رئیس پلیس راهور

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروز سهم خودروسازها در تصادفات کم نیست، ارابه مرگ تولید می‌کنند، پراید و پژو آر.دی نباید در جاده‌های کشور تردد کنند.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در رزمایش بزرگ گشتهای نامحسوس در دانشگاه علوم انتظامی امین اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین اهداف پلیس راهور ناجا توسعه انضباط ترافیکی است تا بتوانیم با مشارکت دستگاه‌های مسئول و رانندگان این گام بلند را با موفقیت برداریم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: امروز 44 میلیون راننده، 33 میلیون وسیله‌نقلیه، هزار و 407 شهر و 217 هزار کیلومتر جاده‌ در کشور وجود دارد که بالای 45 هزار کیلومتر از جاده‌ها اصلی است.

بیشتر بخوانید:

وی، توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و جان‌باختگان را جزو برنامه‌های جدی پلیس راهور برشمرد و گفت: استفاده از بازرسان و گشتهای نامحسوس در دستور کار پلیس راهور است، این ظرفیت برای 10 استان کشور که بیش از 56 درصد تصادفات خود را به خود اختصاص داده‌اند، استفاده می‌شود.

هادیان‌فر افزود: استفاده از پهپادها که بتوانند لحظه به لحظه وضعیت ترافیکی را گزارش کنند، در دستور کار است، امروز رانندگان به محض رویت گشت محسوس سرعت خود را کاهش داده و پس از عبور از آن مجدداً سرعت می‌گیرند که گشتهای نامحسوس باعث کنترل این رفتارها می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 82 درصد از علل اصلی تصادف به چهار عامل، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی برمی‌گردد، تصریح کرد: وظیفه کاهش کشته صرفاً با پلیس نیست و 33 دستگاه‌ها در این زمینه نقش دارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروز 6 درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی در حین انتقال و 43 درصد از آنها در مراکز درمانی فوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 49 درصد کشته‌ها مربوط به وزرات بهداشت است و باید کنترل توسط وزارت بهداشت نیز صورت گیرد.

وی با انتفاد جدی از خودروسازها نیز گفت: امروز سهم خودروسازها کم نیست، ارابه مرگ تولید می‌کنند، پراید و پژو RD نباید در جاده‌های کشور تردد کرده و خودروسازها باید خودروی ایمن تولید کنند.

هادیان‌فر افزود: امروز باید تمام دستگاه‌ها در حوزه آموزش کمک کنند، بیمه مرکزی حاضر است برا ی جانباخته از260 تا 310 میلیون پرداخت کند اما کاهش کشته در دستور کارش نباشد

رئیس پلیس راهور متذکر شد: امسال شاهد نصب دو هزار دوربین کنترل جاده‌ای خواهیم بود و نصب نسل جدید دوربینهای لیزرگان که به کاهش تنش کمک می‌کند در دستور کار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    6 3
    خدا خیرت بده. طرف با سرعت ۸۰ تا با پراید لاین سبقت تو آزادراه می‌ره و اعصاب ملت رو خط خطی می‌کنه
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      6 0
      خوب وقتی همه توی ایران از سمت راست و شانه خاکی سبقت میگیرند اون بیچاره میگه لابد سمت چپ کم سرعته
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    12 2
    شما درست می گویی از کجا بیاریم ماشین 100 میلیونی بخریم سردار محترم همین پراید با هزار بدبختی در موقع ارزانی خریدم دولت که ما را از همه چیز محروم کرد فقط با حداقل زندگی را می چرخانیم بچه های هما مگر انسان نیستند که تفریح مسافرت و گوشت مرغ میوه جات لبنیات برنج که از سرسفره ما جمع شده و به حداقل رسیده ودر طول سال اگر.... شاید بتوانیم نوبرانه داشته باشیم و شماهم لطفا دلسوزی نفرمایید بگذار ارابه مرگ مرا در مقابل زن و فرزند شرمنده نفرماید که بر اثر خجالت اب شویم
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      1 5
      ما که برای مسافرت و گوشت مرغ میوه جات لبنیات برنج قیام نکردیم
    • مهدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      0 2
      ما خودمون کردیمش 50 میلیون و از بدبختیات نیا بگو که اعصاب ندارم
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    10 0
    به والله ارابه مرگن.بابا لامذهبا چرا این حلبی ها رو به مردم میدید.مردم الان باید سانتافه و پورشه و اسپورتیج و لکسوس سوار میشدن با قیمت پائین.اخه چرا جان مردم براتون اهمیت نداره ؟ من دلم سانتافه میخواد.دلم لکسوس میخواد چرا نباید بتونم بخرم؟؟؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    13 1
    اگر دو خودرو ساز تعطیل شوند و بجای این صنعت کشاورزی را مدرن میکردیم اکنون دنیا بجای نفت به تمام محصولات خشکبار و زعفران و میوه ی ما محتاج بود
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    10 1
    پژو آردی که نسلش منقرض شده ولی مگه اتاق پژو آردی با ۴۰۵ و پارس تفاوت داره؟؟ اگه حریف مافیا که بدون شک از پشتوانی کله گنده های نظام بهره می‌برند شدید جلوی تولید پژو و پراید را بگیرید....خدایی چی بودیم و چی شدیم و چی خواهیم شد.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      1 0
      موتورش کشش نداره داداش ...
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    19 2
    این هم تو این وانفسای گرانی و تحریم عقده اش را روی خودروهای مستضعفین خالی می کند تو با کدام صلاحیت فنی به تحقیر دارندگان این خودروها فک می زنی - قطعا حقوق نجومی تورا به مرز جنون رسانده است - آردی تولید نمی شود خبر ندارد یک بدبختی هم این نوع ماشین را دارد او را تحقیر می کند خداوند بدترین حقارتهارا نصیب تو کند چه کار به مردم ندار داری این بود سرنوشت انقلاب مستضعفین که تو ریاست بگیری به تحقیر ولی نعمتهایت (مردم) دست بزنی
    • امین ک US ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      11 2
      دمت گرم ، آفرین این سردار صداش از جای گرم درمیاد بیش از نیمی از این ملت پراید و آردی و رنو و ... دارند این ها جاده و مسافرت نرن جاده برای آقای سردار و سرمایه داران خالی بشه واقعا" حالم از این سردار و حرف هاش بد شد
    • مهدی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      1 1
      من اگر مستضعفم باشم فهم دارم و علیه نا ایمن بودن پراید اعتراض میکنم
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      1 1
      آقای فهم: ماشین ولو معیوب در جاده ها لاین خاص خودش را می خواد تو با شرکت سایپا مشکل داری به مردم ربط ندارد مردم دارائیشان این است و اقتصاد کشورش در اختیارش قرار داده و.. تو باید فه این چیزها را هم داشته باشی
  • کریم IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    7 2
    احسنت احسنت
  • نهاوندیان IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    4 3
    سلام سخن بسیار متینی است
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    7 4
    چشم از این به بعد دیگه آدم مستضعفی که 60میلیون ناقابل داده پرایدگرفته تو جاده نمی ره تا جنابعالی و دوستان پولدار برید صفا! اصلا" چه معنی داره پرایدسواربره مسافرت!!!!!!!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
      9 0
      ملت پول تویوتا میدن پراید سوار میشن
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    3 1
    با جریمه هیچ چیزی درست نمیشه
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    6 2
    آقا صد رحمت به آردی و روآ ... سگشون شرف داره به پراید ...پراید خیلی خیلی ضعیفه
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    9 0
    شما نترس باش و باوجدان، وجود داشته باش و این ارابه های مرگ رو پلاک نکن،شما وظیفه خودت رو درست انجام بده
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    2 3
    سردار بدنه اردی از 405 و پارس محکم نره{پشنش} بخاطر شاسی اون از نصادفها ازین جا محکمنره اگه قراره بی کیفینها رو بردارند 405 و پارس و روا فرق با اردی ندارند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    6 1
    خب بگو کسانی که حالا پراید دارن پس چی برن سوار بشن.نکنه فکر کردی مردم پول خرید تویوتا دارن اما میرن پراید میخرن.
  • پ IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    0 0
    شما اولین نفر نیستی اخرن نفر هم نیستی التیماتوم میدی به خودروسازاها حرفت 2 متر هم اون طرف تر نمیره
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 1
    سلام علیکم لطفا مسئولان از روی شکم سیری با مردم صحبت و مطالبه گریی نکنند، بلکه از کارخانه های ضد مردمی ایران خودرو و سایپا مطالبه گریی کنند.
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام من که حقوق ۱۵۰۰میگیرم تا چند سال باید پس انداز کنم که بتونم یه پراید 4۰ ملیونی بخرم سوال مسئولین چرا خودشون سوار ماشین های خارجی میشن وما باید.... به نظر بنده خودرو سازی درست مافیای بزرگ هست وما باید تا سال ها سوار خانواده پراید و پژو بشیم آخه پدرهای ما انقلاب کردن وجبهه رفتن اما اونای که نرفتن وپشت جبهه بودن همه شدن مدافعان انقلاب چرا بچه های انقلابی را جای راه نمیدن و چرا 60ساله ها بازنشسته نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس