کد خبر 972181
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
محمدجواد حاج‌علی‌اکبری

امام جمعه موقت تهران گفت: مسأله حجاب تنها یک پوشش نیست بلکه یک امر اساسی، جدی و سرنوشت ساز برای نهضت اسلامی است و حجاب، پرچم هویت اسلامی و انقلابی در جامعه است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و امام جمعه موقت تهران درجمع دانش‌‌آموزان قرارگاه ملی دختران درباره موضوع عفاف و حجاب گفت: مسأله حجاب تنها یک پوشش نیست بلکه یک امر اساسی، جدی و سرنوشت ساز برای نهضت اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

دخترانی که سپر پدر در برابر آتش هستند

طهارت، تزکیه و خانواده از مبانی مهم حیات طیبه است و همه فضیلت‌های انسانی بر اساس این اصول مهم استوار است و ریشه این موارد، حیا و عفاف است.

حجاب، پرچم هویت اسلامی و انقلابی است که بر اساس عفاف شکل می‌گیرد و بنیان اصلی و اساسی این موارد، حیا است.

آیا می‌شود راجع به تمدن اسلامی صحبت کرد اما مسأله حیا و عفاف جزء مسائل فرعی باشد؟ یکی از مهم‌ترین اصول تمدن اسلامی موضوع حیا، عفاف و حجاب است.
 

خواهش من از دختران به ویژه انجمن اسلامی این است که نقش این عنصر اساسی (حیا،عفاف و حجاب) را با یک نگاه متفاوت مورد مطالعه قرار دهید و به این موضوع به عنوان یکی از ارکان اصلی ساخت تمدن اسلامی نگاه کنید.
 

 ما با یک رفتارهای غیر قابل تحملی در زمینه پوشش و حیا مواجه هستیم و این نشانه کم کاری‌های ما و پرکاری دشمن است البته نمی‌گوییم کاری انجام نشده بلکه کم کاری هایی در این خصوص شده است.

با وضعیت موجود در جامعه نیاز به یک مقاومت ملی و فراگیر است و هسته‌های این حرکت جوانان هستند و همه باید به میدان بیایند و حضور دختران در این زمینه مورد تأکید بیشتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 4
    فردایش خواهیم دید که بد عفاف و بد حجابی ها بی حیاتر و بی شرفتر عمل خواهند کرد از باب لجاجت و لج بازی.....!!!!!
  • تقاضا از جوان پنجاه و چند ساله IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 6
    پس به زنها واجب نیست.ایول.لطفا حجاب رو برای زنهای بالای چهل سال آزاد کنید.مردیم از گرما
    • انرژی هسته ای IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      واجبه خود خدا تو سوره نساء فرموده من و شما که بنده خدا هستیم حق نداریم که حرام خدا رو به هر بهانه ای برای خودمون حلال کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس