کالدرون

سرمربی جدید پرسپولیس که قرار است برای شکست استقلال در دربی پیش رو در فصل نوزدهم پاداش بگیرد سابقه شکست دادن رقیب سنتی سرخپوشان را در کارنامه اش دارد.

سرویس ورزش مشرق گابریل کالدرون سرمربی جدید و آرژانتینی تیم پرسپولیس از امروز رسماً تمرینات تیمش را زیر نظر گرفت. او که در منطقه خاورمیانه سال‌ها هدایت تیم‌های ملی کشورهای مختلف و البته باشگاه‌های زیادی را در دست داشته همراه با تیم‌های باشگاهی اش سابقه رویارویی با تیم‌های باشگاهی کشورمان را نیز در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:
 

جانشین برانکو در پرسپولیس را بیشتر بشناسید / کالدرون؛ متخصص در تیم‌های مدعی! +عکس و کارنامه

به گزارش مشرق، کالدرون ۵۹ ساله در لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۹ همراه با تیم فوتبال الاتحاد عربستان به فینال رسید. این مربی در گروهی مسابقات را برگزار کرد که تیم استقلال هم با این تیم همگروه بود. استقلال در دیدار رفت در جده نتیجه را ۱-۲ واگذار کرد. یک ماراتن تلخ که استقلال تا دقیقه ۸۹ با تک گل آرش برهانی از حریف خود پیش بود ولی در همان دقیقه و البته دقیقه ۳+۹۰ (وقت‌های اضافه) با دریافت ۲ گل ورق برگشت و شاگردان قلعه نویی مغلوب شدند.

دیدار برگشت دو تیم نیز در تهران برای استقلال همراه با امتیازات کامل نبود و در نهایت دو تیم با نتیجه ۱-۱ به کار خود پایان دادند. تک گل دور برگشت استقلالی‌ها را علی علیزاده که با آن پرتاب‌های اوت دستی معروفش در ذهن هواداران مانده، برای این تیم به ثمر رساند.

در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۰۹ الاتحاد صدرنشین گروه شد و استقلال به عنوان قعرنشین گروه با مسابقات وداع کرد و حذف شد! در ادامه الاتحاد با رسیدن به دیدار نهایی مقابل تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی با نتیجه ۱-۲ شکست خورده و نایب قهرمان شد. این تیم در مرحله گروهی موفق شد ۱۴ گل مقابل حریفان خود به ثمر برساند. سپس در دیدار تک حذفی یک هشتم نهایی ۲ گل زد، در بازی رفت و برگشت یک چهارم ۵ گل و در دیدار نیمه نهایی که آن هم رفت و برگشت بود مقابل نماینده ژاپن ۸ گل به ثمر رساند تا با آوراژ گل بالایی به فینال رسیده باشد. الاتحادی که کالدرون هدایتش را در دست داشت در فصل ۰۹-۲۰۰۸ در مجموع ۶۳ بازی ۱۵۳ گل وارد دروازه حریفان خود کرد. آماری قابل توجه که حکایت از روش هجومی بازی این تیم می‌کرد.

کالدرون در سال ۲۰۱۱ نیز بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا با یک استقلالی دست و پنجه نرم کرد. او که در آن سال هدایت الهلال عربستان را در دست داشت در مرحله گروهی با سپاهانی همگروه شد که اتفاقاً سرمربی اش امیر قلعه نویی بود. قلعه نویی در دیدار رفت در ریاض تیم کالدرون را با نتیجه ۱-۲ و با گلهای ابراهیم توره و فابیو جانواریو شکست داد و در دور برگشت در اصفهان تن به تساوی ۱-۱ مقابل تیم الهلال داد. تک گل بازی خانگی سپاهانی‌ها را محرم نویدکیا وارد دروازه تیم کالدرون کرد.

سپاهان در آن سال به عنوان صدرنشین گروه به دور بعد رسید و الهلال دوم شد. سپس سپاهان در دور یک چهارم نهایی بنیادکار ازبکستان را شکست داد و راهی دور یک چهارم شد ولی در آن مرحله به دلیل بازی دادن به رحمان احمدی دو اخطاره در مصاف مقابل السد قطر، نتیجه بازی رفت ۰-۳ به سود حریف قطری برگشت و با تساوی ۱-۱ در دیدار برگشت این تیم در آن دور کنار رفت و السد در نهایت قهرمان آسیا شد! گرچه هدایت سپاهان در آن دیدار با جدایی امیرقلعه نویی در پایان فصل دهم لیگ برتر از سپاهان به لوکا بوناچیچ سپرده شده بود.

در آن‌سوی جدول لیگ قهرمانان آن سال نیز الهلال با رسیدن به دور یک هشتم نهایی باید با تیم الاتحاد، تیم قبلی کالدرون مصاف می‌داد که البته با شکست و حذف از لیگ قهرمانان زمینه اخراج این آرژانتینی در همان روزها پایه گذاری شد و با شکست دوباره از همین تیم الاتحاد در نیمه نهایی جام پادشاهی عربستان حکم اخراج کالدرون علی رغم نتایج درخشان و قهرمانی با الهلال در لیگ امضا شد.

قطعاً کالدرون با شناخت و انگیزه‌هایی که برای رویارویی مقابل استقلال استراماچونی از این تیم دارد از حالا نقشه‌هایی برای رویارویی با تیم آبی پایتخت در سر می‌پروراند. او قطعاً در ادامه مسیر جدیدی که در امر مربیگری اش انتخاب کرده در می‌یابد که شکست دادن استقلال در دربی ارزش و اعتباری کمتر از قهرمانی برایش نخواهد داشت. چه بسا بسیاری از طرفداران این دو تیم راضی به قهرمان نشدن در قبال برتری در دربی هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    20 30
    اگر حمایت فدراسیون فوتبال نباشد پرسپولیس هرگز نمی تواند استقلال را شکست دهد
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      14 22
      اگر فدراسیون پرسپولیس رو حمایت میکرد برانکو از پرسپولیس نمی رفت
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    16 17
    اخه استقلال تیمه که پرسپولیس بزرگ‌بخواهد بهش فکر کنه!!! فقط بلد بازیکن بخره
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    13 15
    دست از لجن پراکنی علیه استقلال بردار
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      2 3
      لجن دیگه. با شما لجن
  • اکبر IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    10 5
    استقلال از کی خاطره بد نداره؟
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    8 4
    استقلال دوباره 4 تایی میشود..............
  • 721541 IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    10 3
    با حلوا حلوا کردن ذهن شیرین نمی شه مشرق جان مربی بی ریخت شما پرسپولیس عمرا از رده چهارم بالا بیاد خودت هم خوب می دونی حالا شاید فدراسیون کمکی کنه سوم بشید
  • bahman IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 5
    استقلای عزیز برادر من اگر پرسپولیس حمایت داشت که برانکو نمیرفت کمی فکر کنید.تاریخ فراموش نکنید مگه مجیدی فرهاد نگفت تو استقلال هروقت اومدم بریز وبپاش.لوگوتون هم درشت تو تلویزیون نشون میده.مربیتون یک ملیارد گرونتره.تو اسیا هم کمکتون کردیم.حالا تاج استقلال حکومتیه یا پرسپولیس.شما خودتونو بزارید جای پرسپولیسیها اگر متطقی باشید ایا دوست داشتید برانکو برود؟
  • مسیح IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    2 3
    استقلال همیشه سرور باقی خواهد ماند
  • رضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    2 1
    چرا از خاطرات تلخ عمر خربین نمینویسین ...
  • تورج IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    پس چرا پیغام منو نذاشتین چون بنفعتان نبوده حتما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس