روحانی نمایه

رئیس‌جمهور گفت: هرگز شهدای کُرد که جانشان را برای حفظ کیان این مرز و بوم نثار کردند، را از یاد نبرده و نخواهیم برد.

به گزارش مشرق، یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ظهر امروز در کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد، پیام حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور را به این کنگره قرائت کرد.

متن پیام رئیس‌جمهور به‌شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهیختگان، مشاهیر و میهمانان گرامی، خداوند بزرگ و منان را شاکرم که به‌مناسبت این گردهمایی فرهنگی و علمی توفیق یافتم تا مراتب «سلام و احترام» خویش را به شما و تمامی کُردزبانان کشور ابلاغ نمایم.

به‌گواه تاریخ، ایران عزیز علی‌رغم تنوع «قومی و مذهبی» و موقعیت «ژئوپولیتیک» خاص، همواره پیروزمندانه توانسته از فراز و نشیب‌های مختلف به کمترین آسیب عبور کند؛ عبوری پیروزمندانه که بیش از هر امر دیگری ناشی از همبستگی فرهنگی اقوام و مذاهب ایرانی است که در کنار گستره وسیع جغرافیایی و تاریخی چندین هزار ساله، دل و جانشان در گروی عظمت ایران عزیز بوده است.

در این میان کُردها همچون سایر اقوام ایرانی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و فرهنگی‌ترین مردمان کشور همیشه ایران را خاستگاه فرهنگی خود دانسته‌اند و به تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم عشق ورزیده‌اند.

ما هرگز شهدای کُرد که جانشان را برای حفظ کیان این مرز و بوم نثار کردند و نیز خدمات شایان فرهیختگان و ادیبان کُرد به فرهنگ و ادب فارسی را از یاد نبرده و نخواهیم برد.

بدیهی است ما همه ایرانی هستیم و همه اقوام در این سرزمین از احترام برخوردارند و هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار و قابل احترام هستند.

ضمن تقدیر و تشکر از کُردزبانان کشور، برگزاری این کنگره را فرصتی می‌دانم برای شناخت و معرفی مردمانی مهربان که همواره دل در گروی فرهنگ این مرز و بوم داشته‌اند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    5 1
    دفاع فارس ها چی؟ چرا مردم رو اینجوری دسته بندی می کنید.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 2
    اقای رئیس جمهور قوم بازی در نیارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس