کد خبر 972972
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
سازمان لیگ

به احتمال قوی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران در یک پروسه یک ساله جای خود را به کمیته مسابقات می دهد.

به گزارش مشرق، سال های سال همه بازی های لیگ چه در بخش آقایان و چه در بخش خانم ها زیر نظر کمیته مسابقات برگزار می شد که این کمیته یکی از کمیته های زیر مجموعه فدراسیون فوتبال بود اما چند سالی است که با تاسیس سازمان لیگ برتر برگزاری بازی ها به این سازمان محول شد که مجموعه ای جدا زیر نظر فدراسیون فوتبال است و به عنوان یک شرکت خصوصی به ثبت رسیده است!

وقتی بحث دو شغله بودن حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ برتر مطرح شد او به درستی اشاره کرد که قانون دو شغله بودن شامل حال وی نمی شود چرا که سازمان لیگ برتر به عنوان یک شرکت خصوصی به ثبت رسیده است. جالب اینکه با وجود تغییرات گسترده ای که در راس هرم سازمان لیگ برتر به وجود آمده است هنوز در اداره ثبت شرکت ها نام عزیز محمدی به عنوان رییس سازمان لیگ برتر به چشم می خورد و چندی پیش اداره مالیات به این بهانه حساب های عزیز محمدی رییس پیشین سازمان لیگ برتر را بست. البته عزیز محمدی با مراجعه به اداره مالیات و توضیح واقعیت ها این مشکل را رفع کرد. هر چند اکنون هم حساب های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی شدید مالیاتی سازمان لیگ بسته است. گویی این سازمان از سال 91 در پرداخت مالیات ها کوتاهی کرده است و هم اکنون رقمی که این سازمان به اداره مالیات بدهکار است یک رقم سنگین است.

بیشتر بخوانید:

جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال

با تشکیل سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال که ریاست آن به صادق درودگرمحول شده است که پیش از این رییس کمیته بازار یابی سازمان لیگ برتر بود دیگر ادامه حیات سازمان لیگ برتر برای فدراسیون فوتبال توجیه قانونی ندارد به خصوص که بازی های لیگ هم زیر نظر کمیته مسابقات برگزار می شود که پیش تر زیر مجموعه فدراسیون فوتبال بود. به دنبال رای صادره از سوی کمیته اخلاق در مورد بهاروند و فتاحی زمزمه انحلال سازمان لیگ برتر شدت بیشتری گرفت. به هر صورت این پروسه مد نظر فدراسیون فوتبال است و در ماه های آینده و رفته رفته اجرایی می شود.

گفتنی است در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کننده بازی ها کمیته مسابقات است که مستقیما زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اداره می شود. در کشورهای توسعه یافته هم بازی های لیگ مستقیما زیر نظر فدراسیون فوتبال البته با کمک اتحادیه باشگاه ها برگزار می شود اما در فوتبال ایران اتحادیه باشگاه ها نقشی در برگزاری بازی ها ندارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس