تکاور دریایی آمریکا

عضو ارشد نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه پس از تبرئه از اتهامات قتل و ارتکاب جرائم جنگی از رئیس‌جمهور آمریکا و شبکه خبری فاکس‌نیوز تشکر کرد.

به گزارش مشرق، عضو ارشد نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه (۱۱ تیرماه) بعد از آنکه از اتهامات قتل و ارتکاب جرائم جنگی در عراق تبرئه شد از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش و شبکه خبری فاکس‌نیوز تشکر کرد.

هیئت منصفه یک دادگاه نظامی در آمریکا روز سه‌شنبه «ادوارد گالاگر»، فرمانده سابق یگان عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا را از اتهام قتل یک زندانی نوجوان در سال ۲۰۱۷ و شلیک به سمت دو غیرنظامی دیگر در عراق تبرئه کرد.

گالاگر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری مورد علاقه ترامپ، فاکس‌نیوز گفت: «فاکس‌نیوز! می‌خواهم از شما به خاطر اینکه از روز اول در کنار ما بودید، تشکر کنم.» او گفت از ترامپ هم بابت «مداخله» در پرونده‌اش تشکر می‌کند.

ترامپ خردادماه سال جاری گفته بود که به دنبال عفو دو یا سه نفر از نظامیان آمریکایی است که به دلیل «برخورد غیرعادلانه» به ارتکاب جنایات جنگی متهم شده‌اند. گالاگر یکی از این نظامیان بود.

دادستان‌های آمریکایی قبلاً گفته بودند گالاگر در جریان حضور هشت ماهه خود در میدان‌های رزمی چندین فرد بی‌گناه را به قتل رسانده است. او در صورت احراز جرم به حبس ابد محکوم می‌شد.

یکی از جرائم گالاگر قتل از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده یک عضو ۱۵ ساله گروه تروریستی داعش بوده. گفته می‌شود تکاور آمریکایی این عضو داعش را که در جریان یک حمله هوایی در می ۲۰۱۷ زخمی شده بود با چاقو به قتل رسانده و سپس با جسدش عکس گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس