گزارش‌‌های بدحجابی و پارتی در کانال «دادسرای ارشاد» ثبت می‌شود

کانال رسمی «دادسرای ارشاد تهران» در پیام‌رسان‌های داخلی و اینستاگرام برای دریافت گزارش‌های مردمی هنجارشکنی، راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق، سرپرست دادسرای ارشاد از شهروندان تهرانی خواسته است که در راستای مقابله با برخی تلاش‌ها برای ضربه به بنیان خانواده ایرانی، با مشاهده هرگونه کشف حجاب یا اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...، اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا، انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم، به شماره 09054309484 در پیام‌رسان‌های بله، سروش، ایتا و... ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

برخورد با کشف حجاب در فرودگاه‌های کشور

محمد مهدی حاج محمدی، سرپرست دادسرای ارشاد گفت: این اقدام برای تسریع در برخورد با هنجارشکنی‌ها با استفاده از ظرفیت شهروندان دغدغه‌مند است.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان، وقتی با هنجارشکنی‌ها مواجه می‌شوند علاقه دارند آن را گزارش کنند؛ اما نمی‌دانند از چه طریق باید این اقدام صورت گیرد و ارسال گزارش به پلیس و وصول آن به دادسرا نیز ممکن است با مقدار زمان بیشتری مواجه شود، لذا بر آن شدیم با ورود به این موضوع از ناحیه دادسرا، به برخورد با مظاهر علنی جرائم منافی اخلاق و عفت، تسریع بخشیم.

سرپرست دادسرای ارشاد گفت: قصد داریم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که اگر فردی با هنجارشکنی مواجه شد و مایل بود آن را در راستای حمایت از بنیان خانواده ایرانی و اصلاح وضعیت جامعه گزارش کند، بتواند به یک مرجع مشخص اطلاع دهد و در اصلاح آن مورد مشارکت داشته باشد.

به همین منظور شهروندان می‌توانند با مراجعه به کانالهای دادسرای ارشاد در پیام‌رسان‌ها به آدرس dadsara_ershad@ ، در جریان برخورد با موارد تخلف قرار بگیرند.

براساس این گزارش، مستندات لازم برای گزارش کشف حجاب و اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، شامل فیلم یا تصاویری از خودرو که سرنشین خاطی و پلاک در آن مشخص باشد، است.

همچنین برای گزارش اماکن متخلف، ذکر نام مغازه، آدرس دقیق آن و ذکر زمان وقوع جرم کفایت می‌کند؛ البته در صورتی که فیلم یا تصاویری از اتفاق مورد نظر به این شماره ارسال شود، به میزان زیادی به فرآیند پیگیری کمک می‌کند.

چندی پیش، معرفی شماره تلفنی توسط سرپرست دادسرای ارشاد بسیار خبرساز شد. این شماره که برای گزارش مردمی درباره هرگونه کشف حجاب در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و یا اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا، انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و ... ارائه شده بود با استقبال خوب مردم دغدغه‌مند روبرو شده است.

آن موقع گفته شده بود که شهروندان به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و ...» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام رسان‌های سروش، ایتا و... ارسال کنند.

هرچند که رییس پلیس پایتخت پس از آن اعلام کرده بود که هیچ شماره‌ای برای اعلام گزارش بدحجابی داخل خودروها از سوی مردم وجود ندارد، اما اکنون علاوه بر شماره تلفن، پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز در این زمینه فعال شده است.

اما اکنون در گام دوم، دادسرای ارشاد کانالی به نام همین دادسرا و با شناسه کاربری dadsara_ershad@ در پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه اجتماعی اینستاگرام تعبیه کرده است. راه اندازی این کانال ها با هدف تسریع و تسهیل ارتباط مردم با این دادسرا و آموزش چگونگی ارسال مستندات مردمی و همچنین ارائه روند برخورد قانونی با جرائم منافی اخلاق و عفت عمومی صورت گرفته است.

این درحالی است که غلامحسین اسماعیلی در مورد اعلام این شماره تلفن از سوی دادستانی برای گزارش بدحجابی گفته بود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و ناظر به موارد علنی است و به هیچ عنوان وارد حریم خصوصی افراد شدن و تحقیق و تفحص برای این قبیل از امور، اجازه داده نشده است.

وی افزود: ما و پلیس همکار هم هستیم و پلیس ضابط قضائی است و موازی کاری بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیست. این موضوع هم اگر در چارچوب قانون امر به معروف و نهی از منکر باشد، حمایت می‌شود و فرقی نمی‌کند از ناحیه شهروندان یا پلیس باشد. ولی اگر کاری خارج از قانون انجام شود مورد حمایت ما نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بجانیاورندگان IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    18 11
    شهرستان ها رو چکار کنیم کلی مدرک دارم؟؟؟
    • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      3 8
      آفرين به تو كه مدرك داري خخخخخ نكنه ميخواي اينجا بگم بگم راه بندازي؟ خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    18 11
    عجب بیزینسی شده این بدحجابی
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    12 26
    این راه اشتباهه! مثلا من با شما خصومت شخصی دارم به دروغ گزارش می کنم که فلانی روسری اش افتاده! تا طرف بیاد ثابت کنه که اینطور نبوده!(تازه اگه کسی به حرفش گوش بده که نمی ده!) باز باید 10 بار بره دادسرا و برگرده منم دلم خنک میشه!
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      18 6
      این جوری هم نیست که به صرف یک گزارش ... اونها دنبال موارد تعمد و تکرارند
    • ... IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      16 1
      اول خبر رو بخون بعدش بیا نظر ثبت کن (مستندات لازم برای گزارش کشف حجاب و اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، شامل فیلم یا تصاویری از خودرو که سرنشین خاطی و پلاک در آن مشخص باشد، است)
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    12 2
    آیا تا حالا شما یک فیلم و سریال دیده اید در مورد مشکلات متعدد بیحجابی؟
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      10 2
      از کسانی که خود مروج بی حجابی و بد حجابیند می شود انتظار تولید چنین فیلمهایی داشت ؟ و اگر ساختند چه فایده مهمی ... ؟
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      12 2
      صداسیمای کم خاصیت مانند کبک کله اش رو کرده توی برف ...هیچی نمی خواهد ببیند!
  • حسین آقا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    7 0
    ...... خب این شماره فقط مال تهرانه یا نه؟؟.. به احتمال زیاد باید برای تهران باشه. چون شهرستان ها که از ان موارد زیاد نیست و به تعداد انگشتان دسته..
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      9 0
      مثلا گیلان و مازندران کمن که فیلم و عکسشون بیرون میزنه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    16 1
    برای آقایان هم گشت بگذارید که تذکر بدهند شلوارهای سوراخ دار و ابرو های برداشته و بدن تاتو کرده و موهای آنچنانی . کلا وضعیت فعلی در سان جمهوری اسلامی نیست
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    7 15
    وقتی این مدل کارها جواب نمی دهد و این را هم می دانند . یعنی بهانه است برای سرپوش گذاشتن کارهای دیگر
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    12 27
    من که هر چقدر تو قران و نهج البلاغه گشتم چیزی پیدا نکردم که بگه خبر چینی مردم رو کنید و هرکس هر خلافی کرد فوری امارشو بدید.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      18 2
      کسی که در ملأ عام گناهی مرتکب شود غیبتش جایز است ، و اگر موردی ابزار ترویج منکرات و مقدمات بی عفتی و ... را فراهم آورد از باب اهم و‌ مهم وظیفه همگان برخورد است هر کسی به نحوی ، گزارش هم یه نمونه است . در ضمن نهج البلاغه بخشی از سخنان امیر المومنین علیه السلام است که به نظر سید رضی بلاغت بیشتری داشته ، پس نه همه سخنان مولاست ، و نه سخنان دیگر معصومان علیهم السلام را در بر دارد .
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      16 4
      خبرچینی نیست یک نوع امربه معروف و نهی از منکر هست چون این افراد خیلی نترسن یا پررو یا پارتی گردن کلفت دارن رو نمیشه منو شما امر کنیم بنابراین از یک نهادی باید نهی از منکر بشن
  • امیر IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    8 10
    قوه قضاییه بر انحراف اذهان عمومی از این همه فساد اقتصادی پیدا و پنهانی که منسوب به حکومتی ها و وابستگانشون است اومده تمرکز کرده بر روی کشف حجاب. خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      14 5
      تمرکز ؟! یعنی شما دادگاههای مفتسد اقتصادی رو ندیدید ؟!
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      9 2
      تبریک ! سطح غیرت شما خیلی عالیست !
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    13 2
    به احتمال خیلی زیاد پیج اینستاگرامش رو مردان زناکار و موافق با برهنگی ریپورت کنن .. یک اطلاع رسانی قوی داشته باشید
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    8 1
    شما یه سر بیا کتابخانه ملی ببین به چی میگن بدحجابی
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    پیچش بسته شد که...
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 1
    پیجشون حذف شد ولی خیلی هیجان داشت
  • سلطانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    3 3
    سلام.خسته نباشید.لطف کنید اول از صداوسیما وسلبریتیها شروع کنید.اینها الگوی مردم تو جامعه هستن.همکارای,شما دختر ۱۸ساله رو بخاطر بی حجابی ورفتار های ناهنجار بابدترین نوع برخورد دستگیر میکنن ولی فلان بازیگر ما بابدترین نوع حجاب با رفتاری واقعا زننده تو چشم خلق الله تو یه جای عمومی مثلا اکران فیلم حاضر میشه هیچکس هم کاری نداره .لطفا سیاست یک بام ودو هوا رو تو این مورد اجرانکنید.اگه قانونی هست برای همه اجرا بشه.مثل قانون دزدی نباشه که کسیکه بخاطر نون شب دزدی میکنه دزده وهمه جوره ابروشو میبرن،ولی کسی از رده بالاییها دزدی میکنه میشه اختلاس واشتباه حسابرسی وخیلی راحت با ذکر اسم مستعار ابروش حفظ میشه وخیلی شیک ورسمی ازکشور خارج میشه ویا دادگاهی براش برپا میشه غیرعلنیه وتو سکوت وبا فشار پارتیهاش به تعویق صدور حکم منجرمیشه.بسم الله از خودتون شروع کنین.
    • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      0 0
      موافقم باهاتون
  • محسن IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 5
    متاسفانه به نظر میرسه که نوعی لج و لجبازی داره صورت می گیره، به این معنی که چون خیلیها به این جور برخوردها انتقاد دارن، دادسرای ارشاد عمداً دایرۀ برخوردها رو وسیعتر می کنه. جا داره بزرگترهای نظام وارد بشن و جلو این قبیل اقدامهای ناپخته و خارج از شانِ نظام رو بگیرن.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    3 1
    هدف فقط درگیر کردن خانواده های دین دار و مردم متدین با مسائل اجتماعی و سرگرم کردن اون ها هست تا دولت ها خیلی راحت هر کاری خواستند انجام بدن! هیچ منکر و حرامی بالاتر از بتن ریزی هسته ای و وطن فروشی هسته ای نیست. والسلام
  • محمدعلی قاسمی ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    جواب گو نیستن آقا فقط سرکاریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس