سراب اینستکس/مرور برجام اروپایی؛ از وعده توخالی تا شروط طلبکارانه

یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی تأکید کرد ایران که در قبال خروج ترامپ از برجام راهبرد صبر پیشه کرده بود، سیاست خود را تغییر داده و راهبرد اقدام را درپیش گرفته است.

به گزارش مشرق، آسوشتیدپرس نوشت: از آنجا که انتظار نمی‌رود ۳ کشور اروپایی در مقابل خروج آمریکا و سیاست فشار و تحریم کاری انجام دهند، ایران خود وارد میدان شده است.

سال گذشته، زمانی‌که آمریکا به‌طور یک‌جانبه از توافق خارج شد، مقامات ایرانی راهبرد صبر اتخاذ کردند. اما به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران و قرارگرفتن سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها، تهران به‌سرعت راهبرد خود را تغییر داده است و با راهبرد اقدام و عمل وارد میدان شده است. ایران در اقدامی خارج از انتظار، ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را افزایش داد.

این اقدام (عبور اورانیوم غنی‌شده از مرز ۳۰۰ کیلوگرم) گام نخست ایران برای کاهش تعهدات بر پایه بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به‌شمار می‌رود؛ بندهایی که برای تهران این حق را قائل شده در صورت عدم اجرای برجام از سوی طرف مقابل، به‌صورت جزئی یا کلی تعهدات خود را به حالت تعلیق درآورد.

ایران اینک در آستانه گام دوم خود قرار دارد؛ مرحله‌ای که زمان آن ۱۶ تیرماه فرا می‌رسد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    لعنتیها برای ایران چاره ای دیگر نگذاشته اند
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    4 0
    اروپایها کارمند اداره ای هستند که ریاست آن امریکاست.طرف اصلی شما هرگونه که بخواهید مبارزه یا دادوستد کنید آمریکاست.آمریکا میگوید به دنبال جنگ باایران نیست ولی دنبال تحریم حداکثری است.که درواقع هردو روش یکی است مانندکسی که بگوید من این درخت را برش نمیدهم ولی اب وکود هم به ان نمیدهم درواقع هدف خشکاندن وسپس نابود کردن است. که انشاله این آرزو را به گور خواهد برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس