کد خبر 973282
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مجید جلالی

مربیان لیگ برتری فصل آینده، در صورت نتیجه نگرفتن سایه مربیان بزرگی را بالای سرشان احساس می‌کنند.

به گزارش مشرق، با انتخاب کالدرون به جای برانکو، تکلیف نیمکت همه تیم‌های لیگ برتر مشخص شده و فصل بعد، مربیان بزرگی قرار است خانه نشین باشند، مگر اینکه در لیگ‌های پایین‌تر مربیگری کنند. گزینه دیگر آن‌ها، مثل همیشه صبر کردن است. تغییرات مربیان در لیگ برتر ایران، پرتعداد اتفاق می‌افتد و به زودی، نیمکت‌های زیادی خالی می‌شوند. این فصل لیست مربیان بدون تیم، آنقدر طولانی و پر از نام‌های بزرگ هست که بتوان انتظار داشت بسیاری از این مربیان، چند ماه دیگر از خانه به کنار زمین منتقل شده باشند.

تخصص، فرار از سقوط

زمانی اکبر میثاقیان، جدی‌ترین گزینه تیم‌های در حال سقوط بود و حالا، فیروز کریمی و فرهاد کاظمی این نقش را دارند. مدیران تیم‌های در حال سقوط، به رزومه این دو نفر در زمینه صعود به لیگ برتر یا نگه داشتن تیم در این لیگ فکر می‌کنند. فصل پیش هم فیروز کریمی، در نفت مسجدسلیمان جانشین مرزبان شد و با وجود نتایج ضعیف، توانست تیم را در لیگ برتر نگه دارد. مسئولان نفت، این فصل سراغ تارتار رفتند و کریمی بیکار شد. کاظمی هم مدت‌هاست در لیگ برتر مربیگری نکرده است. فصل آینده، سایه آن‌ها بالای سر تیم‌های در حال سقوط خواهد بود.

بازگشت اسطوره‌ها

فرهاد مجیدی این فصل، نیمکت استقلال را به گزینه خارجی تیم باخت و استراماچونی، به عنوان سرمربی تازه آن‌ها انتخاب شد. در پرسپولیس هم گزینه بودن علی دایی، فقط چند روز دوام آورد و خیلی زود، هیات مدیره به سمت گل‌محمدی و سپس گزینه خارجی چرخید. با این حال، در صورت نتیجه نگرفتن مربیان تازه استقلال و پرسپولیس، آن‌ها نزدیک‌ترین گزینه برای جانشینی خواهند بود. کار مجیدی و تیم امید، تا چند ماه دیگر می‌تواند به پایان برسد و دایی، فصل را در خانه آغاز می‌کند. دایی علاوه بر پرسپولیس، گزینه دیگر تیم‌های تهرانی هم هست. جایی که سال‌ها در آن مربیگری کرده و کارنامه نسبتا خوبی در سایپا، نفت، راه آهن و صبا به جا گذاشته است. علی کریمی، دیگر گزینه‌ای است که می‌تواند به نیمکت تیم‌های لیگ برتری لینک شود. حضور او در پرسپولیس بعید است اما شانس نشستن روی نیمکت تیم‌های مختلف به خصوص باشگاه‌های خصوصی و علاقه‌مند به توجه رسانه‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید:

لژیونر پرسپولیسی خانه‌نشین شد

جذاب و گرانقیمت

برای تیم‌های ثروتمند لیگ برتر هم این فصل، آلترناتیوهای بزرگی در صورت ناکامی مربیان‌شان هست. تونی اولیویرا، هنوز روی سکوهای تراکتورسازی یک گزینه محبوب به حساب می‌آید و اگر دنیزلی انتظارات را برآورده نکند، دوباره نامش مطرح می‌شود. افشین قطبی هم بیکار شده و برای هر تیمی که پول دستمزدش را داشته باشد، گزینه جذابی خواهد بود. آخرین تجربه او در ایران با فولاد هم سرنوشت نسبتا خوبی داشت و فقط دستمزدش، شانس‌هایش را محدود می‌کند.

گزینه‌های ثابت

شرایط مجید جلالی، دقیقا متضاد قطبی است. جلالی می‌تواند برای همه تیم‌های لیگ، بجز مدعیان گزینه باشد. البته به فهرست سیاه جلالی علاوه بر مدعیان، باید پیکان تیم سابقش را هم اضافه کرد. پرویز مظلومی فعلا در استقلال، پست خوبی دارد ولی در صورت رسیدن پیشنهادی از تیم‌های جنوبی، مطمئنا نه نخواهد گفت. علیرضا مرزبان هم پس از بیکاری و جدایی از نفت مسجد سلیمان بدون تیم است. او هم یکی از گزینه‌ها برای تیم‌های غیر مدعی خواهد بود و قبلا نشان داده با کار در هیچ شهری هم مشکل ندارد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس