خبر ویژه

یک روزنامه آلمانی نوشت شاهد شکست توافق هسته‌ای با ایران هستیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

تاگس اشپیگل سایتونگ با اشاره به پایان ضرب‌الاجل دو ماهه ایران به اروپا نوشت: جهان شاهد شکست آرام آرام توافق ایران بوده است. هنگامی که آمریکا بیش از یک سال پیش از توافق خارج شد و تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد، آشکار بود که در نهایت چه خواهد شد. با وجود این، اروپایی‌ها ماه‌ها تلاش کردند تا تاثیر تحریم‌ها را کاهش داده و ایران را در توافق حفظ کنند. اما اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی و سیاسی برای چنین کاری بیش از حد ضعیف است.

بیشتر بخوانید:

سیاست فشار حداکثری آمریکا به ایران که می‌رسد،‌ ناکام می‌ماند


آلمان و شرکای اروپایی آن، فقط به این علت که یک بار شکست خورده‌اند، نباید اکنون از تلاش دست بکشند. حامیان این توافق با ماموریت جدیدی مواجه هستند که این بار شانس بیشتری برای موفقیت دارد؛ آنها باید از وقوع بدترین حالت جلوگیری کنند.


بدترین حالت چگونه خواهد بود؟ ایران اورانیوم با غنای بیشتری تولید خواهد کرد و از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای خارج خواهد شد. عربستان سعودی به نوبه خود یک بمب اتمی فراهم خواهد کرد. تنش‌های موجود در منطقه تشدید شده و احتمال اینکه خاورمیانه درگیر جنگ بعدی شود هر روز بیشتر خواهد شد.


آلمان و شرکای اروپایی آن می‌توانند ایران را به انتخاب مسیر دوم ترغیب و تشویق کنند. آنها باید یک نقشه راه برای برقراری دوباره توافق را ایجاد کنند و باید بدترین و جدی‌ترین تاثیرات تحریم‌های جدید را به هر شکل ممکن کاهش دهند.


به گزارش خبر آنلاین، روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این باره نوشت: رهبران اروپا از ایران خواسته بودند برجام را نقض نکند، ولی اکنون توجه آنها بر این است که مانع ایران در اتخاذ گام‌های جدی‌تر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    ما باید مثل خودشان با آنها برخورد کنیم نامردها ما را سرکار گذاشته اند تعهدات یکطرفه ای را تحمیل کرده اند و از طرف دیگر هم تحریم می کنند و مردم را به سختی انداخته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس