کد خبر 971405
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
گابریل کالدرون و مارادونا در تیم ملی آرژانتین

قبل از کالدرون، اسطوره لیورپول روی نیمکت تراکتورسازی نشست و قهرمان جام جهانی مربی سایپا شده بود.

به گزارش مشرق، کالدرون پس از توافق اولیه با پرسپولیس، وارد ایران شد. شنیده شده توافق نهایی بین بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین و پرسپولیس هم صورت گرفته و به زودی قرارداد بسته می‌شود. در نتیجه برای فصل جدید کسی روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند که در جام جهانی ۱۹۹۰ همراه با مارادونا تا فینال رفته بود. کالدرون اولین بازیکن معروف سابق فوتبال نیست که برای مربیگری به ایران می‌آید. همین حالا سرمربی تیم ملی، اسطوره سابق بلژیک است که ۲۸ گل هم برای تیم ملی بلژیک به ثمر رسانده بود.

گابریل کالدرون / هم‌بازی مارادونا روی نیمکت پرسپولیس

سرمربی ۵۹ ساله پرسپولیس سابقه حضور در دو جام جهانی را دارد. کالدرون در جام‌جهانی ۱۹۸۲ برای آرژانیتن بازی کرده بود و در جام جهانی ۱۹۹۰ هم تا فینال همراه با مارادونا حضور داشت. این هافبک آرژانتینی یک گل ملی هم در کارنامه‌اش ثبت شده است. کالدرون شب قبل به ایران آمد تا هدایت پرسپولیس را به عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید:


جانشین برانکو در پرسپولیس را بیشتر بشناسید / کالدرون؛ متخصص در تیم‌های مدعی! +عکس و کارنامه

آری هان / فینالیست جام جهانی روی نیمکت پرسپولیس
آری‌هان همراه با آژاکس جام‌های زیادی را بالای سر برد، از جام باشگاه‌های اروپا تا قهرمانی‌های متوالی در لیگ هلند. آری‌هان با حضور در اندرلخت، باز هم قهرمانی اروپا را تجربه کرد. همچنین ۳۵ بازی برای تیم ملی هلند انجام داد که حاصل آن ۶ گل زده بود و دو گل از این ۶ گل را هم در جام جهانی به ثمر رسانده بود. آری‌هان دو مرتبه بازی در فینال جام جهانی را هم تجربه کرد. او در فینال جام جهانی ۱۹۷۴ همراه با هلند مغلوب آلمان غربی شد و در بازی پایانی ۱۹۷۸ هم جام را تقدیم آرژانتین کردند. آری‌هان در لیگ پنجم به ایران آمده بود و هدایت پرسپولیس را به عهده داشت.

جان توشاک / اسطوره لیورپول سرمربی تراکتور
سرمربی فصل قبل تراکتور که با سر و صدای زیادی هم وارد ایران شده بود، اسطوره لیورپول بود. توشاک از فصل ۱۹۷۰ به مدت هشت سال پیراهن لیورپول را پوشیده بود. جان توشاک در آن هشت فصل ۵ جام هم بالای سر برد و ۷۴ گل برای لیورپول زده بود. توشاکِ ۶۹ ساله ۱۰۰ روز بعد از نشستن روی نیمکت تراکتور، از این تیم جدا شد. برخی ستاره‌های تراکتور با توشاک به مشکل خورده بودند و منجر به جدایی راه تراکتور و اسطوره لیورپورل شد.

لیت بارسکی / قهرمان جام جهانی روی نیمکت سایپا
سرمربی سایپا در لیگ هشتم بازیکن سابق تیم ملی آلمان بود. بازیکنی که در جام جهانی ۱۹۸۲ چهار گل زده بود و نقش پررنگی در نایب قهرمانی آلمان داشت. چهار سال بعد باز هم لیتبارسکی نایب قهرمانی را چشید تا اینکه بالاخره در سال ۱۹۹۰ قهرمان جام جهانی شد. از آن تیم قهرمان ۱۹۹۰ یک بازیکن دیگر هم در لیگ برتر ایران حضور داشته؛ توماس هسلر. این هافبک کاشته‌زن به عنوان کمک مربی در پدیده فعالیت کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس