه‌ عوامل اصلی جنایت مطالب عجیبی بیان کرده‌اند از جمله اینکه آنان براساس تحلیل خودشان فکر می‌کردند باید به نظام خدمت کنند و اصلاح‌طلبان را از ورطه خطرناک نجات دهند و نگذارند که ضد انقلاب به آنان بچسبد و ما ناچار باشیم حوادث سال ۶۰ و جنگ‌های خیابانی را تکرار کنیم و ما عملیات پیش دستانه انجام دادیم... م. و اتفاقاً مدیران اصلی این تصمیم گرایش چپ داشتند.

آیا آقای پورمحمدی خودشان به‌وجود چنین انگیزه‌ای باور دارند؟ اگر پاسخ مثبت است به این سؤال پاسخ دهند که چگونه از طریق قتل آقای داریوش فروهر با آن وضعیتی که از نظر جسمی و نقش سیاسی داشت و با قتل همسر او، آن هم شبانه و با وضع بسیار فجیع (کارد آجین)، چگونه اصلاح‌طلبان از ضد انقلاب جدا می‌شدند؟

یکی از عوامل اصلی جنایت در پاسخ به سؤال یکی از مباشرین قتل‌ها که چرا باید با این شیوه به قتل برسند و این مسئله مشکل ایجاد خواهد کرد، گفته بود باید قتل‌ها به گونه‌ای انجام شود که در دنیا صدا کند. چگونه با این قتل‌های جنایت‌آمیز، که برای نظام و امنیت ملی ما چالش‌ساز شد و ضربه جبران‌ناپذیر بر پیکر وزارت اطلاعات وارد کرد، خدمت به نظام صورت می‌پذیرد؛ آن هم از سوی کسانی که به قول آقای پورمحمدی اهل تحلیل بودند و علی‌الاصول پیامدهای خطرناک این جنایات را می‌دانستند و پیش‌بینی می‌کردند؟

در این‌جا مناسب است بیانات مقام معظم رهبری در زمینه انگیزه قتل‌ها آورده شود تا وزن توجیه جناب آقای پورمحمدی سنجیده شود: «... اما مرحوم فروهر و مخصوصاً عیالش آدم‌های نانجیبی نبودند حالا شما فکر کنید کسی که مثل فروهر را می‌کشد آیا می‌تواند دوست نظام باشد!؟ می‌تواند برای نظام کار کند!؟ چنین چیزی معقول است!؟ من این را باور نمی‌کنم. آشنایی من با مسایل سیاسی این بیست ساله و قبل از این در دوران انقلاب، آشنایی بااشخاص، جریانات سیاسی و با توطئه‌های گوناگونی که از اطراف دنیا همیشه در جریانش بوده‌ایم ـ اجازه نمی‌دهد که من باور کنم، این کارِ عناصری است که با نظام مسئله‌ای ندارند و نمی‌خواهند علیه نظام کار کنند... بعضی از این دو، سه نفر نویسنده‌ای هم که متأسفانه در این حادثه کشته‌ شدند اسمشان را بنده هم نشنیده بودم... آن دستی که به فکر می‌افتد بیاید اینها را تصفیه کند و به قتل برساند ـ یا در داخل خانه‌هایشان، یا در میان راه، یا در خیابان، یا در بیابان ـ مگر می‌تواند بیگانه نباشد و تابع یک نمایشنامه از پیش طراحی شده نباشد!؟...»

۴ ـ جناب پورمحمدی نقش آقای سعید امامی را به مشاور عوامل اصلی جنایت کاهش داده است. درباره نقش نامبرده در قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ (صرف‌نظر از اتهامات دیگر وی که موضوع بحث ما نیست) توضیحات زیر ارائه می‌شود:

الف: آقای پورمحمدی حداقل پذیرفته‌اند که سعید امامی به عوامل اصلی جنایت برای انجام آن مشورت داده است. البته آقای پورمحمدی قبلاً گفته بود: «سعید امامی از جریان قتل‌ها خبر نداشت حتی من خودم به او گفتم اگر تو هم دست داری بگو تا شر این غائله کنده شود. او جواب داد نقشی نداشته‌ام. از موسوی هم پرسیدم گفت نقشی نداشت و اطلاع هم نداشت ولی شاید حدس بزند». (روزنامه انتخاب ۳۱/۲/۷۹. جالب است که ایشان برای اثبات ادعای خود به اظهارات سعید امامی و موسوی قبل از دستگیری آنان استناد می‌کند.)

ب: چرا آقای سعید امامی، که حداقل به قول آقای پورمحمدی طرف مشورت برای انجام قتل‌ها بود، در روز اول در دادسرا و در پاسخ به سؤال دادستان که به نظر شما چه کسی این قتل‌ها را مرتکب شده، اظهار داشت: اگر خودی‌ها انجام داده باشند کار سپاه پاسداران است و اگر ضد انقلاب انجام داده باشد کار باند سیدمهدی هاشمی است. (اظهارات کتبی آقای سعید امامی در این زمینه موجود است.)

ج: اما واقعیت مطلب درباره نقش سعید امامی در قتل‌ها از منظر حقوقی:

نامبرده در آن زمان چون سمت اجرایی نداشت نمی‌توانست دستوردهنده باشد و آمر قتل تلقی نمی‌شود. او در اجرای قتل‌ها نیز دخالت نداشت پس مباشر قتل تلقی نمی‌شود. بلکه او با توجه به زمینه‌چینی، تحریک، ترغیب دیگران و تسهیل امر، معاون در قتل‌ها محسوب می‌شود. در پرونده نیز همین اتهام به او تفهیم شد و با همین اتهام برای او قرار نهایی صادر شد؛ البته معاونی که محور عمل و اقوی از مباشر است. اظهارات کتبی او در مرجع قضایی وجود دارد که در زمان مناسب منتشر خواهد شد. ان‌شاءالله

۵ ـ توضیحات درباره مسایل دیگرِی که جناب پورمحمدی مطرح کردند، از جمله مسئله بسیار مهم نفوذ، را به فرصت مناسب دیگری موکول و تنها به یک جمله بسنده می‌کنم: چه ایشان بپذیرند یا رد کنند فتنه‌ قتل‌های زنجیره‌ای و فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه سال ۸۸ تردیدی باقی نگذاشت که نفوذ دشمن در دهه‌های گذشته قطعی است و غیرقابل انکار.

۶ ـ درباره مسایل طرح شده، اسناد و مدارک کافی و غیرقابل انکار در پرونده محاکماتی در سازمان قضایی نیروهای مسلح وجود دارد. به جناب آقای پورمحمدی توصیه می‌کنم هر زمان که خواستند درباره ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ اظهارنظر نمایند حداقل اطلاعاتی از پرونده محاکماتی و صورتجلسات دادگاه آن تحصیل فرمایند، هر چند دفاع ایشان از همفکران و دوستان قدیم‌شان را قابل فهم می‌دانم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    20 17
    سعید امامی در جهنم داره جون میکنه
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      19 19
      شاید بتوانید با پروپاگاندی رسانه ای مردم را گول بزنید اما خدا را نمی توانید گول بزنید. شهید سعید امامی لیاقت آن را دارد که در اعلی علیین با بدریون محشور شود.
    • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      17 18
      سعید امامی مظلومترین شهید تاریخ انقلاب اسلامی
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      12 13
      تو که هیچی نمیدونی لطفا نظر نده سعید امامی از وزیر اون موقع دستور میگرفته و وزیر باید پاسخگو باشه روح شهید سعید اسلامی شاد الکی کشتنش
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      12 16
      شهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخ طرف خودکشی کرده شهید محسوب میشه؟ همه اونایی که بهشون میگید شهید مثل اینن؟
    • FR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      7 10
      درو.د بر سعید امامی که هنوز مدعیان بزدل ارزشمداری و اصلاح طلبان از او واهمه دارند بزرگ مرد شجاع
  • حسین آقا IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    14 6
    به نام خدا..... آقای پور محمدی به نصیحت دوستانه دلسوزان انقلاب گوش کنید..اینگونه اظهار نظر در باره پرونده حساسی چون قتل های زنجیره ای و متهمان آن نیاز به مطالعه و بررسی همه جانبه دارد . چرا که دشمنان انقلاب اسلامی مترصد هر گونه اظهار نظری خارج از واقعیت و یا مبهم میباشند تا بر روی ان مانور داده و موج سواری خبری نمایند.. از شما که در پست های حساس امنیتی نظامی و انتظامی بوده اید و و صاحب نظر میباشید این گفتار و رفتار بعید میباشد ..حداقل نبش قبر نفرمائید و جانب احتیاط کلامی را رعایت نمائید.و اصل حیطه بندی و رعایت مطالب طبقه بندی شده در حد کشوری و امنیت ملی را رعایت نموده چرا که خود صاحب پست و مسئولیت در این زمینه بوده اید .بر اساس قانون انتشار اسرار مملکتی و امنیتی قبل از اینکه مسئولین مربوطه انرا از حالت طبقه بندی خارج ننموده اند جرم محسوب میشود!!.در کشور های غربی حداقل 30 الی 50 سال باید از زمان یک واقعه گذشته باشد تا به صورت خارج از محرمانه در بیاید. با این حال با بررسی وضعیت اجتماعی و حساسیت موضوعی مجددا انرا تمدید کرده و در بایگانی محرمانه باقی میگذارند..!! خودتان شاهد و ناظر بودید و هستید در همین واقعه کودتای 28 مرداد انگلیسیها و امریکائیها فقط بصورت گزیده شده چند صفحه و گزارش بی اهمیت را انتشار داده و از اعلام و انتشار وقایع اصلی ان عمیقا خودداری کرده.(( علیرغم پایان حکومت پهلوی و فوت افراد اصلی نظیر مرحوم مصدق.و ... و...))
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    29 5
    قتل های زنجیره ای پروژه گذار اسلاحات بود
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    9 8
    نمی دانم چرا این روزها می خواهند وزارت اطلاعات را خراب کنند البته حامی سربازان گمنام امام زمان عج خود امام زمان و خداوند متعال است و گزند دشمنان بخودشان بر می گردد خدا رحمت کند بی گناهان را
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    22 9
    اگر سعید امامی یک نفوذی با هوش باشد چرا باید خودش را می سوزاند با کشتن یک فرد بی ارزش دم موت مانند فروهر؟ چرا باید دست به چنین ریسک احمقانه ای می زد؟ فقط برای ایجاد تنش در نظام؟ خوب اینکار که از یک بسیجی نمای ساده هم ساخته بود!!! که برود فروهر پیزری و مختاری و پوینده را بکشد و بعد هم چو بیندازند که کار سپاه یا اطلاعات است! چرا باید یک مامور اطلاعاتی سطح بالا و به قول شما نفوذی برجسته چنین کار ساده ای را انجام می داد؟ سعید امامی را دقیقا همانها کشتند که فروهر را کشتند. اصلا فروهر را کشتند که گردن سعید امامی بیندازند که اولا هم این نیروی انقلابی نخبه را حذف کنند و هم صدها نفر از نیروهای زبده اطلاعاتی و انقلابی که دوستان امامی بودند را با همین اتهام از وزارت اطلاعات پاکسازی کنند که کردند. آن وقت مردم ساده لوح باور می کنند که سعید امامی به عنوان یک جاسوس زبده موساد دست به چنان کار ساده و پر ریسکی زده و بعد هم خیلی راحت با خوردن داروی واجبی حمام خودش را کشته است!!! خیر. سعید امامی نیروی مخلص اسلام و خار چشم ضد انقلاب بود که با این توطئه حذف شد.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      2 4
      سعید امامی دایی اش بهائی است (اعتماد السلطنه)بیشتر مطالعه فرمائید یک نفوذی که توسط سعید حجاریان گزینش شد پدرش مورد تائید ساواک و ..
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      4 4
      افراد وقتی در چنان موقعیتی قرار می گیرند طبیعی است که تصور کنند کسی دیگر یارای برخورد با آنها را ندارد و دیگر تدابیر خاص را لازم ندانند
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      10 11
      روحش شاد شهیدوالا مقام شهید امامی یا همان سعید اسلامی عزیز
    • قاسم مرشد GB ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      4 3
      پورمحمدی در مصاحبه اخیر خود به نقش سعید امامی در قتلها اشاره کرده البته نقش دوست خود را به مشاوره دادن به نیروهای سابقش تقلیل داده ولی پذیرفته حسینیان هم سالها پیش گفته بود: روح الله حسینیان: "من نفی نمی‌كنم. من تحلیل خودم این است كه سعید اسلامی، به احتمال خیلی زیاد در جریان قتل‌ها بوده، چون سعید اسلامی واقعاً اعتقادش این بود كه مخالفین جمهوری اسلامی باید از دم تیغ گذرانده بشوند و در این زمینه‌ها تجربه هم داشت. به هرحال کسی بود که مسوول امنیت کشوربوده،مسوول امنیت وزارت اطلاعات بوده...قبلا هم به هرحال مسوول این پرونده ها بود.این اقای سعید اسلامی معاون امنیت بود ومسوول این مروتده ها بود.احتمال زیاد ازتجربیاتش یا مسائل دیگری هم استفاده کرده باشند." استخراج ازکتاب ایران 1378 در آینه مطبوعات /گرداوری و تدوین :محمود مصور رحمانی/چاپ اول بهار1380 نکته دوم مصطفی کاظمی معروف به موسوی دوست و همشهری و مدیرکل و مدیر ارشد امامی در مع امنیت بوده از سال ۷۰ تا۱۰ فرودین ۷۶ که سعید از معاونت امنیت با دستور عزل میشود معتمد و نزدیک به او در چند پروژه این چنینی هم با هم مشارکت داشتن از جمله ... صادق عالیخانی هم دوست و مدیر سعید بوده
    • به IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳ IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      7 1
      هیچ نیروی اطلاعاتی چنین حماقتی نمی کند. حالا هر قدر هم قوی باشد. بلکه می رود مهره های ارزشمند را حذف می کند آنهم بی سر و صدا که مرگ طبیعی به نظر برسد. یا مثلا تصادف! نه به این صورت فجیع و با پروپاگاندا.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      5 5
      نفرین ابدی بر قاتل و جانی بزرگ تاریخ ایران سعید امامی لعنت الله علیه
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    13 5
    در هر صورت قتل ها نشان داد که وزارت اطلاعات تحت نظر دولت درگیر جریانهای سیاسی و نفوذ است و تسویه حسابهای جناهی در تصمیماتش دخالت دارند. سازمانهای اطلاعاتی باید فرادولتی و فرامجلسی و تحت نظر کلیت نظام باشند و تحت تاثیر فشار ها و جریانهای سیاسی دولتها و مجلس ها نباشند.
  • ناشناس آذری IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    7 24
    یواش یواش به سمتی دارید حرکت می کنید که در وهله ی اول قتل های زنجیره ای را از گردن حکومت و اصول گراها باز کرده و به گردن عوامل خودسر انداخته و در مرحله ی بعد به گردن اسرائیل و آمریکا. آفرین شماها چقدر خودتون رو توانمند فرض کردید؟
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    6 5
    اثرات گاندو !!!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    3 3
    آقای نیازی بزرگوار از چوب خدا نترسیده ای هنوز؟ خدا که زد پس کله ات و به تقاص خون سعید مظلوم و یتی که با همدستی... در حق چند تن از نیروهای خدوم واجا کردی دچار پارکینسون شده ای هنوز ول کن افتضاحت نشده ای؟ فکر نمی کنی چرا خدا جوری زدتت که تا الان قادر به یک روز حضور بی دارو در مجامع عمومی نیستی؟ .... حالم از ساده لوحی تو بهم میخورد. کجا پورمحمدی گفته «سعید امامی مشاوره قتل به معاون وقت امنیت می داده» اگر محاکمه ان بندگان خدا هم با این دقت بوده معلوم است که باید نابغه ای مثل سعید امامی برای رساندن صدایش به جمعی ذی شعور جوری خودش را زخمی کند تا پایش به بیرون باز شود و حماقت نیازی را فریاد بزند. جمله پورمحمدی را کامل و دقیق بخوان: پورمحمدی گفته«سعید امامی دز زمان قتل ها کاره ای نبوده وی فقط مشاور معاون امنیت وقت بوده» نه مشاوره قتل می داده!
    • لطف الله کشانی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      2 3
      مهرداد لطفا خفه اینجا پورمحمدی کفته : پورمحمدی در پاسخ به اینكه آیا مدیر پروژه قتل‌ها سعید امامی نبود، گفت: «اینکه مشخص بود آنهایی که دستگیر شدند و اعتراف کردند، گفتند که آقای سعید امامی، مشاور وزیر بود و نهایتا به‌عنوان مشاور از ایشان استفاده کرده بودند. مدیر پروژه که نبود، مدیر تصمیم‌گیری نبود، نه مقام تصمیم‌گیری داشت، نه مقام طراحی و اجرا داشت، حداکثر با ایشان مشورت کردند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    26 0
    یه چیزی معلومه که آمر این قتلها هنوز زنده است.
  • حسین آقا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    15 0
    به نام خدا..... وارد شدن به دنیای جاسوسی و ضد جاسوسی خطرات بالقوه و پنهانی دارد....که یکی از انها اتهام زنی از سوی عوامل و افراد مخالف سیستم که حضور افراد انقلابی و متعهد را بر نمیتابند.!!.در اوایل دهه هفتاد در بدنه نهادهای انقلابی نیز این موارد اتفاق افتاد و نیروهای قدیمی و اولیه تشکیل دهنده را از این نهاد با پرونده سازی و زدن انگ حذف نمودند..چرا که خیلی از این اقایان که الان در راس بعضی از مسئولیت ها هستند .حضور این افراد انقلابی را برنمیتابیدن و معتقد بودن که برای منافع انها این افراد خطرناک هستند.و نام انرا را عبور از دوران گذار نهادند.در طول انقلاب شاهد اینگونه خیانت ها و خوش خدمتی ها به غرب وجایگزینی نیروهای جبهه خودی در سازمانها و ادارات تاثیر کذار بوده ایم..جنگ را شهدا و جانبازان و .. غیره به سرانجام رساندن ..ثمره انرا کسانی به تاراج بردند که در طول جنگ در شهرهای شمالی در ویلاهای پر از امکانات و یا در خیابانهای شیکاگو پاریس و لندن با پول ارسالی بابا جون تفریح میکردن و یا در دانشگاههای انجا درس میخواندند. والان در مشاغل نان و اب دار به غارت مشغولند.... و اینگونه انقلاب فرزندانش را میبلعد.......!!!!!!
  • پرورده GB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 1
    چه کسی گفته آقای موسوی چپ بوده ؟ اگر چپ بوده چرا توسط سعید امامی بکارگیری شده و نفردوم معاونت بوده تمام آن سالها چرا توسط فلاحیان به عنوان مدیرکل شیراز منصوب شد؟ موسوی دوست صمیمی فلاحیان بوده رجبعلی طاهری نخستین فرمانده سپاه استان فارس: (۱۳۷۸/۹/۴) «رابطه موسوی با فلاحیان از همان ابتدای کار حسنه شد و یکی از افراد منسوب به خط سه که صلاح نمی دانم نامی از ایشان ببرم معرف موسوی بود. موسوی به واسطه یک روحانی که در قم ساکن است و با آقای فلاحیان دوست بوده، برای تصدی مدیر کلی اطلاعات فارس معرفی می شود و با وجود اینکه گفته می شود اعلام می شود که مصطفی کاظمی صلاحیت مدیر کل شدن را ندارد، اما آقای فلاحیان ،موسوی را به عنوان اولین مدیر کل اطلاعات فارس پس از تشکیل وزارت اطلاعات منصوب می کند.»
  • مطلع GB ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 1
    مجید شریف،نوید رمضانی ،علی رمضانی ، اسماعیل پردل شوهرخواهر،پاسبان، ، منبع ساواک، دوبل با شوروی، و...
  • «» GB ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 2
    خویدک روستای خویدک از توابع استان یزد می باشدو در فاصله ۲۰ کیلومتری از استان یزد و در مسیر جاده یزد-بافق قرار دارد . ورود سپاهیان اسلام به یزد برای گذشتن از آنجا برای رسیدن به مرو و خراسان بوده‌است همچنین در تاریخ آمده‌است که خسرو پرویز برای احیای دوباره حکومت ساسانی گنج‌های بسیاری را در یزد مدفون می‌کند تا به دست اعراب نیفتد. در هنگام حمله اعراب به روستای خویدک و فهرج از اهالی این روستا خواسته می‌شود تا به اسلام روی آورنداما با حمله اهالی یهودی مسلک روستای خویدک و فهرج مواجه می‌شود که سبب قتل گروهی از صحابه می‌شود که محل آن هم اکنون شهدا واقع در روستای فهرج می‌باشد. این حادثه در تاریکی فرو رفته‌است اما اسلام آوردن مردم این خطه در دوره خلفای راشدین می‌باشد. خویدک در کتب تاریخی ازکتاب یادگارهای یزد(ایرج افشار)به نقل از جامع مفیدی چنین آمده است که: ((متوطنین فهرج و خویدک و فرافتر مجوس (خویدک عمدتاً یهودی نشین)بودند و در زمان عمربن خطاب که لشکر اسلام به فرموده او طلب یزجرد شهریار ...به خراسان می رفتند در میان ریگ شترانکه در بیابان طبس است بعضی از آن لشکری که اکثر صحابه و تابعین بودند راه گم کردند و بعد از تردد و تعب بسیار در حدود فهرج از ریگ بیرون آمدند و مردم فهرج را به اسلام دعوت کردند آن جماعت مهلت خواستند و نزل و علوفه سرانجام کرده بیرون فرستادند و مردم خویدک و فرافتر را طلبیده به ایشان مشورت نمودند و ایشان در قبول اسلام ابا نمودند و گفتند ما از دین قدیم بر نگردیم و با هم اتفاق نموده شبیخون برلشکر اسلام آوردند و بسیاری از صحابه و تابعین را شهید کردند مثل حویطب بن هانی خواهر زاده حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)...و به جهت این حرکت شنیع خرابی در قریه فرافتر راه یافته به مرور خراب شد الحال از آن اثری باقی نمانده الا بعضی دیوارهای قلعه که جهت عبرت برجاست...)) جامع مفیدی۱/۲۴ دانشنامه تاریخ و شهرسازی و معماری ایران زمین http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=711473 http://www.iranvillage.ir/article667.html http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005160468 (کتاب یادگارهای یزد(ایرج افشار)صفحه۲۱۳) مجتبی حسینی فهرجی ۱۵/۰۳/۱۳۹۰خورشیدی
  • حشمت IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 4
    ماشالله همه کامنت ها رو برو بچز قتل های زنجیره ای خودشون با دقت و وسواس می زند...خخخ...آب رو بریزید ...سر قبر «شهید» سعید امامی
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      1 0
      توئیتر هم که تو را بست! فعلا اگر جواب داری بده. والا بیخود خودت را ضایع نکن.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    9 5
    سخنان سردار شهید همدانی حجت را تمام کرد که گفت سعید امامی فردی مومن بود و از اتهامات مبراست
    • عبدالله پیام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      4 5
      شهید همدانی بزرگوار کجا همچین فرمایشی کردند دقیقا؟ از کی شخصیت والایی مثل ایشون تطهیرگر بهایی‌تبارهای نفوذی شدند؟
    • به عبدالله پیام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      2 1
      چقدر جهالت می خواهد کسی کینه عمیق اصلاح طلبان و بهاییان را از سعید امامی ببیند و باز هم به او تهمت بهایی گری بزند. واقعا مشخص است که هی اعتقادی به خدا و قیامت نارید و زدن هر تهمتی هر قدر اخمقانه را هم برای پیشبرد اهداف کثیفتان جایز می دانید. یقینا اگر ذره ای احتمال داشت سعید امامی نفوذی و العیاذ بالله بهایی باشد که حالا مثل جیسن رضاییان و زاغری و کاووس سید امامی مورد پرستش اصلاحات بود.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    خزعبلات محضه همش !! بعدهاهمه چیزومیفهمید🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس