کد خبر 972260
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
تدوین طرح ۲ فوریتی برای حمایت از کولبران در مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران گفت: 100 هزار کولبر کردستانی می‌توانند در دور زدن تحریم‌ها به کشور کمک کنند.

به گزارش مشرق، سید احسن علوی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ‌شورای ‌اسلامی، با بیان اینکه تعداد کولبران در استان کردستان به بالای ۱۰۰ هزار نفر رسیده است، گفت: وقتی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مجلس آمد، به او گفتم که باید دولت در خصوص ساماندهی کولبران اقدام قاطع کرده و از شعار دادن پرهیز کند.

بیشتر بخوانید

طرح ۲ فوریتی برای حمایت از کولبران در مجلس

وی افزود: کولبرانی که به دلیل گرفتاری در معیشت و اقتصاد مجبور به این کار سخت و عبور از مناطق صعب‌العبور شده‌اند و دولت هم کاری برای آنها نمی‌کند، در تنگناهای اقتصادی و برای رفع مشکلات خانواده‌هایشان باید چه کنند؟ لذا دولت باید پاسخ دهد که عمر کولبران در دست کیست؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح‌ کرد:‌ دولت باید با ترسیم فرماندهی واحد و ساماندهی کولبران در خصوص وضعیت اشتغال آنان تعیین تکلیف کند.

علوی با بیان اینکه برخی کولبران دارای تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا هستند، نیازمند حمایت از دولت هستند، این در حالی است که هیچ چارچوبی برای امرار معاش باثبات برای کولبران در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد:‌ کولبران متاسفانه فاقد هرگونه حمایت از نهادهای خاص و سازمان‌های حمایتی هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه می‌توان با بازگشایی بازارچه‌های مرزی کمی از مشکلات کولبران را حل و فصل کرد، اظهار داشت‌: متاسفانه متولی واقعی برای رصد و بازگشایی بازارچه‌های مرزی وجود ندارد، این در حالی است که نحوه فعالیت بازارچه‌های مرزی می‌تواند در دوران فعلی در جهت دور زدن تحریم‌ها کمک‌حال کشور باشد.

علوی تصریح‌ کرد:‌ مجاری قانونی می‌توانند با ساماندهی و حمایت از کولبران و ضابطه‌مند کردن آنان ضمن درآمدزایی برای کشور، درآمدهای پایدار برای کولبران ایجاد کنند.

وی افزود: کولبری که در مناطق مرزی به فعالیت می‌پردازد، نه کشاورزی دارد و نه کاسبی خاصی، این در حالی است که تنها وسیله امرار معاش آنها شغل کولبری است و روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت‌: متاسفانه دلالان و سودجویان در تهران با جابجایی چند جنس و کالا سود میلیونی می‌کنند، اما کولبران زحمتکش در مناطق صعب‌العبور بارهای سنگین را بر دوش خود تحمل کرده و درآمد چند هزار تومانی دارند.

علوی با بیان اینکه باید تعریف حقوق بشر مشخص شود، از دولت سوال کرد حقوق کولبران در اولویتشان قرار دارد یا خیر؟

وی خاطرنشان‌ کرد:‌ کولبران برای حفظ آبروی خود شغلی شرافتمندانه انتخاب کرده‌اند و به دنبال کارهای خلاف نیستند، گفت: دولت می‌تواند برای رفع مشکلات کشور از ظرفیت کولبران استفاده حداکثری کند و با آنکه برخی مشکلات در حال حل و فصل شدن است ما منتظر تعیین تکلیف قوانین حمایتی و پشتیبانی از کولبران هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    3 1
    چای و صابون و مشروب و اسلحه وپارچه و شامپو و لوازم الکنریکی نیارن و ارز خارج نکنند از کشورکمک پیشکش
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    1 0
    حمایت از کالای داخلی #بنجول#
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    3 1
    کولبران قاچاق نکنند و موجب گران و رکود نشوند کمک پیشکش
  • امیر IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    همه رو در صنعت توریست فعال کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس