کد خبر 973953
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
محمد ایمانی

فعلا به میزبانی کودتاچیان سلطنت طلب و جنایتکاران سازمان منافقین در پاریس نمی پردازیم؛ و خیانت هایی که دولت فرانسه در روزگار جنگ تحمیلی صدام علیه ایران مرتکب شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

از اتفاقات مضحک روزگار، همین است که فرانسه بخواهد میان ما و آمریکا وساطت کند؛ و حال آن که باید برای اعتبار از دست رفته خود نزد ملت ایران فکری بکند.

فعلا به میزبانی کودتاچیان سلطنت طلب و جنایتکاران سازمان منافقین در پاریس نمی پردازیم؛ و خیانت هایی که دولت فرانسه در روزگار جنگ تحمیلی صدام علیه ایران مرتکب شد.

فرانسه در همین مذاکرات برجام، بیش از آمریکا و حتی پس از توافق آمریکا، در حال سخت گیری علیه ایران بود. اما از آن جا که دولت آقای روحانی و وزارت خارجه اش، کمتر قائل به عزت و تناسب در دیپلماسی هستند، امتیازات اقتصادی فراوانی در پسا برجام واگذار شد که قراردادهای توتال و ایرباس و پژو، از آن جمله بود.

فرانسوی های بی چشم و رو، با وجود این حسن ظن دولت روحانی، پس از تشدید فشارهای آمریکا، اقدام به بدعهدی کردند و شرکت توتال پس از جمع آوری اطلاعات سرّی مخزن پارس جنوبی، برای دومین بار زیر قرار داد زد. آنها از این طریق، از عربستان و برخی دولت های مرتجع رشوه گرفتند.

اکنون مشاور ماکرون برای دومین بار ظرف چند هفته گذشته به تهران آمده تا وعده و وعید بدهد؛ بفریبد و بترساند. دلالی ارعاب و تطمیع از طرف ترامپ بکند. چنان که خبرگزاری فرانسه از قول دیپلمات اروپایی نوشت "ما داریم #زمان_می‌خریم، لازم است ایران را در ازای #ژست‌های_نمادین از طرف آمریکا با خودمان همراه کنیم".

همزمان لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته است "آمریکایی ها، باوجود آنکه دیگر در برجام نیستند، می توانند #ژست_لازم برای دلجویی ازایران را از خود نشان دهند تا فضایی را برای مذاکره در جهت پیشگیری از تنش غیرقابل کنترل و یا حتی یک تصادف باز کنند".

آنها به این ژست نیاز دارند. آیا روحانی و ظریف هم به هم بازی شدن در ژست فرانسه و آمریکا نیاز دارند؟ اگر نه، چرا دست رد به تهدید و فریب فرانسوی ها نمی زنند؟ جرا باید اجازه وقت کشی به حریف بدهیم؟! چک چندبار برگشت خورده را برای چه باید خرید؟ بازگشت به تعهدات برجامی، حداقل وظیفه فرانسه و آمریکاست. غیر ازاین، باد هواست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    3 17
    بازگشت به تعهدات برجامی، حداقل وظیفه فرانسه و آمریکاست. غیر ازاین، باد هواست چی شده که این همه از برجام صحبت میکنید...شما که از اول برجام را قبول نداشتید..
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      4 0
      باشه تو درست میگی ... شما با برجامتون گوش فلک را کر کردید حتی دستور دادید اون رو در کتب آموزش و پرورش بیارند و در مدارس برای دانش آموزان تدریس بشه اون رو به عنوان بزرگترین دستاورد کشور در قرون و دوران های مختلف جا زديد .... حالا با کمال پررویی وقتی توخالی بودنش مشخص شده بازم از خودشیفتگی خودتون دست بر نمی دارید .....
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      3 0
      ماقبول نداشته ونداریم...اماافرادی که سینه چاک برجام وغرب بودن ودم ازآن میزدن حداقل درمقابل غرب به حداقل های برجامی که هست پایبندباشندوکوتاه نیایند..
  • دجبی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    62 2
    این غرب پرست های وطن فروش ارطرف غربی ها ماموریت دارند ایران رادودستی تقدیم کنند
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      3 0
      البته هرگز به این آرزوی شیطانی شان نخواهند رسید
  • آکرونیا IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    3 0
    ذلت و حقارتی که این دولت تو عرصه ی سیاست خارجی از خودش نشون میده تنها تو عصر قاجار در تاریخ حیات این مملکت سابقه داشته
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      0 0
      و عصر پهلوي
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    3 0
    "چرا باید اجازه وقت کشی به حریف بدهیم؟! چک چندبار برگشت خورده را برای چه باید خرید" +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس