کد خبر 971151
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
اینستکس - نمایه

رئیس برکنار شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد اینستکس فاقد آورده اقتصادی برای ایران و صرفا بهانه‌ای برای ایجاد اختلافات در داخل ایران است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه که اخیراً تصریح کرده بود به مدد فراکسیون امید توانسته مدتی رئیس کمیسیون باشد، در توئیتر نوشت: اینستکس سازوکاری است که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است، پس باید به آن فرصت داد.

بیشتر بخوانید:

اینستکس؛ تصویر محو یک شبح

اینستکس تأمین کننده انتظارهای ایران نیست


وی در توئیتر نوشت: باید به اینستکس فرصت داد؛ ساز و کاری که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است.


یادآور می‌شود کل وعده اروپا در اینستکس که طی ۷-۸ ماه گذشته نیز عملی نشده، شامل بسته محدود چند میلیون دلاری و در حد مبادله غذا و دارو با پول نفت فروخته شده ایران به برخی کشورهای غیراروپایی است. نکته جالب این است که اروپایی‌ها ابتدا وعده خرید نفت ایران در قالب کانال SPV را داده بودند که زیر همین حرف خود نیز زدند.


در پی عهدشکنی آمریکایی‌ها ایران به مدت ۱۲ ماه به اروپایی‌ها مهلت داد تا به تعهدات برجامی خود در قالب دور زدن تحریم‌های نفتی و مالی و بانکی عمل کنند اما آنها کمترین اهتمامی نشان ندادند تا اینکه اردیبهشت امسال، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت ضرب‌الاجلی دو ماهه به اروپایی‌ها بدهد. این تصمیم دیرهنگام که موجب اجماع درباره لزوم کاهش تعهدات برجامی در قبال بدعهدی اروپایی‌ها شد، هیچ ارتباطی به مسیر انحرافی و فریب‌کارانه اینستکس ندارد چرا که مبادله غذا و دارو، واجد کمترین ارزش و اعتبار به لحاظ تعهدات برجامی اروپا است.


اما با این وصف، رئیس برکنار شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اظهارات خود اذعان می‌کند که طیف متبوع وی قصد دارند به جای مواجهه با بدعهدی اروپا و آمریکا، مجدداً به مجادلات سیاسی و دوقطبی‌های مجعول در داخل دامن بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    18 0
    کی عمر دولت خائن تمام میشه
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 0
    چرا میگید رئیس برکنار شده؟ خب مثل آدم بگید رئیس سابق.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    6 0
    تا کی خیانت؟ تا کی دروغ؟؟
  • DE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    4 1
    اتحادیه اروپا با موذی گری قرار نیست تعهداتش را انجام دهد. مسئولین چشم امید به اروپا نداشته باشند و خودشان بدنبال راه های جدید تبادلات اقتصادی و سامان دهی تولیدات داخلی باشند.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    3 0
    بله قضیه اینه .حالا همش لوایح خفت بار خارجی را دولت تحمیل کند .بس دیگه.
  • رحمت عیدی IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    هموطنان عزیزم شمارا بخدا؛کدام آدم عاقلی از یک سوراخ دوبار گزیده میشود؟کدام آدم عاقلی اعتماد دوباره به کسی میکند که چند بار معامله را یکطرفه نقض کرده تعهداتش را انجام نداده؟بجای اعتماد به رهبرمان اعتماد به دشمن درست است؟۹۰۰ آیه قرآن در مورد قوم بنی اسرائیل است و نقض عهدش با خدا و پیامبر خدا و عاقبت کارش،یعنی نباید ازش عبرت بگیریم؟مگر ما ایرانیها با هر تفکری مسلمان نیستیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس