برانکو

سرمربی پیشین پرسپولیس با انتقاد از ایرج عرب گفت: مدیریت باشگاه تنها دلیل رفتنم از پرسپولیس بود و در یک‌سال اخیر فقط از آنها دروغ شنیدم.

به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ فکرش را نمی‌کرد بعد از کارنامه درخشانی که در پرسپولیس بر جای گذاشت برای گرفتن دستمزد خودش و همکارانش مجبور به شکایت به فیفا شود. برانکو شاید انتظار داشت مدیران پرسپولیس بعد از رفتنش نه تنها مطالباتش را پرداخت کنند بلکه از او تقدیر هم به عمل بیاورند که این اتفاق رخ نداد و او حالا تصمیم گرفته پرونده جدیدی از پرسپولیس در فیفا باز کند.

برانکو که خیلی سعی کرد جدایی‌اش از پرسپولیس به نوعی با خوبی و خوشی باشد با دلخوری از اتفاقات رخ داده سکوتش را شکست و  حرف‌هایی زد که تا به حال آنها را بر زبان نیاورده بود. او در این مصاحبه به شدت از ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس انتقاد کرده است. ابتدا عناوین مهم این گفت‌وگو را می‌خوانید و سپس متن کامل گفت‌وگو با برانکو از نظرتان می‌گذرد.

*انتظار نداشتم بعد از 4 سال نتایج درخشان این رفتار را از باشگاه پرسپولیس ببینم.

*نه من و همکارانم بلکه بشار رسن و بودیمیر هم احتمالا مجبور به شکایت از پرسپولیس به فیفا خواهند شد.

*برای فصل آینده که در پیش داریم هم ادعای خسارت خواهیم کرد.

*قصد کنار گذاشتن سیدجلال و ماهینی را نداشتم و اینکه آنها میل داشتند نفراتی را کنار بگذارند مربوط به خودشان است.

*یک‌سال پولم را ندادند و رفتار مدیریت باشگاه تنها دلیل رفتن من از پرسپولیس بود.

*کار را به جایی رساندند که از جیبم به بازیکنان پاداش دادم.

*از مدیریت پرسپولیس یک‌سال دروغ شنیدم.

*به باشگاه لیست خرید دادم و برنامه اردویی و تمرینی را هم گفتم، این نشان می‌دهد از قبل تصمیم برای جدایی نداشتم.

*طارمی، نعمتی، حسینی و آرتا در لیست خرید من بودند.

*قرارداد مرا در 4 سال یک بار هم افزایش ندادند.

*همه آن مهربانی‌ها و تعریف‌هایی که انجام می‌دادند فریب و کذب بود.

*هنوز قراردادی با الاهلی نبسته‌ام اما این موضوع ارتباطی با قراردادم با پرسپولیس ندارد.

*به کالدرون پیشنهاد می‌کنم از همین الان ایجنت‌های خودش را آماده شکایت از پرسپولیس کند.

*بهترین نسل تاریخ پرسپولیس را برای کالدرون گذاشتیم.

*نمایندگان پرسپولیس به وکیلم گفته‌اند قصد پرداخت مطالباتم را ندارند.

 قبل از هر چیز می‌خواهیم بدانیم داستان طلب شما از پرسپولیس به کجا کشید و الان در چه مرحله‌ای قرار دارید؟
صد بار گفته‌ام که بهترین دوران مربیگری خود را در تهران داشتم. رابطه خیلی خوبی بین من و هواداران وجود داشت و عشقی که به آنها داشتم باور نکردنی بود. همگی با هم از کادرفنی گرفته تا بازیکنان و دیگر اعضای تیم برای بدست آوردن نتایج درخشان همه توان‌مان را گذاشتیم. انتظارمان هم این بود که بعد از 4 سال که بهترین نتایج کسب شد، هم من و هم همکارانم به وجه زیبایی از پرسپولیس جدایی شویم اما متاسفانه با رفتار بسیار ناپسند مدیریت باشگاه و دیگر عوامل او مواجه شدیم.

همه تعهداتی که به واسطه قرارداد وجود داشت باید انجام می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. نه تنها 11 ماه به تعهدات‌شان عمل نکردند بلکه الان هم حاضر به انجام آن نیستند و گردن نمی‌گیرند. تمایل ندارند نه دستمزد من و نه دستیارانم را بدهند. بیش از 60 درصد از قراردادم را طلبکارم. همکارانم چند ماه از حقوق‌شان را طلبکارند و بدون اینکه دستمزدشان را بگیرند ایران را ترک کردند. طبیعتا همه آن مهربانی‌ها و تعریف‌هایی که انجام می‌دادند فریب و کذب بود. همه آن موارد که می‌خواستند به هواداران نشان دهند مایلند من در پرسپولیس بمانم فریب اذهان عمومی بود.

متاسفانه مجبورم از پرسپولیس به فیفا شکایت کنم. تکلیف اصلی آنها در پرسپولیس این بود که من و دیگر خارجی‌های تیم را هر چه زودتر از باشگاه دور کنند که این کارم انجام دادند. به احتمال خیلی زیاد جدا از من و دستیارانم، بودیمیر و بشار رسن هم برای گرفتن حق‌شان به فیفا شکایت خواهند کرد. حتی برای فصل آینده که در پیش داریم هم ادعای خسارت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

اما مدیران باشگاه پرسپولیس ادعا دارند که شما به قراردادی که با این باشگاه داشتید متعهد نبودید و به همین خاطر هم قصد ندارند با شما به همین راحتی تسویه حساب کنند.
طبیعتا این ادعا را آنها در فیفا باید ثابت کنند. از 4 ماه قبل چند نامه به باشگاه زدیم و به نوعی به آنها هشدار دادیم که باید به تعهدات‌شان در قبال ما عمل کنند. حتی رعایت حداقل  موازین را هم در مورد دستیارانم نکردند که پاسخ نامه‌های آنها را بدهند. آخرین نامه را که نوشتیم به باشگاه 15 روز مهلت دادیم که آن مهلت را هم رعایت نکردند. بسیار غمگین و مایوسم بابت رفتاری که از باشگاه سر زد.

آیا این نوع برخورد از سوی مدیریت در دوران قبل از حضور ایرج عرب در باشگاه پرسپولیس هم با شما شده بود؟
بارهای قبل هم باشگاه مدام در پرداخت تاخیر ایجاد می‌کرد اما به هیچ وجه اعتراضی به این مسئله نمی‌کردیم. همیشه انتظار داشتیم که با رضایت دو جانبه این مشکلات حل شود اما در دوران مدیریت اخیر قول‌های زیادی به ما داده شد که طبیعتا هیچ یک اجرا نمی‌شدند و کاملا آگاهانه به ما دروغ گفته می‌شد.

بعد از رفتن شما ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه قصد ادامه کار با بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، امید عالیشاه و .... را نداشتید. واقعا همین طور است؟
نه این موضوع اصلا حقیقت ندارد و من نه تنها همه بازیکنانم را می خواستم بلکه درخواست داشتم نفرات معدودی هم به جمع‌مان اضافه شوند. اینکه خود آنها میل داشتند نفراتی را کنار بگذارند مربوط به خودشان است اما من چنین تصمیمی نداشتم. همه باریکنان تحت قرارداد باشگاه بودند و دلیل نداشت که بخواهیم بازیکنی را کنار بگذاریم. فقط می‌خواستیم چند بازیکن جذب کنیم.

با هماهنگی شما بندی در قرارداد اکثر بازیکنان وجود داشت که هر در پایان فصل اگر پیشنهاد داشتند می‌توانستند بروند؟
در مورد اضافه کردن بندی به قرارداد بازیکنان هیچ صحبتی از سوی مدیریت باشگاه با من نشده بود و از این موضوع بی‌اطلاع هستم.

شما میراثی از پرسپولیس بر جای گذاشتید که  شاید هیچ مربی دیگری نتواند آن را تکرار کند، فکر نمی‌کنید گابریل کالدرون کار خیلی سختی برای تکرار قهرمانی دارد؟
طبیعتا کار راحتی نخواهد بود. نه کالدرون بلکه اگر خود من هم می‌ماندم تکرار قهرمانی‌هایی که کسب شد بسیار سخت بود. کالدرون مربی فوق‌العاده و با سابقه‌ای بسیار درخشان است. انتظارات هم اکنون از پرسپولیس خیلی بالا رفته و قطعا کالدرون کار سختی پیش‌رو دارد.

هنوز برای خیلی از هواداران پرسپولیس جای سوال است که برانکو چرا تصمیم به ترک این تیم گرفت، آیا او از مدیریت باشگاه دلخور بود یا اینکه دیگر اشباع شده بود؟
دلیل اصلی تصمیم من مشکلاتی بود که در باشگاه وجود داشت و اراده‌ای برای حل آنها وجود نداشت. من و دستیارانم مربیان حرفه‌ای هستیم و زندگی‌مان از طریق فوتبال می‌چرخد. یک‌سال از پرسپولیس دریافتی نداشتیم و این خیلی بد بود. دلیل دیگری برای ترک پرسپولیس نداشتم.

یعنی اگر رفتار مدیریت باشگاه پرسپولیس با شما حرفه‌ای بود و به قول‌های‌شان عمل می‌کردند در این تیم می‌ماندید؟
طبعتا مشکلات موجود با این مدیریت حل نمی‌شد. از قرار معلوم طرحی برای کنار گذاشتن ما از پرسپولیس وجود داشت  و این طرح اجرا شد. به طور مثال در روز فینال جام حذفی هیچ یک از اعضای هیئت مدیره و خود مدیرعامل نزد بازیکنان و کادرفنی نیامدند که تبریک بگویند. برای هیچ از اعضای تیم پاداش قهرمانی این جام در نظر گرفته نشد. کار به جایی رسیده بود که من قبل از بازی آخرمان  شخصا از جیبم به بازیکنان پاداش دادم تا با انگیزه بالا به میدان روند.

حقیقت دارد که یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس قبل از فینال جام حذفی به شما گفته بود نگران پول‌تان نباشید چرا که او به زودی مدیرعامل خواهد شد و طلب‌تان را تسویه خواهد کرد؟
واقعیت این است که همه به یک شکل در باشگاه قول می‌دادند که هیچ یک عملی نشد. زندگی هیچ کس هم با قول و وعده نمی‌چرخد. همه در طول یک سال قول می‌دادند که می‌شود، می‌شود اما هیچ کدام عملی نشد. در واقع باشگاه به این شکل اداره می‌شد.

بحثی مطرح است که برانکو ایوانکوویچ بعد از اینکه پرسپولیس را نایب قهرمان آسیا کرد انتظار داشت فدراسیون او را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کند اما این اتفاق رخ نداد تا شما دیگر انگیزه چندانی برای ادامه حضور در فوتبال ایران را نداشته باشید.
نه این طور نیست. من اگر انگیزه لازم را برای ادامه کار نداشتم فصل را با کسب دو جام به پایان نمی‌رساندم. حتی لیست خرید و برنامه اردویی و تمرینی تیم را تحویل باشگاه داده بودم. این موضوع نشان می‌دهد که از قبل تصمیم به رفتن نگرفته بودم.

امکانش هست بگویید چه نفراتی در لیست شما بودند؟
بله؛ چرا که نه. من از باشگاه خواستم بازیکنان جوان به تیم‌های دیگر قرض داده شوند تا بتوانند بازی کنند. ضمن اینکه نعمتی دفاع پدیده، مهدی طارمی، محمدرضا حسینی و یک بازیکن جوان به نام علیرضا آرتا که یک مدافع جوان در مس کرمان بود را می‌خواستم.

بازیکنی هم در تیم بود که از شما بخواهد برای فصل بعد راهی یک تیم خارجی شود؟
 نه هیچ بازیکنی از من درخواست جدایی نداشت.

باشگاه پرسپولیس دستمزدی که برای گابریل کالدرون در نظر گرفته تقریبا 800 هزار دلار است، برخی از هواداران اعتقاد دارند وقتی قرار بود این مبلغ هزینه شود چرا برانکو ایوانکوویچ حفظ نشد در حالی که قرارداد شما کمتر از این مبلغ بود.
این مسئله به من ارتباط ندارد بکه باشگاه باید به این سوال پاسخ دهد. واقعیت این است که در 4 سالی که سرمربی پرسپولیس بودم مبلغ قراردادم ثابت بود و هیچ‌گاه آن را افزایش ندادند. در تمام این مدت با یک رقم قرارداد کار کردم و حتی قراردادی که برای فصل آینده نوشته بودیم با همان مبلغ سال اول یکی بود.

در ایران صحبت از این است که برانکو در الاهلی نمی‌تواند چندان موفق باشد چرا که این تیم نه هواداران زیادی دارد که در همه شرایط پشت تیم باشند و نه بازیکنانی که کیفیت و انگیزه شاگردانش در پرسپولیس را داشته باشند. ضمن اینکه عرب‌ها خیلی هم صبور نیستند.
 هیچ کس تضمینی برای موفقیت نمی‌دهد. من به تازگی به الاهلی ملحق شده‌ام. در ادامه راه خواهیم دید که چه کادر و بازیکنانی در اختیار دارم. ضمن اینکه هنوز قراردادی با این باشگاه امضا نکرده‌ام. ما تازه 5 روز پیش توانستیم روی خیلی از مسائل به توافق برسیم.

شما به عنوان سرمربی 4 فصل گذشته پرسپولیس چه توصیه‌هایی به گابریل کالدرون که جانشین شما شده است، دارید؟
آنچه باید به کالدرون بگویم این است که او تیمی را به دست آورده که کاملا شکل گرفته و در یک فصل دو جام گرفته  راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده است. بازیکنانش فوق‌العاده زحمت‌کش و متعصب هستند. در واقع کالدرون برترین نسل تاریخ پرسپولیس را به دست آورده است. او همچنین یک ارتش بسیار متعصب از هواداران پرسپولیس را پشت خود می‌بیند.
آنها قطعا در هر شرایطی کادرفنی و بازیکنان راحمایت خواهند کرد تا بتواند به بهترین نتایج برسد. در آخر می‌توانم به کالدرون پیشنهاد کنم که از همین الان ایجنت‌های خودش را آماده شکایت از فیفا برای گرفتن دستمزدش از پرسپولیس کند.

اینکه شما هنوز قراردادی با باشگاه الاهلی امضا نکردید ارتباطی با قرارداد فصل آینده‌تان با پرسپولیس دارد؟
نه هیچ ارتباطی ندارد. ما زودتر از اینها نتوانستیم بر سر یکسری مسائل به توافق برسیم. از آنجایی که تا تاریخ 26 ژوئن باشگاه پرسپولیس به تعهداتی در قبال من و همکاران عمل نکرده، خود به خود قرارداد فصل آینده ما با پرسپولیس فسخ شده است. من مربی حرفه‌ای هستم و زندگی‌ام از فوتبال می‌گذرد. طبیعتا حق دارم که با باشگاهای دیگر مذاکره و حتی قرارداد امضا کنم تا اینکه منتظر بمانم باشگاه پرسپولیس بعد از آن خدماتی که داشتم به تعهداتش عمل کند. اینطور نیست که بیشتر از این منتظر بمانم.

در روزهای اخیر وکیل شما با نمایندگان باشگاه پرسپولیس در استانبول جلساتی داشته است، آیا توافقی بین شما حاصل نشده است؟
امیر علی حسینی مدیر امور بین الملل و ذاکر وکیل باشگاه پرسپولیس به وکیل من در استانبول گفته‌اند که باشگاه نمی‌خواهد توافقی صورت بگیرد و دستمزدتان را پرداخت کند. در واقع آنها قصدی برای این کار ندارند.

فکر می‌کردید نهایتا با پرسپولیس به این شکل قطع همکاری کنید و با شرایط بوجود آمده تصور اینکه دوباره به این تیم برگردید وجود دارد؟
واقعا انتظار نداشتم جواب زحمات من و همکارانم را به این شکل بدهند. در مورد بازگشتن به پرسپولیس نمی‌توان در مورد آینده حرف زد. مخصوصا اینکه ما مربیان حرفه‌ای همیشه چمدان‌های‌مان آماده برای سفر است.

پیامی برای هواداران پرسپولیس دارید؟
تشکر فراوان و بی‌دریغ از همه آنها که یادشان همیشه در قلبم باقی خواهد ماند. انتظارم از هواداران پرسپولیس این است که همانند قبل پشت تیم باشند و از بازیکنان حمایت کامل کنند چرا که آنها شایسته هر نوع تقدیری هستند. بازیکنانی که متعصب و باهوش هستند و هدف‌شان سربلندی باشگاه است. آنها هیچ وقت از تلاش برای موفقیت بیشتر دریغ نکردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    44 0
    لعنت بر ه چی مدیر بی لیاقت تو ایرانه که با ادم فروشی و ... به پست و مقام رسیده
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    10 0
    ایندفعه بخواد چند میلیون دلار غرامت بگیره باید از جیب عمه و خواهر اون مدیران کثافت دزد بدنش . بیشرفها مردم گرسنه ان بیت المالو نابود کردین با این فوتبال لجن
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    4 4
    از اول هم معلوم بود برانکو به خاطر این مدیران بی کفایت از ایران رفت.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    1 1
    آقا حق داره وقتی دستمزدش رو نمیدن .این مدیران بی لیاقت هر از چندگاهی عوض میشن و جیبهاشونو از بیت المال پر میکنند و آبروی کشور ما را میبرند . ببینید چند تا شکایت در این مدت در فیفا علیه ایران مطرح شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس