کد خبر 973641
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
روایت گل و دل

مدیر روابط عمومی فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به اهمیت فوتوژورنالیسم گفت: در دنیا امروز رسانه، عکاسان در کنار خبرنگاران حضور داشته و ابعاد جدیدی از وقایع خبری را به تصویر می‌کشند.

به گزارش مشرق، امیر عباس صادقی، مدیر اجرایی مسابقه عکاسی «روایت گل و دل» و مدیر روابط عمومی فرهنگ سرای رسانه در گفتگو با مشرق ضمن اشاره به فوتوژونالیسم و اهمیت آن در دنیای رسانه‌ای امروز گفت: فوتوژورنالیسم را باید یکی از شاخه‌های رشته عکاسی دانست که در آن، با استفاده از عکس و تصویر، به بازگویی یک خبر، واقعه یا داستان پرداخته می‌شود. به عبارت بهتر، در کنار مدیوم متن که اصلی‌ترین قالب برای بیان یک واقعه است، عکاسان نیز با دوربین‌های خود وقایعی را ثبت می‌کنند که به مخاطب کمک می‌کند تا زوایای دیگری از یک اتفاق را درک کند. در دنیای امروز رسانه، عکاسان، همواره در کنار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حضور داشته و از دریچه دوربین‌های خود به انعکاس یک واقعه که در پیرامون ما رخ می‌دهد می‌پردازند. بارها دیده‌ایم که یک حادثه به وقوع پیوسته است و عکاسان به عنوان اولین افراد در آن منطقه حضور داشته و قاب‌های ماندگاری را ثبت کرده‌اند که بعضا جهانی نیز شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با گسترش انواع رسانه‌های خبری در سرتاسر دنیا و با توجه به کم حوصله‌تر شدن مخاطب، فوتوژورنالیسم اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. در حقیقت، مخاطبان امروزی ترجیح می‌دهند برای اطلاع از یک واقعه، به جای خواندن یک متن طولانی به مشاهده چند عکس و مطالعه چند تیتر بپردازند. از همین منظر، عکاسی خبری اهمیت فراوانی دارد. البته نباید فراموش کرد که عکس‌ها باید از منبع موثق دریافت شود چرا که هر عکس در کنار مزیت‌های فراوانی که به همراه دارد، می‌تواند باعث انتقال شایعات نیز باشد.

مدیر اجرایی مسابقه عکاسی «روایت گل و دل» به برگزاری این مسابقه با هدف انعکاس همدلی مردم و مسئولین در همیاری مردم سیل‌زده اشاره کرد و گفت: در روزهای ابتدایی امسال، اتفاقاتی رخ داد که کام همه مردم ایران را تلخ کرد. دشمنان جمهوری اسلامی با به کارگیری رسانه‌های متبوع خود تلاش بسیاری کردند تا بر این موج خبری سوار شده و در بین آحاد مردم تفرقه ایجاد کنند. این موضوع در حالی بود که از همان روزهای ابتدایی که از قضا در تعطیلات نوروزی نیز بود، گروه‌های جهادی بسیاری به صورت خودجوش به مناطق سیل‌زده عازم شده بودند تا به یاری این مردم مظلوم بشتابند. در چنین شرایطی، اولین سندها از همدلی مردم به رسانه‌ها راه پیدا کرد و این سند چیزی جز عکس‌هایی‌ که از این مناطق مخابره می‌شد، نبود. مستنداتی که تمام نقشه‌های دشمنان را بر آب کرد. اکنون و با گذشت چند ماه از این اتفاق، جای خالی تجلیل از این عکاسان و ثبت و ضبط آثار آنان احساس می‌شد. مسابقه روایت گل و دل با هدف تجلیل از این عکاسان و نمایش همدلی مردم در سطح ملی برگزار شد و از برگزیدگان آن تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس