کد خبر 974268
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
تهران شمال

این پروژه طی ۵ ماه منتهی به اواخر خرداد ۹۸ یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.با ادامه همین روند تیرماه سال آینده منطقه یک به اتمام خواهد رسید.

به گزارش مشرق، اواخر ماه گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی منطقه یک آزادراه تهران ــ شمال خبر داده و گفته بود: طبق برنامه از پیش تعیین‌شده زمان افتتاح پروژه در تابستان است.

خیرالله خادمی افزود: اکثر بخش‌های منطقه یک به اتمام رسیده است و فقط اجرای طرح منظر راه و قالب‌بندی و ورودی و خروجی برای ارتقای ایمنی که بعداً به پروژه اضافه شد باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

بلیت پرواز تهران-مشهد "۱.۲۰۰.۰۰۰" تومان شد

وی با بیان این‌که کارهای فیزیکی و سازه‌ای از پیشرفت 99درصدی برخوردار است، یادآور شد: طی 4 سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که در مقایسه با پیشرفت پروژه طی 19 سال قبل از آن قابل مقایسه نیست.

وی بیان کرد:‌ پروژه مذکور در زمان برخورداری از پیشرفت فیزیکی 97.5 درصد نیز قابلیت افتتاح و بهره‌برداری را دارد.

حدود 5 ماه پیش از این اظهارات یعنی اوایل بهمن پارسال مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که منطقه یک آزادراه تهران-شمال به پیشرفت فیزیکی 94 درصدی رسیده است وعده داده بود این پروژه  شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 94 درصدی منطقه یک آزادراه تهران-شمال، گفته بود: عملیات اجرایی این منطقه از آزادراه تهران-شمال رو به پایان بوده و فقط بخش کمی از عملیات اجرایی باقیمانده است.

وی افزود: منطقه 2  نیز 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 550 میلیارد تومان در این منطقه هزینه شده است. ساخت منطقه 3 آزادراه به قیمت روز به سرمایه‌ای بالغ بر 4700 میلیارد تومان نیاز دارد اما با توجه به 5 سال زمان مورد نیاز برای اجرای آن سرمایه‌ای نزدیک به 7000 میلیارد تومان برآورد شده است که مجموع سرمایه مورد نیاز برای بخش 2 و 3 را به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش تسنیم، پیشرفت فیزیکی یک درصدی در 5 ماه حاکی از آن است که خیلی نمی‌توان به وعده معاون وزیر راه و شهرسازی برای اتمام منطقه آزادراه افسانه‌ای در شهریور امسال یعنی حدود 70 روز دیگر امیدوار بود. چنانچه با همین روند پیشرفت فیزیکی ادامه یابد 25 ماه دیگر زمان برای اتمام نیاز است. البته برای افتتاح و بهره‌برداری در پیشرفت فیزیکی 97.5 درصدی (طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی) نیز یکسال و 15 روز زمان نیاز است. در واقع با روند کنونی منطقه یک آزادراه تهران-شمال اوایل مردادماه سال آینده آماده افتتاح و بهره‌برداری در پیشرفت فیزیکی 97.5 درصدی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    4 5
    بزرگراه تهران شمال مسیری برای نابودی زندگی مردم مازندران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس