کد خبر 971667
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
عضو کنگره امریکا

جوان‌ترین عضو کنگره آمریکا ضمن «هولناک» خواندن اوضاع پناهجویان در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا تأیید کرد کارکنان گمرک کشورش، پناهجویان را مجبور می‌کنند از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

به گزارش مشرق، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» جوانترین نماینده کنگره آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) بعد از بازدید از یکی از مراکز بازداشت مهاجران در «تگزاس»، اوضاع پناهجویان را «هولناک» توصیف کرد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص گزارش کرد، کورتز همچنین تهدیدات جنسی که کارکنان گمرک و محافظت مرزی (CBP) آمریکا علیه وی مطرح کرده بودند را به شدت محکوم کرد.

اوکاسیو کورتز به همراه همکاران دموکرات خود به یکی از اردوگاههای پناهجویان در «کلینت» تگزاس رفتند و گروهی تحت عنوان کارکنان اداره گمرک و محافظت مرزی در یک گروه محرمانه فیس‌بوک با ۹ هزار و ۵۰۰ عضو تهدیدات جنسی علیه این نمایندگان کنگره مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

آزار جنسی نماینده آمریکا توسط ماموران کمپ مهاجرین

اوکاسیو در یک پیام توییتری در واکنش به این تهدیدات نوشت: «۹ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان CBP، الگوهای رفتاری درباره مهاجران مرده به اشتراک گذاشتند و درباره خشونت و سوء رفتار جنسی در قبال نمایندگان کنگره بحث و گفت‌وگو کردند».

وی سپس در تقبیح این رفتارهای زننده مأموران گمرک و محافظت مرزی نوشت: «چطور می‌توان به فرهنگ اداره امور گمرک و محافظت مرزی آمریکا برای محافظت انسانی از پناهجویان اعتماد کرد؟»

این نماینده جوان کنگره بعد از دیدار از اردوگاه بازداشت مهاجران در یک پیام توییتری در خصوص اوضاع پناهجویان در این اردوگاه مرزی نوشت که اوضاع بسیار هولناک است.

وی گزارش داد که کارکنان بخش گمرک و محافظت مرزی، زنان پناهجو را وادار می‌کنند تا از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

طبق گفته وی، کارکنان اداره گمرک و محافظت مرزی، زنان را در سلول‌هایی بدون آب نگه می‌دارند و به آنها می‌گفتند که باید از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

اوکاسیو کارتز تصریح کرد، فقط کودکان نبودند بلکه همه از آب توالت برای آشامیدن استفاده می‌کردند و مأموران گمرک آمریکا مقابل اعضای کنگره به آنها می‌خندیدند.

وی ادامه داد: «من این موضوع را با ارشد آنها مطرح کرد و آنها گفتند که کارکنانشان تحت استرس و فشار گاهی اوقات چنین رفتارهایی می‌کنند و مسئولیت این امر را نپذیرفتند».
این نماینده کنگره آمریکا تأکید کرد که زمانیکه به زور وارد یکی از سلول‌ها شد تا با زنان گفت‌وگو کند، یکی از آنها تأکید کرد که رفتار کارکنان گمرگ با آنها همچون یک «جنگ روانی» است و این کارکنان بی‌موقع آنها را بدون دلیل از خواب بیدار می‌کنند و با القاب نامناسب آنها را خطاب قرار می‌دهند.
در روزهای اخیر، تعداد زیادی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به طور پی در پی از اردوگاههای بازداشت مهاجران در مرز آمریکا بازدید کرده‌اند و دولت ترامپ مجبور شده است به برخی گزارشات درباره سوء رفتار با پناهجویان واکنش نشان دهد و و مدعی شده است که چنین گزارشاتی «بی اساس» است.

با اینحال، «جاکوین کاسترو» یکی دیگر از نمایندگان کنگره که از این بازداشتگاه مرزی بازدید کرده بود، تصاویری از سلول‌های پراز جمعیت منتشر کرد و نوشت که برخی از بازداشت‌شدگان از فرزندان خود جدا شده‌اند.

شبکه ان بی سی نیوز نیز همزمان با بازدید کورتز از اردوگاه تگزاس گزارش کرد که وضعیت در «ال پاسو» تگزاس بسیار آشفته و نامرتب است به طوریکه تنها چهار دوش حمام برای ۷۵۶ پناهجو موجود است و بیش از نیمی از مهاجران در خارج از اردوگاه مستقر هستند و پناهجویانی که داخل اردوگاه هستند در سلول‌هایی نگهداری می‌شوند که پنج برابر ظرفیت جمعیت در آنجا مستقر است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به درخواست‌ها برای واکنش به این گزارش پاسخ نداده است.

سیاست‌های سختگیرانه دولت آمریکا در مناطق مرزی، تاکنون به مرگ تعدادی از پناهجویان به ویژه نوجوانان و جوانان مهاجر منجر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 6
    فقط ایرانه که آب معدنی میدن ....خخخ
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      6 0
      کدام کشور به اندازه ایران اتباع خارجی داره ؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 10
    ای کاش پناهنده ای بودم در مرز آمریکا و از آب توالت مینوشیدم ولی یک ایرانی نبودم در کشور خودم غریب که توانایی خرید یک بطری آب معدنی رو ندارم.
    • jim IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      9 2
      ان شا الله به زودی زود به حاجتت برسی و از آب توالت آمریکا سیراب بشی . گوارای وجود !
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      5 2
      اینقدر پستی ؟!!!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      1 1
      حقارت تا این حد؟!!! والله ما که توان خریدشم داریم آب معدنی نمیخریم و حاضر نیستیم ذره ای عزتمون رو به حقارت و هواپرستی خودمون و دیگران عوض کنیم.... الحمدلله علی کل حال.... ان شاالله بهش برسید و لذتش ببرید...
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 1
    نصیب نرامپ و خانوادش بشه ان شاالله
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 1
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس