سعدالله زارعی نمایه

کارشناس برجسته تحولات غرب آسیا معتقد است دستور نخست‌وزیر عراق درباره حشدالشعبی اقدامی برای اعطای هویت مستقل به این جریان است.

به گزارش مشرق، "سعدالله زارعی"، در خصوص دستور نخست وزیر عراق برای سازماندهی حشد الشعبی گفت: این اقدام مبارکی است و به حشدالشعبی یک هویت مستقلی می‌دهد که در عین نقش‌آفرینی در حوزه‌های امنیتی و نظامی می‌تواند در حوزه‌های دیگر به ایفای نقش بپردازد، این در حالی است که ادغام حشدالشعبی در ساختار ارتش محدودیت‌هایی در مسیر فعالیت‌های حشد الشعبی ایجاد می‌کرد. با دستور جدیدی که نخست وزیر عراق صادر کرد، ما شاهد تشکیل یک بسیج واقعی در این کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

فرمان ۱۰ بندی دولت عراق درباره حشدالشعبی

این کارشناس برجسته تحولات عراق و غرب آسیا با اشاره به استقبال گروه‌های عراقی از دستور عادل عبدالمهدی و ابراز تردید برخی جریان‌ها درباره اجرای کامل این دستور گفت: بنده نمی‌دانم که مقتدی صدر چه برداشتی از دستور نخست وزیر عراق کرده است. شاید سیاستمدارانه موضع دوپهلو گرفته است تا فردا بتواند به‌نوعی در یک جبهه‌ای قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: فکر می‌کنم این طبیعی باشد که مقتدی صدر یک موضع مبهمی اتخاذ کند چرا که سرانجام این موضوع خیلی برایش روشن نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    حالا هي بياد توجيهش كنين.بابا حشدالشعبي منحل شد رفت.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    ان شاءا... به لطف خدا
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    آغاز تشکیل سپاه پاسداران. تبریک.
  • علی US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا آدم از این همه تجاهل نمیدونه بخنده یا گریه كنه .این قانون یعنی مرگ حشد الشعبی این توطئه غرب و آمریكاست .با این قانون حشد الشعبی از یك نیروی نظامی مستقل و تحت نفوذ ایران میشه یه نیروی گوش به فرمان دولت وابسته به آمریكا عراق .یعنی فردا روزی اگر تنش و جنگ بین ایران و آمریكا رخ بده چون حشد الشعبی زیر نظر دولت و همون ارتش عراق هیچ كاری از دستش بر نمیاد و اصلا وجود نداره كه بخواد كاری بكنه.حالا هی برخی از حضرات بشینن بگن انشالله گربه است و سپاه پاسداران تشكیل شد!!خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس