کد خبر 974627
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کولاکوویچ

کارشناس والیبال گفت: کولاکوویچ مانند یک مربی جسور تیم ملی را در لیگ ملت‌ها هدایت نمی‌کرد.

به گزارش مشرق، جبار قوچان نژاد اظهار داشت: ما در لیگ ملت‌ها چیزی را اولویت اول تیممان قرار دادیم که برای کشورهایی مانند لهستان و روسیه اولویت دوم و سوم به شمار می‌آمد. من عادت به لگد زدن کسی که زمین می‌خورد ندارم، اما در تیم ملی کشور ما شرایطی ایجاد شده بود که بیشتر به دنبال نتیجه گرایی بودیم در حالی که خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها با ترکیب جوان خود وارد مسابقات شدند تا هم به بازیکنان جوانشان میدان دهند و هم به نوعی بازیکنان باتجربه بتوانند استراحت کافی برای بازی‌های حساس داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دلیل حذف ایران از لیگ ملت‌های والیبال

او تصریح کرد: در لیگ ملت‌ها تیم ایران شروع خوبی داشت و همین طور به جلو حرکت کرد. امروز ما می‌توانستیم جزو چهار تیم برتر دنیا باشیم و حتی به صراحت می‌توانم بگویم که رسیدن به فینال برای تیمی مانند کشور ما دور از دسترس نبود، اما وقتی افراطی از بازیکنان باتجربه استفاده کردیم، آن‌ها دچار خستگی مفرط و آسیب دیدگی شدند و مصدومیت‌های کهنه و نهفته آن‌ها بروز کرد و این اتفاق می‌تواند گریبان تیم ما را در مسابقات انتخابی المپیک بگیرد.

ملی پوشان از جان مایه گذاشتند

قوچان نژاد افزود: ملی پوشان برای پرچم کشورشان همه از جان مایه گذاشتند، اما متاسفانه در حالی که می‌توانستیم تقسیم انرژی کنیم و به بازیکنان باتجربه استراحت دهیم، کولاکوویچ این کار را انجام نداد تا جوانان تیم ما هم میدان ببینند و در این مسابقات محک بخورند و مرحله به مرحله جلو بروند. ما در مقابل لهستان که با نتیجه سه بر ۲ در ایران شکستشان داده بودیم را با همان نتیجه واگذار کردیم و به برزیلی باختیم که علی رغم افتخارات زیادی که در دنیا داشت، شیوه بازی اش بسیار شبیه تیم ما بود و پیروزی مقابل این تیم هم برای ملی پوشان ما چیز ببعید و دور از دسترسی به نظر نمی‌رسید.

کارشناس والیبال در ادامه گفت: کولاکوویچ مربی جسوری نیست می‌توانست شرایط بهتری را در کنار زمین برای تیم ما ایجاد کند و از ویدئو چک و تاکنیک‌های بهتری بهره بگیرد. کولاکوویچ نتوانست با اقتدار و کارهای روانی مناسب به تیم کمک کند، اما بازیکنان سنگ تمام گذاشتند. ممکن است این نداشتن جسارت سرمربی تیم در آینده کار دست ما دهد. کولاکوویچ به دنبال تاریخ سازی و بالا بردن اسم خودش بود و متاسفانه از چیزی که می‌ترسیدیم سر ما آمد و با دست خالی بازگشتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس