کد خبر 972128
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳

سفر در عین حال که می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات باشد، اگر در زمان نامناسبی انجام گردد تجربه ای ناخوشایند را به همراه خواهد داشت. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات به هنگام سفر، انتخاب زمان مناسب برای آن است. مشهد از جمله محبوب‌ترین مقاصد داخلی است که در تمامی فصول سال میزبان گردشگران می‌باشد. اگر می‌خواهید از بهترین سفر برای سفر به مشهد آگاهی داشته باشید با این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط همراه شوید.

شهرشناسی

مشهد مرکز استان خراسان رضوی است و در قسمت شمال شرقی ایران قرار دارد. یکی از مهم‌ترین مراکز زیارتی مسلمانان یعنی حرم امام رضا (ع) در این شهر قرار گرفته است و همین موضوع تقریباً مهم‌ترین دلیل سفر به این شهر محسوب می‌شود. سالانه بیش از ۲۷ میلیون نفر زائر به این شهر مقدس سفر می‌کنند. عمده‌ی اقتصاد شهر مشهد متکی به حرم رضوی است. به غیر از آن تولید زعفران، زرشک، نبات، خشکبار، قالی و چرم نقش مهمی در اقتصاد شهر مشهد ایفا می‌کند. مشهد در دوره‌های تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده؛ در دوران افشاریان شهر مشهد پایتخت ایران بوده است. مشهد همچنین دومین شهر پرجمعیت ایران بعد از تهران است. مردم مشهد به زبان فارسی و لهجه‌ی مشهدی صحبت می‌کنند.

 کلان‌شهر مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران محسوب می‌شود. مشهد در واقع دشتی است که بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده است. آب و هوای مشهد معتدل تلقی می‌شود، زمستان‌ها سرد و مرطوب و تابستان‌ها گرم و خشک هستند.

از مهم‌ترین سوغات شهر مشهد می‌توان به گلیم، نمد، انگشتر فیروزه، نبات، زرشک، زعفران، هل، محصولات چرمی و دیگ‌های سنگی اشاره کرد. جالب است بدانید در مشهد به ظروف و دیگ‌های سنگی هر کاره گفته می‌شود و این ظروف همواره از مهم‌ترین ره آوردهای شهر مشهد به شمار می‌رفته اند.

حمل و نقل

شهر مشهد به سیستم قطار زیرزمینی‌ (مترو)، اتوبوس‌های داخل شهری و تاکسی مجهز است. سفر به مشهد از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس امکان پذیر است، چرا که مشهد به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، راه آهن و پایانه‌ی اتوبوسرانی مجهز می‌باشد. تقریباً می‌توان گفت هواپیما رایج‌ترین روش سفر به شهر مشهد است, بلیط هواپیما مشهد توسط تمامی شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌گردد. مِستر بلیط که سامانه‌ی فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیماست، لیست کاملی از ارزان‌ترین و بهترین بلیط‌های قطار، هواپیما و اتوبوس مشهد را برای شما فراهم می‌کند. در این وب‌سایت به سرعت و آسانی می‌توانید بلیط مورد نظر خود به این مقصد و دیگر مقاصد داخلی و خارجی را تهیه کنید.

یکی دیگر از وسایل نقلیه‌ی بسیار محبوب برای سفر به مشهد، قطار است. شرکت‌های ریلی مانند رجا، فدک و نورالرضا از قطارهایی بسیار مدرن، پیشرفته و لوکس برای سرویس‌های خود به مقصد مشهد استفاده می‌کنند. بلیط قطار تهران مشهد با  قیمت‌هایی مناسب توسط تمامی شرکت‌های ریلی به مسافران عرضه می‌گردد.

مسافت زمینی بین تهران و مشهد در حدود ۸۸۰ کیلومتر است، چنانچه به سفر هوایی علاقه مند نبوده و در بین روش‌های سفر زمینی قطار را نیز انتخاب نکنید، همچنان می‌توانید از راه زمینی و با اتوبوس بین شهری به این شهر سفر کنید. اتوبوس‌های بین شهری از تمامی شهرهای ایران و توسط تمامی شرکت‌های اتوبوسرانی به سمت مشهد حرکت می‌کنند. شرکت‌های مسافربری عموماً از اتوبوس‌های VIP برای این مقصد استفاده می‌کنند. بلیط اتوبوس تهران مشهد در جدول زمان بندی مشخص در وب‌سایت مستر بلیط قابل رزرو و خریداری است.

بهترین زمان سفر به مشهد

همانطور که گفته شد مشهد دارای زمستان‌هایی بسیار سرد است، دمایی در حدود ۱۵ درجه‌ی زیر صفر. تابستان‌ها هم در این شهر بسیار گرم هستند، دمایی در حدود ۴۳ درجه‌ی سانتی گراد. بنابراین این دو فصل برای سفر به مشهد زیاد توصیه نمی‌شوند. البته تمامی این موارد در صورتی مصداق پیدا می‌کند که فرد به سفر کردن در گرما و یا سرمای شدید علاقه مند نباشد. از طرف دیگر می‌توان گفت فصل پاییز به دلیل آب و هوایی خنک (خصوصاً مهرماه) انتخابی مناسب برای سفر به این شهر به شمار می‌رود. به دلیل بازگشایی مدارس، افراد کمتری به مشهد سفر کرده و به طور کلی خلوت تر است. می‌توان گفت بهار بهترین فصل برای سفر به مشهد است. این شهر در فصل بهار از آب و هوایی بسیار معتدل و مطلوب برخوردار است.

در عین حال مناسبت‌هایی نیز وجود دارند که در آن‌ها سفر به مشهد گزینه‌ی خوبی است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایام ماه رمضان، ایام محرم، شهادت و ولادت امام رضا (ع) اشاره کرد. در زمان‌های ذکر شده شهر مشهد علی الخصوص حرم رضوی اگرچه بسیار شلوغ است، اما از حال و هوای بی‌نظیری بهره مند است. بنابراین می‌تواند تجربه ای منحصر بفرد از سفر به مشهد را رقم بزند.

مشهد با برخورداری از حرم رضوی، مجموعه ای از جاذبه‌های گردشگری و سیستم حمل و نقلی کارآمد، یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی به حساب می‌آید.

 

منبع :‌ ویرلن

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس